Mr.Garibaldi Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Bruker: Mr.Garibaldi Deltagernivå: Kandidat Utstyr: Sony A7 med Sony FE 35mm F2.8 ZA Sonnar T* Utfordring: Kun et objektiv, beskrevet over, kun manuell fokus og ikke bruk av "auto"-program, så kun M, P, S, eller A. Har akkurat kjøpt kamera og objektivet, så dette blir en god anledning for å bli kjent med hvordan det fungerer i forskjellige settinger. Tenker også bruke utfordringen til etterhvert å bli kjent med lightroom, eller tilsvarende program. Håper å finne tilbake til gleden jeg hadde når jeg tok valgfag foto på ungdomsskolen for en evighet siden. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 (endret) Det blir nok gøy. Uansett.. lykke til. Endret 1. april 2014 av pybalto Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 1. april 2014 Forfatter Del Skrevet 1. april 2014 (endret) Takk pybalto, det er morsomt 1. april, rakk det Tittel: ... alltid grønnere på den andre siden Endret 1. april 2014 av Mr.Garibaldi 2 Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 2. april 2014 Forfatter Del Skrevet 2. april 2014 Merker det er morsomt å leke med liten blender og forskjellige fokus, så blir nok mange bilder av denne type. (Selv om jeg kanskje heller burde eksperimentere med forskjellige blenderåpninger, iso, lukkertid, hvitbalanse etc. ) Endte med å croppe, siden jeg slet med å få riktig utsnitt inn i containeren som stod i gaten (stadig flere biler som passerte ubehagelig nærme).. Blender: f2.8 Lukkertid: 1/320 ISO: 100 Det opprinnelige utsnittet var heller ikke galt, med litt farge og antydning til arbeidet som foregår. Men synes det ble litt forvirrende ved at blikket blir trukket mot den uklare bakgrunnen i stedet for variasjonen i betongen. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 At det er grønnere på den andre siden kommer jo fint frem her. Godt tenkt og tatt. Enig i at det betongbildet du valgte er det mest interessante. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Takk for det pybalto Håper å få tid til mer bildekritikk/kommentarer om noen dager, nå er det så vidt jeg rekker å få tatt et dagens bilde. Liker fargekombinasjonene med det røde huset og grønne lyset fra gatelampene lyser opp den svart/blå himmelen. F2.8, 10 sekunder lukketid, iso 100. Tok dette tatt i hui og hast før jobb, dessverre auto program, så kvalifiserer ikke... Det blir nok gjentatt med manuelt program som gyldig motiv en annen dag hvor jeg ser at kalenderen er full fra morgen til kveld. Jeg liker hvordan man kan så vidt se båtene på gardinen og perspektivet gjør at båtene ligger høyere enn vinduskarmen.. Skulle gjerne vært kvitt ledningen fra taklampen og pc-skjermen på stolen... F2.8, lukker 1/100, Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 Fin start på aprilfesten. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 6. april 2014 Del Skrevet 6. april 2014 Grattis med nytt kamera, siklet litt på A7 en stund - klart å holde meg på matta hittil Det første motivet mest interessant synes jeg, vet ikke om det er med vilje eller ei, men øynene vandrer rundt for å finne fokus - uten egentlig helt å lykkes. Annerledes! Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 8. april 2014 Forfatter Del Skrevet 8. april 2014 Takk for tilbakemeldingene! Jeg hadde litt uflaks og dro avgårde på helgetur uten minnekort så fikk ikke tatt bilder på fredag eller lørdag, og mandagen ble bort med jobb, men håper å få postet søndagsbildet og dagens bilde i kveld. Jan, jeg forsøkte å holde meg selv, men merket at viljen ble for svak når det var "tilbud" hos fotovideo under messen deres. Foreløpig storfornøyd, selv om jeg glemmer å sjekke lukkertiden når jeg skrur på kamera og ofte ender med et 1+ sekunders eksponering som dagens første bilde Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Takk for det pybalto Håper å få tid til mer bildekritikk/kommentarer om noen dager, nå er det så vidt jeg rekker å få tatt et dagens bilde. Liker fargekombinasjonene med det røde huset og grønne lyset fra gatelampene lyser opp den svart/blå himmelen. F2.8, 10 sekunder lukketid, iso 100. Bra "nattbilde", dette! Lenke til kommentar
krøllx Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 likte fargetonene i nattbildet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå