E_B84 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Vet jo egentlig svaret, men ville dobbeltsjekke for å være helt sikker på at ting yter så bra det skal. Har bestilt 2x4gb som skal kjøres i dual channel.. Det blir da riktig at jeg setter brikker i A1 og B1? Ligger jo litt i ordet med dual channel også så.. Takk for svar Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Stemmer det. Men på f.eks mitt Z87 Deluxe er det anbefalt DIMM_A2 og DIMM_B2 om du har 2x X minnebrikker. Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 Stemmer det. Men på f.eks mitt Z87 Deluxe er det anbefalt DIMM_A2 og DIMM_B2 om du har 2x X minnebrikker. Takk for svar Hovedkortet er et Asus H87M-5 og rambrikkene er Kingston HyperX 8GB 1600mhz XMP Hvor fant du ut av det var anbefalt å brukt A2 og B2 ? Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Stemmer det. Men på f.eks mitt Z87 Deluxe er det anbefalt DIMM_A2 og DIMM_B2 om du har 2x X minnebrikker. Takk for svar Hovedkortet er et Asus H87M-5 og rambrikkene er Kingston HyperX 8GB 1600mhz XMP Hvor fant du ut av det var anbefalt å brukt A2 og B2 ? I hovedkortets manual så var der info og illustrasjoner for anbefalt oppsett og der det for mitt hovedkort var listet med DIMM_A2 og DIMM_B2 om du har 2x X minnebrikker. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Stemmer det. Men på f.eks mitt Z87 Deluxe er det anbefalt DIMM_A2 og DIMM_B2 om du har 2x X minnebrikker. Takk for svar Hovedkortet er et Asus H87M-5 og rambrikkene er Kingston HyperX 8GB 1600mhz XMP Hvor fant du ut av det var anbefalt å brukt A2 og B2 ? Han fant det nok i bruksanvisningen til hovedkortet. Det er vanlig at det står anbefalte plasseringer av minnebrikkene etter hvor mange brikker du skal bruke. Edit: Se der ja Endret 26. mars 2014 av Uderzo Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 Sjekket manualen og står ingenting om anbefalte slots, kun hvordan man setter i rambrikker.. Men i praksis er det vel det samme hvilke slots man bruker kanskje?Slik at man kan plassere de i A2 og B2 for å komme lenger unna cpu-kjøleren? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Sjekket manualen og står ingenting om anbefalte slots, kun hvordan man setter i rambrikker.. Men i praksis er det vel det samme hvilke slots man bruker kanskje? Slik at man kan plassere de i A2 og B2 for å komme lenger unna cpu-kjøleren? Nei, ikke hvis du vil dra nytte dual channel. Rart at det ikke står i manualen, Asus pleier å skrive om dette. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Du kan laste ned CPU-Z, her kan du se om minnebrikkene er i dual channel. Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) Sjekket manualen og står ingenting om anbefalte slots, kun hvordan man setter i rambrikker.. Men i praksis er det vel det samme hvilke slots man bruker kanskje? Slik at man kan plassere de i A2 og B2 for å komme lenger unna cpu-kjøleren? Nei, ikke hvis du vil dra nytte dual channel. Rart at det ikke står i manualen, Asus pleier å skrive om dette. Men kan man vel kjøre 2 sett med dual channel på et HK med 4 slots? A1+B1 og A2+B2 Her er link til manualen hvis noen hadde vært så snille å sjekket om jeg har oversett anbefalingen av slots - http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1150/H87M-E/E8197_H87M-E.pdf Takk Endret 27. mars 2014 av Eirik84 Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) A1 og B1(samme farge på slottene er dual-channel). På mitt HK: asus z87-a har jeg sotte brikkene i dual-channel på de gule slottene. Endret 27. mars 2014 av jetzbullet Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 A1 og B1(samme farge på slottene er dual-channel). På mitt HK: asus z87-a har jeg sotte brikkene i dual-channel på de gule slottene. Takk for innspill! Men så lenge man velger to med lik farge så er det vel ikke noe ytelsesforskjell på channel 1 eller 2? Er jo like specs på alle slots.. Så så lenge jeg kan se at de kjører i Dual Channel på cpu-z så er vel ting i orden uavhengig av hvor brikkene er satt? Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) Det burde ikke by på problemer, men har lest en gang at noen hadde problemer med å starte pcn når minnebrikkene var i A2-B2. Så lenge pcn starter er det ingen problem med å ha de i A2-B2. CPU-Z viser også hvis du har sotte rammen feil (single-mode). Endret 27. mars 2014 av jetzbullet Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Stemmer det. Men på f.eks mitt Z87 Deluxe er det anbefalt DIMM_A2 og DIMM_B2 om du har 2x X minnebrikker. Takk for svar Hovedkortet er et Asus H87M-5 og rambrikkene er Kingston HyperX 8GB 1600mhz XMP Hvor fant du ut av det var anbefalt å brukt A2 og B2 ? Jeg klarer ikke å finne et hovedkort som heter Asus H87M-5. Skal det egentlig stå en av disse?: H87M-M H87M-Pro H87M-Plus Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 Stemmer det. Men på f.eks mitt Z87 Deluxe er det anbefalt DIMM_A2 og DIMM_B2 om du har 2x X minnebrikker. Takk for svar Hovedkortet er et Asus H87M-5 og rambrikkene er Kingston HyperX 8GB 1600mhz XMP Hvor fant du ut av det var anbefalt å brukt A2 og B2 ? Jeg klarer ikke å finne et hovedkort som heter Asus H87M-5. Skal det egentlig stå en av disse?: H87M-M H87M-Pro H87M-Plus Beklager jeg skrev feil i første post Er H87M-E som er det riktige navnet - http://www.asus.com/no/Motherboards/H87ME/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå