indahla Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Vi skal en tur på hytta uten Internett. Unga har hver sin iPad og jeg har masse videoer de ønsker å se. Kan jeg benytte en bærbar med WIFI-kort til å streame videoer fra denne til iPad'ene? Hva trenger jeg av SW / HW ? Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Er ikke sikker på om dette går, men sjekk ut Plex. Kan hende du trenger en trådløs router til det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Denne skal funke, men da trenger du WiFi (uten internett): http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=kingston%20widrive Har ikke testet den selv, men den fikk OK test da den kom: http://www.dinside.no/876272/kingston-wi-drive Endret 26. mars 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Plex skal funke i teorien i allefall. Men du må nok ha en WiFi ruter eller 2 nettverkskort siden de færreste tillater deg å være AP (AksessPunkt) og klient samtidig, og Klient må du være for å vises som en Plex mediaserver. Plex er forresten gratis også, og skal ha apps til både fruktenheter og robotenheter samt andre plattformer. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 Plex fungerte mot en iPad, uten bruk av router eller AP. Rakk ikke å teste mot begge samtidig. Skal få gjort det i kveld. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Hvordan det fungerer vil avhenge om videoene (format, oppløsning mm) bruker transcoding eller ikke. Hvis du ser på CPU-bruk på PC, så vil du se at den øker mye ved transcoding og øker mer ved to samtlige økter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå