13375k1133z Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Hei, det har seg slik at jeg kjøpte et rimelig eksklusivt akvarie brukt for en stund siden, (noen uker siden), jeg trodde jeg gjorde et helt ok kjøp med akvariet, jeg har vært rimelig fornøyd inntil jeg la det ut for salg selv (ønsker større) og potensielle kjøper (erfaren akvarist) påpekte diverse mangler. Det viser seg at det er blitt gjort modifikasjoner i røropplegget på akvariet. Det viser seg at det er blitt silikonert over de gamle silikonfugene og til slutt så viser det seg at en sprekk i bunnen av akvariet er blitt silikonert. Da er spørsmålet mitt: what to do? Jeg gikk å hentet akvariet selv, fikk se det, betalte for det. Jeg visste dessverre ikke bedre. Selger opplyste aldri at det var gjort noen modifikasjoner på akvariet og at det var silikonert en sprekk i bunnen av akvariet samt det var gjort dårlig jobb med silikon. Eneste spørsmålet jeg stilte selger var om det var noen riper i glasset (det var det ikke). Lenke til kommentar
Illus Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Sånn i utgangspunktet er det ingen lov som forbyr noen å selge skrot til fantasipris så lenge kjøper og selger er enige om pris og tilstand. Det som ikke er lov er derimot å skjule (bevisst eller ubevisst) feil og/eller mangler som det høres ut som om det er gjort i dette tilfellet. Dersom det ikke står noe i salgsoppgaven om modifikasjoner/reparasjoner eller selger har informert om dette før/under handelen så har du en mulig sak. Jeg ville ha kontaktet selger og informert om det du nå har fått vite om akvariet og høre om han/hun vedkjenner seg dette og spørre om dere kan komme til en minnelig løsning mht. prisavslag. Dersom selger ikke vil vedkjenne seg dette så har du mulighet til å prøve forbrukerrådet. Er det ikke snakk om mye penger (vil anta du vet hva den erfarne akvaristen sa det var verdt i den tilstanden det er i nå) så ville jeg ha latt det ligge og godskrevet kontoen for sure erfaringer. Endret 26. mars 2014 av Illus Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Dersom det ikke kan påvises at dette er noe du ikke har gjort selv men at tidligere eier har gjort og du kan bevise at ikke under noen omstendigheter du ble opplyst om dette. Så har du en sak. Men da må du også kunne bevise det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå