vidor Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Hvis du er flaska opp f.eks med en far med slike trekk vet man ofte hva man går til, og søker tildels dette automatisk fordi det er kjent og noe man har lært å forholde seg til. For andre kan det være en stor utfordring å få samlivet til å fungere etterhvert, men dette er igjen spekulasjoner. Det har vært uttalt fra en psykolog at magefølelsen stemmer ca 50% av tiden. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 Hvis du er flaska opp f.eks med en far med slike trekk vet man ofte hva man går til, og søker tildels dette automatisk fordi det er kjent og noe man har lært å forholde seg til. For andre kan det være en stor utfordring å få samlivet til å fungere etterhvert, men dette er igjen spekulasjoner. Det har vært uttalt fra en psykolog at magefølelsen stemmer ca 50% av tiden. Vel... Jeg er oppvokst med en far som ikke prater særlig mye over det overfladiske. Men ingen AS trekk ved han nei, noen likhetstrekk er det nok likevel ved å dem, Det er jo en kjent sak at man ubevisst trekkes mot partner som er lik sin far/mor.. I tillegg er det nok veldig viktig at han er så ulik min eks som det går an å få blitt.. Inntil videre så.. Han er jo en fyr jeg liker veldig godt, og det er det jeg går utifra Ikke om han har noe mulig AS eller noe.. Har du selv Vidor hatt problemer med å ha et forhold til ei jente med din egen AS? Bare litt nysgjerrig såklart, svar om du selv vil Anonymous poster hash: d81f6...079 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Den er ikke så sterk hos meg at jeg kjenner meg igjen i beskrivelsene til dem som er hardere rammet. Det beste svaret får du nok av de som er rundt personen. AS krever i likhet med det meste av psykoanalyse god kartlegging og differensialdiagnostisering, og det er ingen som har det på samme måte, selv om en del grunntrekk er definert. Det ser ut som at lidelsen er på tur ut av diagnosesystemet. Aner ikke begrunnelsen til det, men synes det virker litt merkverdig. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 Den er ikke så sterk hos meg at jeg kjenner meg igjen i beskrivelsene til dem som er hardere rammet. Det beste svaret får du nok av de som er rundt personen. AS krever i likhet med det meste av psykoanalyse god kartlegging og differensialdiagnostisering, og det er ingen som har det på samme måte, selv om en del grunntrekk er definert. Det ser ut som at lidelsen er på tur ut av diagnosesystemet. Aner ikke begrunnelsen til det, men synes det virker litt merkverdig.He he... De som er rundt han ja.. Hadde jeg bare kjent noen av de så Gjør det ikke bedre at fyren ikke er på Facebook akkurat Får vel bare vente og se hva som åpenbarer seg tror jeg, holder egentlig en knapp på at han bare er litt sær av seg Er det ikke det dem sier at de smarteste ofte er de rareste også da? Tar eller i mot andre synspunkter på dette så lenge noen gidder! Anonymous poster hash: d81f6...079 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 Høres ut som vedkommende kan ha aspergers ja. Har det selv, og jeg ser for meg at jeg ville oppført meg tilsvarende i den samme situasjonen. Har dessverre aldri vært der selv ettersom kvinner ikke akkurat ser min vei til å begynne med, og jeg mangler rett og slett flørtegenet eller hva man skal kalle det. Dermed kan jeg fint prate med hvem som helst om hva som helst, men oppfattes helt sikkert som uinteressert av det motsatte kjønn. Ikke fordi jeg er det, men fordi jeg rett og slett ikke har den evnen som trengs for å vise interesse og flørte. Selv om jeg ser hva andre gjør hjelper ikke det heller, for hele greia virker så kunstig og awkward. Jeg slipper å stresse med det i praksis da, for jeg er den eneste jeg vet om som faktisk ikke blir forsøkt sjekket opp av og til på byen eller andre steder. Det er lettere håløst når man ser ut som en dass og ikke tør å ta kontakt selv Jeg synes du bør ta initiativet videre, da jeg regner med at han er veldig interessert. Tradisjonelt skal jo mannen være den som tar initiativ til alt mulig, men det er jo en smule nytteløst om man er sjenert eller har aspergers. Den som er mest komfortabel med situasjonen får ta litt ekstra ansvar uavhengig av kjønn. Det går seg til etterhvert uansett, selv om man har aspergers lærer man seg til å takle de fleste situasjoner på sikt. Anonymous poster hash: 996c5...f9b Lenke til kommentar
Rivaille Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Han må ha total mange på instinkter. Hvorfor dater du en så hinsides kjedelig fyr? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 Han må ha total mange på instinkter. Hvorfor dater du en så hinsides kjedelig fyr? Jeg kan love deg én ting Rivaille, at han her er alt annet enn kjedelig Ellers HADDE jeg ikke datet han -Så det så Men.. Det kommer selvfølgelig på øyet som ser, og han er rett og slett flott i mine øyne ) Anonymous poster hash: d81f6...079 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Dustete tråd, diagnostisering av folk som IKKE er fagpersonell av personer de IKKE har møtt... Ingen som har tenkt tanken at fyren ikke stoler på kvinnfolk, noe jeg ikke ser på som umulig... Lenke til kommentar
Rivaille Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Vedrørende aspberger: har han mimikk i ansiktet? Forstår han ikkeverbal kommunikasjon? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 Vanskelig å si noe på dette vel.Han høres jo interessert ut og forsiktig av seg, men hvorfor han er det er det vel bare ham selv som kan svare på ?Kan jo være så mangt i grunn. Hvordan har dere vært frem til nå f.eks? Ofte kan jo en oppførsel analyseres ut i fra hvor den kommer fra. Og du sier at han er kanskje interessert, men gjør liksom så lite med det? Og vet liksom ikke helt hvordan han skal nærme seg deg på en måte?Hvordan har han nærmet seg deg tidligere f.eks og hva skjedde da?Og hvordan har du nærmet deg han tidligere, og hvordan gikk det?Hypotetisk sett, hvis man skulle holde tellingen på initiativene dere har tatt og resultatene kom frem til å være ca 50 - 0. Hvor det er bare han som har vist nok interesse til å gidde.Hadde det ikke da, vært litt rart om du klagde på at han ikke orket mer og lurt på hvorfor han er så forsiktig av seg eventuelt og usikker på hvordan han bør nærme seg deg?Altså, alle oss som er her inne vil jo bare kunne spekulere på hvorfor han gjør som han gjør, ut i fra den informasjonen du gir oss. Og det er vel poenget med et forum også, at en ønsker kanskje råd og tips fra UTENFORSTÅENDE mennesker angående et tema (eller i dette tilfellet, en person) ?For etter hva du selv beskriver TS, så høres det jo absolutt ut som han kunne ha hatt noe innen autismespekteret. Å være sikker dog på noen diagnoser dratt ut av intet uten å aldri ha snakket med fyren selv, men bare på grunnlag av dine egne observasjoner (som blir gjenfortalt) av personen, blir jo noe fattig grunnlag for oss og blir jo da naturligvis bare bestående av spekulasjoner.Forstår egentlig ikke helt hva du ønsker med denne tråden jeg, TS?For hvis du er så nysgjerrig, hadde det kanskje vært lurt å prøve å prate med HAN om noen av disse tingene f.eks? Anonymous poster hash: d50d7...0a1 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Lett å si at folk lider av noe, men er vanskelig å vite. Vi har ikke møtt ham og han har ikke skrevet her. Han kan være sjenert? Ikke noe i veien med å ta iniativet som jente 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå