Playmofetish Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Er det noen som har dette hovedkortet og har stilt på minnefrekvensen i BIOS??? lagt merke til at frekvensen justeres i % istedet for MHz? Jeg synes dette er noe forvirrende, og lurer på hvor mye % eller "Resulting frequency" skal stilles på for å sette minnefrekvensen til PC2700/333 MHz. Vil gjerne kjøre minnet synkront med CPU FSB til min Athlon XP2800 (333MHz). Noen eksperter??? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Sett minnet til 100 % av systembussen. Dvs, 166 mhz. Den øverste saken i BIOS-menyen kontrollerer CPU-buss, og prosentsaken litt lenger nede stiller da minnets hastighet i forhold til prosessorens. Siden det er DDR-minne er 166 mhz = 333 mhz DDR. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Akkurat det jeg trodde det var, og den innstillingen jeg har. HK har jo støtte for Dual DDR. Satte mine to minnebrikker på hver side av dette "Dual DDR"-mellomrommet. Blir Dual DDR da automatisk aktivert? takk for svar! Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Så fremst minnet er identisk i størelse osv og du setter en brikke i den svarte slotten og en i den blå på andre sida av "gapet" ja. Du trenger iallfall ikke å stille inn noe i bios. Du ser i oppsumeringa av POST'en om systemet kjører dual ddr opplegget eller ei. Står "single" eller "dual blablabla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå