Gå til innhold

[Løst] Cpu Overheat blåskjerm

Lixxon

Anbefalte innlegg

Det dreier seg om en I7- 920

Fikk nettop ei blåskjerm, CPU overheat blåskjerm....sjekket core temp etter startup, målte 95-100 grader på alle kjernene.

Lot den stå å gå litt idle, den trakk seg ned til 70 grader, gjorde ikke noe veldig spesielt før blåskjermen kom, flyttet bare litt filer og div.

Kan det være at min CPU snart tar kvelden? har forresten aldri byttet kjølepasta, siden 2009.

Eneste jeg kan tenke ut er ja en av de to valgene, bør vel kanskje bytte kjølepasta for sikkerhetskyld?

vil den gamle kjølepastaen eventuelt ha tørket ut? noen erfaringer?

Trenger man en spesiell pasta eller vil denne fungere?

https://www.komplett.no/cooler-master-ic-essential-e1-kjlepasta/755464#!tab:reviews

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du overklokket?

Har du stock kjøler?

Har du rengjort maskinen din siden 2009?

Ta av CPU vifte, rengjør CPU og blokka på CPU vifte med isopropanol og legg på ny termisk pasta (det heter ikke kjølepasta imho :tease: ). Husk: Less is more når det kommer til pasta. Rengjør vifter og se at du har airflow gjennom kassa di. Kan generelt anbefale at du henter inn luft i bunnen/front av kassa og tar det ut i topp/bak.

Den du linker til funkerer helt sikkert utmerket. Personlig foretrekker jeg Arctic Silver, men så er jeg gammeldags også da..

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Nei, er ikke overclocket, bruker vanlige orginalkjøleren som følgte med, pleier å rengjøre den innimellom, vet det kommer greit med støv etterhvert^^ - men som sagt har aldri tatt av kjøleren mtp rengjøring^^ de der klipsene man må vri på for feste er greit annoying!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...