oasis Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Hei, Vurderer å kjøpe en ny PC da min velbrukte XPSm1330 begynner å bli noe ustabil. Har laget dette oppsettet som et utgangspunkt. Krav/ønsker: Relativt stille. (bytte ut stock kjøler?) Mulighet til å sette inn et skjermkort senere. (Holder HD4600?) Lite kabinett. (mitt forrige kabinett var Chieftec Dragon Medium Tower...) Ingen overklokking med mindre det er mye å hente på det.? Skal brukes til surfing/kontor/FM2014 og random ting men ikke noe seriøs gaming. Har skjerm/tastatur/hdd/mus etc. Bør jeg gå for et AMD oppsett? Har ikke kontroll på hva som rører seg i AMD verden. Er det noen nye Intel prosessorer med oppdatert GPU rundt hjørnet som det er verdt å vente på? Ellers noe å sette fingeren på? På forhånd takk for alle innspill! Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Ser flott ut det der. Sålenge du ikke skal spille noe mer avansert en FM, så kan du bare beholde i5'en. Fordelen med en AMD APU er at den har ett mye bedre integrert skjermkort, men noe svakere CPU ytelse. Så man må avveie ut i fra bruken. Org. kjøleren er rimelig stille, men skader ikke å montere en Coolermaster 212. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 God mulig en i3 4330 hadde vært tilstrekkelig her. Eller AMD A10-7850K med FM2+ hovedkort. Lenke til kommentar
oasis Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 Si at jeg da hadde gått for en i3 4330. 500 kr billigere, men hvor mye lavere er ytelsen? Eventuelt opp til i5 4670K og et annet hovedkort, hvor mye er det å hente på ytelse opp dit? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Vel du finner en ca pekepinn på http://www.cpu-world.com/Compare/495/Intel_Core_i3_i3-4330_vs_Intel_Core_i5_i5-4670K.html Så er nok mest merkbar etter overklokking av i5 4670k eller multitasking. Lenke til kommentar
oasis Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 Takk, tenker jeg like gjerne går for i3 da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå