enden Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Ja, la oss ikke rette på hverandre i hytt og pine. Men en ting vil jeg at mange skal tenke over (uten å nevne noen navn): Det er totalt forskjellig betydning på ordene "å" og "og", noe det ser ut til at flere og flere ikke er klar over.Hvis det er vanskelig å vite hvilket ord av disse som er riktig, så tenk på engelsk. "å" = "to", "og" = "and". Da vil dere se at det ikke passer å bruke "og" nesten overalt, slik altfor mange gjør. Dette er sånn vi skal slutte med da dette faktisk er et meget vanskelig tema for dyslektikere. Selv jeg, som regner meg selv som relativt bevandret i vårt vakre språk må stoppe opp og tenke på dette en gang iblandt La oss slutte med denne flisespikkingen (og heller sette alle kluter inn mot sms-språk ) Jeg vet at det er et vanskelig tema for mange med "å" og "og". Det var derfor jeg la frem den effektive og enkle måten å finne ut hva som er riktig hvor. Jeg mente ikke å kritisere, bare hjelpe (noen har kanskje lyst å skrive litt riktigere)... Jo, det var et godt tips Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Enden skrev La oss slutte med denne flisespikkingen (og heller sette alle kluter inn mot sms-språk ) Ja jeg er helt enig :wink: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 med andre ordet: forsøpler du språket så forsøpler du det inntrykket du gir. men du velger selvsagt selv hvordan du vil fremstå. Meget bra, meget bra. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Flott sagt el_cash! Kan vi alle komme til enighet om følgende punkter: 1. Det er lov å skrive litt feil - det er ikke lov å påpeke/klage på dette 2. Det bør slåes oftere ned på sms-språk og kraftige sløvheter i språkbruk av modereatorer, og ingen andre. Vi har et språk og bør bruke det med stolthet 3. Når man oppdager sms-språk bruker man varsle mod-knappen, og holder kjeft i tråden Tror ikke alle har lest denne fikk allered nå føste i tryne ang rettskriving i posten AMD eller Intel til gaming Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Flott sagt el_cash! Kan vi alle komme til enighet om følgende punkter: 1. Det er lov å skrive litt feil - det er ikke lov å påpeke/klage på dette 2. Det bør slåes oftere ned på sms-språk og kraftige sløvheter i språkbruk av modereatorer, og ingen andre. Vi har et språk og bør bruke det med stolthet 3. Når man oppdager sms-språk bruker man varsle mod-knappen, og holder kjeft i tråden Tror ikke alle har lest denne fikk allered nå føste i tryne ang rettskriving i posten AMD eller Intel til gaming mulig jeg er dummere enn gjennomsnittet, men hva mente du nå? :wink: Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Det jeg mente var at det var en som tydeligvis i mangel på gode argumenter heller angrep meg for mine skrivefeil :o Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Litt banalt d der Afseth Jeg skriver d istedenfor det, fordi d er kjappere. :smile: Jeg (og sikkert mange andre) synes det er slitsomt å lese d fremfor det, og det tar max et halvt sekund å fullføre ordet. Dette er tross alt ikke et forum for rettskrivning, men les i d minste gjennom postene deres og rett slurvefeil! Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 2. Det bør slåes oftere ned på sms-språk og kraftige sløvheter i språkbruk av modereatorer, og ingen andre. Vi har et språk og bør bruke det med stolthet 3. Når man oppdager sms-språk bruker man varsle mod-knappen, og holder kjeft i tråden Syntes dette var veldig bra enden,uthevelsen min av "mod" er ikke vondt ment, det passa bare så fordømt godt. Jeg er helt enig i at vi skal bruke språket vårt med stolthet, men engelsken sniker seg inn overalt som her (Off-Topic delen): "Babethread (Extreme modem warning!) 5 bilder per post!" eller alle "OMFG" 'ene. Begynn å legg merke til alle de norske ord som er erstattet av engelske som bitch, date, party etc. de er ikke bare kommet for å bli, det kommer til å bli stadig flere av dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå