Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ule lyd Audi A3 TQ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slakker ned som i at du bremser? Bremsepip? bremser som går på jernet?

Hvis det ikke kommer fra bremsen. Går lyden bort hvis du trykker inn clutchen?

Ellers er vel hjullager helt vanlig på disse her, men ikke helt de riktige symptomene.

lyden kommer når jeg slipper gassen, så det høres ut som at det kommer fra girkassa eller fordelingskasseen!

Lenke til kommentar

Liten test: kjør slik du pleier når lyden oppstår, men i stedet trår du inn clutchen når du slipper gassen. Etter et par sekunder slipper du clutchen rolig ut til grepspunktet og utlikner turtallet. Girer du et gir ned før du clutcher ut forsterkes effekten. Altså, oppstår lyden ved motorbrems om gassen har vært urørt et par sekunder først?

Lenke til kommentar

Liten test: kjør slik du pleier når lyden oppstår, men i stedet trår du inn clutchen når du slipper gassen. Etter et par sekunder slipper du clutchen rolig ut til grepspunktet og utlikner turtallet. Girer du et gir ned før du clutcher ut forsterkes effekten. Altså, oppstår lyden ved motorbrems om gassen har vært urørt et par sekunder først?

det har jeg prøvd, å det blir ikke noe forskjell. lyden kommer om jeg har satt bilen i fri også! lyden kommer med engang det ikke er noe belastning på drivverket høres det ut som. kan være lagret på mellomakselen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...