Biff123 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Hei! Jeg har nylig vært i thailand og kjøpt meg en gammeltype telefon, ingen smarttelefon. Det er ingen spesifikt merke på telefonen, så dette er nok bare en sånn billig mobil. Da jeg setter inn et vanlig simkort i telefonen så må jeg taste pinkode som normalt da jeg starter mobilen. Men jeg får beskjed "invalid SIM". Vet denne fungerer med simkort i Thailand. Går inn på services på telefonen og der kommer talkmore opp, så den har jo noen form for kontakt. Noen som vet om det er instillinger eller om det er forskjell på simkort i Asia Vs Norge? Takker for svar Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Det er en mulighet for at telefonen du har kjøpt er operatørlåst til en thailandsk teleoperatør. Simkort skal være de samme i ale land, men det er jo tilogmed en del land som ikke bruker sim-kort, så dette er jeg ikke noe ekspert på. Har du sjekket at Thailand og Norge har samme type telefonsystem? Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Vet feks. at Samsung telefoner som selges i Europa MÅ brukes med et europeisk SIM-kort i minimum 5 minutter før man kan sette et annet SIM-kort i (dette sto på en klistrelapp på den siste telefonen jeg kjøpte). Men er nok mer sannsynlig at telefonen er operatørlåst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå