Gå til innhold

Bankene ble overrasket over Telenors prissjokk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telenor tvinger oss også til å bruke kun de 5-siffrede numrene når man skal nå disse innenlands. Man får ikke brukt de rimeligere å ringe til 8-siffrede alternativene om man er Telenor-kunde (Djuice-kunde ..)

 

Det blir ekstra 10-kroninger per måned på regningen av slikt. Om man så legger sammen alle ulempene, som koster deg som abonnent ekstra .. Jeg ville gjort litt jobb og undersøkt litt rundt hvilke fordeler og ulemper forskjellige mobiloperatører gir. Det blir fort noen hundrelapper ekstra i året om man velger feil operatør.

Endret av G
Lenke til kommentar

BankID er uansett rævva. Funker kun til å logge inn å betale i nettbanken, ikke til kjøp på komplett osv.

Jeg bruker ofte BankID Mobil når jeg handler fra nettbutikker, stort sett da jeg har mest bruk for det på mobilen også, nå husker jeg ikke sist jeg bestilte fra Komplett om hvordan jeg betalte, men har hatt inntrykk av det stort sett har virket.

 

Edit: Operatør er Telenor & bank er DNB.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Jeg får alltid en feilmelding med beskjed om å prøve igjen senere om jeg prøver på en nettbutikk, mens det fungerer 100% i nettbanken.

 

Vet ikke om feilen ligger hos Chess, Nordea, eller BankID selv.

 

iallefall er det gratis hos chess, aldri verden om jeg hadde betalt for denne tjenesten.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Ah, deilig å ha bytta leverandør gitt. Nå slipper jeg denne ekstrautgiften som Telenor forsøkte å lure på meg. Det kosta meg ca. 1 minutt å fylle ut et lite skjema på en webside, og nå er jeg plutselig kunde hos et annet selskap. Så djuice ønsket å få inn ca. 60 kroner ekstra i året fra meg som kunde, men endte opp med å tape 2400 i inntekter fra mitt abonnement. Economy - you're doing it wrong, djuice.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg kjøper varer ett par ganger i uka, har hatt få problemer med BankID-mobil ved kortverifisering. Riktignok har jeg aldri prøvd hos komplett, der betaler jeg ved henting (Jernia).

Lenke til kommentar

Nordmenn er alt for dårlige til å stemme med lommeboka. Syte over DnB sitt spleiselag og Telenors BankID-priser skal de.... men å bytte bank eller teleoperatør? Nope!

Er da flere i f. eks tråden som har byttet grunnet dette, så det er vel ikke helt riktig.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

 

Nordmenn er alt for dårlige til å stemme med lommeboka. Syte over DnB sitt spleiselag og Telenors BankID-priser skal de.... men å bytte bank eller teleoperatør? Nope!

Er da flere i f. eks tråden som har byttet grunnet dette, så det er vel ikke helt riktig.

 

Men vi er jo den høyteknologiske overklasse som gjerne bytter telefonoperatør for et par ekstra gig i måneden ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men vi er jo den høyteknologiske overklasse som gjerne bytter telefonoperatør for et par ekstra gig i måneden ;)

Nåja, om folk tar en titt på telefonregninga så vil jeg tro man bryr seg selv om man ikke er teknologisk interessert.

 

 

 

4JhdNEw.png

 

 

Lenke til kommentar

Ah, deilig å ha bytta leverandør gitt. Nå slipper jeg denne ekstrautgiften som Telenor forsøkte å lure på meg. Det kosta meg ca. 1 minutt å fylle ut et lite skjema på en webside, og nå er jeg plutselig kunde hos et annet selskap. Så djuice ønsket å få inn ca. 60 kroner ekstra i året fra meg som kunde, men endte opp med å tape 2400 i inntekter fra mitt abonnement. Economy - you're doing it wrong, djuice.

 

Skal bytte vekk fra djuice selv snart. Men, denne gang så ønsker jeg å orientere meg ordentlig. Og kanskje også få på plass en noe sprekere smarttelefon først, helst uten operatørbindingstid opp i mot mobiltelefonen som produkt.

Lenke til kommentar

Bankene klager fordi det nå er de og ikke telenor som mp betale for at kundene skal ha en gratis løsning med kodebrikke. Syns det er fair av telenor. Bør være en kostnad for bankene ikke telenor at bankens kunder skal bruke bankens løsninger. Det ideelle hadde vært om bankene betalte telenor slik at løsningen var "gratis" for kunden. Hvis det stemmer at telenor har store kostnader tilknyttet bankid på mobil er det faktisk ikke telenor sin oppgave å sponse bankens kunder. Det blir som om mercedes skulle betalt for driften av alle bensinstasjonene i landet

Lenke til kommentar

 

 

Ah, deilig å ha bytta leverandør gitt. Nå slipper jeg denne ekstrautgiften som Telenor forsøkte å lure på meg. Det kosta meg ca. 1 minutt å fylle ut et lite skjema på en webside, og nå er jeg plutselig kunde hos et annet selskap. Så djuice ønsket å få inn ca. 60 kroner ekstra i året fra meg som kunde, men endte opp med å tape 2400 i inntekter fra mitt abonnement. Economy - you're doing it wrong, djuice.

Skal bytte vekk fra djuice selv snart. Men, denne gang så ønsker jeg å orientere meg ordentlig. Og kanskje også få på plass en noe sprekere smarttelefon først, helst uten operatørbindingstid opp i mot mobiltelefonen som produkt.

Anbefaler deg å regne på det. Jeg trodde lenge det var dyrere å kjøpe telefon med binding. Etter litt utregninger så jeg at det hendte at en subsidiert telefon med binding var billigere

Lenke til kommentar

Jo, riktig tenkt det. Men, dersom det kun skiller en hundrelapp eller to, så er det verdt å være bindingsfri synes nå jeg.

 

Jeg måtte betale kr 199,- for min siste djuice SIM-brikke f.eks. Denne ville jeg fått gratis av f.eks. Chess, om jeg bare hadde visst bedre på det tidspunkt.

 

Så et par hundrelapper er i besparelse i innkjøpsrunden er ikke hva som ville ha tiltrukket meg. Dette kan ansees på som en mild oppstartskostnad IMHO.

 

Det er de kostnadene som akkumuleres på sikt jeg er interessert i å få kneblet. Samt selve frihetsfølelsen, og at ting fungerer enkelt, god dekning, og at jeg har en viss kontroll over f.eks. slike idiot-tjenester som mobilsvar. Hater å ha mobilsvar aktivert.

 

Som ny kunde hos en annen operatør, så må man ha slike steg med oppsett i tankene. Hadde det ikke vært greit om operatøren la til rette for at man enkelt kan endre, og få en påminnelse om hva man har aktivert som "default" og ikke?

 

Jeg har gått i månedsvis uten å være klar over at folk nådde en mobilsvar som lå med et abonnement. Og jo oftere man bytter operatør, jo mer muligheter er det for å havne i en slik "felle". Det er jo seff. min egen feil at jeg aldri forsøkte ringe meg selv opp. Men, vanligvis så ringer jeg utrolig sjelden meg selv opp, bare for å ha sagt nettopp det. Lett å gjøre slike småfeil.

 

Noe operatørene burde ha tenkt på at det er noen av kundene som elsker mobilsvar, mens andre ikke kan fordra det å måtte sjekke om noen har ringt hele tiden. Man kan jo bli gal av slikt. Tenk deg dagens samfunn, med Facebook, eldre e-post, Skype, og andre sosiale og direkte usosiale ting som blir presset nedover ryggen på deg, ofte enten du ikke vil det eller ei. Kanskje arbeidsgiveren din presser deg, kanskje det å få tilgang til noe presser deg.

 

Jeg er så glad for at jeg kan lese e-postene mine 30 dager senere om jeg skulle ønske. Mobiltelefon er vel det nærmeste noen kan grille meg for å forsøke oppnå kontakt. Jeg er heldigvis så fri fra plagsomme folk, at jeg kan ha mobilen tryggt påslått om natten liggende til lading. Det er frihet det :thumbup:

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Det betyr at for ein som lever i 80år må ut med totalt 9600kr i løpet av livet for eit teit gebyr. Så å betale litt ekstra her og der så blir det fleire hundre tusen ekstra i løpet av eit liv. Telenor har nok reknar på det at det betyr milliardar i ekstrainntekter med å legge på litt gebyr her og der.

 

Eg er ikkje Telenor kunde, men eg klagar på grådigheten til Telenor.

 

Er det ikke rett og rimelig at de krever en svært liten sum for en tjeneste som koster dem penger å drifte? Skal alle kundene være med og betale dette tilsammen sånn at alle abonnement blir dyrere, eller bare de som bruker det?

Jeg foreslår at de som kjører BMW og krasjer ofte ikke får økt forsikringspremie. Istedet kan de dekke det inn ved å øke prisen til alle kunder. Er ikke dette rettferdig?

 

Du klager over grådigheten til Telenor. Som du kanskje vet er Telenor en bedrift, veldig stor som sådan også. Skal du drive en bedrift må du tjene penger, og det gjør du ved å kreve betalt for det du selger. Logisk, ikke sant?

Du burde vel heller tenke litt på din egen grådighet. En kostnad på kanskje en 100 lapp i året for denne tjenesten her er vel ikke mer enn 5 flasker cola, som en sammenligning. Da begynner man å bli drøyt smålig. Hvis du ikke har råd til dette produktet så er det ingen som tvinger deg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...