Gå til innhold

Hvorfor forsvinner en tråd plutselig? Hemmelig sensur?

Anbefalte innlegg

Svarte tidligere i dag i en tråd hvor folk spurte om verving til Talkmore. Nå er plutselig tråden borte fra "Mine innlegg" og tråden ser ut til å bare være borte...

Hva har skjedd? Er det en form for sensur?

Hvis noen mener at en tråd bryter med retningslinjene og blir stengt med en god begrunnelse, så er det helt greit. Men hvis tråder sensureres og bare blir borte, så hører det ikke hjemme på et seriøst forum! Som bruker får jeg ikke lov iflg retningslinjene å slette innholdet i en post, hvordan kan da en hel tråd med mange poster bli borte?

Håper på forventer et sakelig svar fra noen ansvarlige...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om flere poster i tråden anses for å være næringsrelatert virksomhet, så vil disse bli fjernet uansett.

Det samme gjelder om personer har noen form av inntekter, poeng, eller andre økonomiske fordeler av slike poster.

Da vil disse bli fjernet og tråden stengt, om nødvendig. Vi får se hva som kommer ut av saken..

Men hadde det ikke vært en smule mer informativt å stengt tråden midlertidig med en forklarende sistepost...? Det har jeg sett at har vært gjort en del ganger.

Vanligvis gjør vi det, men ikke i alle tilfeller.

:)

Lenke til kommentar

OK. Men da spør jeg igjen: Hadde det ikke vært en smule mer informativt å stengt tråden midlertidig med en forklarende sistepost isteden for at den bare blir borte?

Skal kanskje ikke blande meg inn i modreringen deres, men denne "vervingen" bryter ikke med retningslinjene slik jeg leser dem. Da må det være en kreativ tolkning. Det er verken MLM, pyramide eller kjøp og salg.

Det samme gjelder om personer har noen form av inntekter, poeng, eller andre økonomiske fordeler av slike poster.

Det står vel ikke noe så detaljert i retningslinjene? Skal man tolke denne setningen i strengeste mening, så kan man ikke engang tipse om gode tilbud!

Lenke til kommentar
Kjøp og salg på forumet er forbudt, med mindre annet er angitt i kategorien. Det samme gjelder for annonser.

Linker til eller reklame for MLM, pyramidespill, "flest klikk"-systemer og lignende er forbudt.

Verving kan også anses som en del av disse.

så kan man ikke engang tipse om gode tilbud!

Gode tilbud har ingenting med denne saken å gjøre. Disse ser vi hver dag i forumet og er tillat.

Som sagt, tråden er under behandling så får vi se.

Lenke til kommentar

Kjøp og salg på forumet er forbudt, med mindre annet er angitt i kategorien. Det samme gjelder for annonser.

Linker til eller reklame for MLM, pyramidespill, "flest klikk"-systemer og lignende er forbudt.

Verving kan også anses som en del av disse.

Denne vervingen er i hverfall ikke kjøp og salg. Det er heller ikke MLM eller pyramide. Da spørs det på tolkningen av "lignende"...

Jeg forslår å endre retningslinjene og gjøre dem spesifisert så man slipper slike diskusjoner.

så kan man ikke engang tipse om gode tilbud!

Gode tilbud har ingenting med denne saken å gjøre. Disse ser vi hver dag i forumet og er tillat.

Jeg refererte til din setning "Det samme gjelder om personer har noen form av inntekter, poeng, eller andre økonomiske fordeler av slike poster.". En rabatt/et tilbud er en økonomisk fordel.

Lenke til kommentar

Det er bortimot umogleg å spesifisere retningslinjene godt nok til å dekke alt som kan dukke opp på forumet.

Det kan godt hende me kan spesifisere tilfelle som dette betre, men det må me få sjå på først. Aller først må me sjå på om dette er innanfor eller ei.

Lenke til kommentar

Sidan innhaldet potensielt er i strid med retningslinjene, vil det ikkje vere nok i ein del tilfeller å stenge tråden. Ein vil framleis kunne sjå kva som står der. Då er det naturleg å skjule den og kontakte trådstartar.

Jeg blir kanskje kalt kverulant nå, men dette har jeg klagd på en gang tidligere. Når tråder og/eller poster bare forsvinner, så kan vi brukere ikke følge retningslinjenes punkt 6:

Klage på moderering skal i første omgang rettes til moderator som utførte modereringen.

Jeg er absolutt for moderering, men forventer at den som moderer tilkjennegir seg og derved står inne for det h*n har gjort og kan kontaktes hvis noen har meninger om moderingen.

Lenke til kommentar

Talkmore har en meget populær vervekampanje.

Hvis en ny kunde oppgir telefonnummeret til en eksisterende kunde ved registrering, får de begge to måneders ringing gratis.

Jeg har benyttet meg av dette før, og skal gjøre det igjen når bindinga til Djuice går ut.

Det er flere Talkmore vervetråder. Når noen diskuterer billige teletilbydere, blir ofte Talkmore nevnt.

Og ved å verve hverandre, kan man spare enda mer.

Hva er vitsen med å sabotere dette? La heller Talkmore-kunder spare penger i fred, sålenge de ikke spammer.

Det verste er ikke tråder som blir stengt med god grunn.

Det verste er når tråden bare sporløst forsvinner, og man lurer på om det har skjedd en teknisk feil, eller en ninja-moderator har vært på ferde.

Man vet ikke engang hvilken moderator, eller hvorfor tråden ble slettet.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sidan innhaldet potensielt er i strid med retningslinjene, vil det ikkje vere nok i ein del tilfeller å stenge tråden. Ein vil framleis kunne sjå kva som står der. Då er det naturleg å skjule den og kontakte trådstartar.

Jeg blir kanskje kalt kverulant nå, men dette har jeg klagd på en gang tidligere. Når tråder og/eller poster bare forsvinner, så kan vi brukere ikke følge retningslinjenes punkt 6:

Klage på moderering skal i første omgang rettes til moderator som utførte modereringen.

Jeg er absolutt for moderering, men forventer at den som moderer tilkjennegir seg og derved står inne for det h*n har gjort og kan kontaktes hvis noen har meninger om moderingen.

Det er alltid lov å klage. Forsvinn ein tråd i lause lufta, så kontaktar du ein moderator og spør kvar den er blitt av, og kven du evt. kan henvende deg til. Dersom ein tråd har 30 brukarar, så blir det mykje greier å sende melding til alle. I tillegg kan det vere brukarar som ikkje har skrive i tråden, og lurer på det same.

Talkmore har en meget populær vervekampanje.

Hvis en ny kunde oppgir telefonnummeret til en eksisterende kunde ved registrering, får de begge to måneders ringing gratis.

Jeg har benyttet meg av dette før, og skal gjøre det igjen når bindinga til Djuice går ut.

Det er flere Talkmore vervetråder. Når noen diskuterer billige teletilbydere, blir ofte Talkmore nevnt.

Og ved å verve hverandre, kan man spare enda mer.

Hva er vitsen med å sabotere dette? La heller Talkmore-kunder spare penger i fred, sålenge de ikke spammer.

Det verste er ikke tråder som blir stengt med god grunn.

Det verste er når tråden bare sporløst forsvinner, og man lurer på om det har skjedd en teknisk feil, eller en ninja-moderator har vært på ferde.

Man vet ikke engang hvilken moderator, eller hvorfor tråden ble slettet.

I tilfelle som dette blir tråden skjult for å hindre tilgang til informasjonen i tråden. Dei kan til dømes fint fortsetje vervinga over PM sjølv om tråden er stengt.

Lenke til kommentar

Nylig var det en elev som trengte hjelp til å hacke Fronter, og slette fravær og anmerkninger.

Jeg skrev en detaljert beskrivelse av hvordan man gjør for å hacke denne skoleportalen.

Første steg er at man trenger Internet Explorer 6.

Jeg er usikker på om han var et troll eller om han trodde det var mulig. Han ble i hvert fall trollet grundig tilbake.

Men det faktum at tråden plutselig var borte uten forklaring, må vel tyde på at moderator trodde på dette?

Innlegget mitt åpnet med "Jeg er profesjonell hacker."

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det er alltid lov å klage. Forsvinn ein tråd i lause lufta, så kontaktar du ein moderator og spør kvar den er blitt av, og kven du evt. kan henvende deg til. Dersom ein tråd har 30 brukarar, så blir det mykje greier å sende melding til alle. I tillegg kan det vere brukarar som ikkje har skrive i tråden, og lurer på det same.

Hvis da er en tråd med 30 brukere og x antall lesere som lurer på hvorfor en tråd er borte og skal sende meldinger hit og dit, så må det jo være veldig mye bedre å stenge tråden med en forklarende sistepost isteden for å fjerne tråden. Og hvis innholdet er "for ille", så får man moderere/redigere det verste.

I tilfelle som dette blir tråden skjult for å hindre tilgang til informasjonen i tråden. Dei kan til dømes fint fortsetje vervinga over PM sjølv om tråden er stengt.

Mener da bestemt at første post og de fleste andre var brukere som ønsket å bli vervet. Man kan jo bare bli vervet én gang pr abonnement, så jeg skjønner ikke helt hva som er problemet.

Når noen poster at man ønsker å bli vervet en gang for å oppnå en rabatt, så er jo det helt motsatt av tråder hvor trådstarter prøver å verve flest mulig til kun sin fordel...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett heller en Talkmore vervetråd for å samle all verving på ett sted.

Stemmer for det. Opprett en tråd hvor det kun er lov å be om å bli vervet og all videre info går på PM. Også må/bør den som vil bli vervet bekrefte at det er gjort for å unngå mange PM-er i ettertid. Og det må da ikke være lov å poste f.eks. "Jeg vil verve flest mulig" e.l. og å legge ut tlf.nr.

Lenke til kommentar

Denne saken gjelder ikke bare Talkmore, ørtenhundre andre leverandører vil ha samme rett til verving av brukere.

Det være seg mobil-tlf, breibånd, strøm, forsikringer osv.

Og hva om TS tilhører til noen av disse selskapene? Da er det mulig bedrifts-konto som bør brukes osv osv.

Vi må ta en helhetsvurdering av saken nå.

ps. jeg personlig har ingenting imot talkmore eller andre selskaper..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...