subramanian Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Hei, jeg har lyst til aa studere sykepleie i england, men av en eller annen grunn har jeg fått det for meg at sykepleie og tannpleie kan jeg som utlending ikke studere her på grunn av en eller annet grunn som jeg ikke husker. Er det noen som vet noe om dette? Er det mulig eller ikke som norsk statsborger å studere sykepleie i england? Takk for svar! Lenke til kommentar
subramanian Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 Stemmer dette? I Storbritannia er det på nåværende tidspunkt kun i Skottland det er mulig å studere sykepleie i tillegg til ved ett universitet i Wales. Grunnen til dette er at plassene for sykepleiestudenter i England og Wales er betalt av NHS (National Health Services) og de er reservert for britiske studenter. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Sjekk hos ANSA eller spør Study Across The Pond. Lenke til kommentar
t0nje Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Stemmer dette? I Storbritannia er det på nåværende tidspunkt kun i Skottland det er mulig å studere sykepleie i tillegg til ved ett universitet i Wales. Grunnen til dette er at plassene for sykepleiestudenter i England og Wales er betalt av NHS (National Health Services) og de er reservert for britiske studenter. Dette stemmer. Jeg vurderte selv sykepleie en stund og tittet da innom England - men det viste seg å ikke være mulig for meg som norsk statsborger Lenke til kommentar
aryastark Skrevet 5. april 2014 Del Skrevet 5. april 2014 åh gud, du må ikke studere sykepleie i England. Om dette er noe du har lyst til så er du nødt til å sjekke opp grundig på forhånd om du får utdannelsen godkjent i Norge. Det er nemlig stor sannynlighet for at du ikke får den godkjent, da nivået på studiet er lavere der. Har hørt flere historier om folk som ikke får jobbe som noe mer enn hjelpepleier når de kommer tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå