-Léon- Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Jeg har tenkt å kjøpe en CPU kjøler og har allerede dette kabinettet. Jeg har bare sett noen par videoer og det ser ut som de pleier å montere den på toppen eller bunnen, men hvordan blir den festet? Aldri vært borti CPU kjøler før. Lenke til kommentar
mna Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 skrud i topp eller front. passer ikke 100% med org festehull men er bare å dra litt til siden i top så funker det. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 25. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2014 skrud i topp eller front. passer ikke 100% med org festehull men er bare å dra litt til siden i top så funker det. Hvordan kan man egentlig vite om den passer eller ikke (originalt) står det noen steder eller må man gå etter egen erfaring? Lenke til kommentar
mna Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 produsenter bruker å oppgi info om kompatiblitet på hjemmesiden. men mange ganger "passer" ting med bare litt bøying/filing osv. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Den passer i topp, eller i front hvis du modder (men da rekker du nok ikke bort til CPU med en slik lukket vannkjøler). Fest den i topp du, som uttak/eksos. Push eller push'n'pull? Du kan lese her om montering. Ikke bruk for lange skruer.... Kan også anbefale å droppe Corsair Link, da det er noe søppel rett og slett. Endret 26. mars 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Hvorfor skal du kjøpe en bråkete cpu kjøler? Kjøleren i seg selv er god, men de medfølgende viftene bråker. Den er også veldig dyr. Vil anbefale deg å kikke på luftkjølere som yter like bra, men koster mye mindre. Feks en av disse to: Phanteks Denne får du i flere farger Noctua Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Edit: Slett... Endret 26. mars 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Kjøp Cooler Master Evo 212! Mer enn nok for de fleste. Utrolig bra kjøler til 250 kr hos NetOnNet. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Corsair Link er flott hvis man vet hvordan det skal settes opp og hvor man finner riktig software til Windows 8/8.1. http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=124790 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Jeg hadde tenkt å kjøpe Noctua, men ser jo nå at jeg kunne like godt kjøpt Phanteks som de faktisk hadde inne nå :/ Men uansett, jeg har fått CPU/PSU og hovedkortet, så jeg bestiller kanskje Phanteks og venter til jeg får den før jeg setter samme alt. Såg litt inni kabinettet og synes det blir knotet å montere en radiator inni der. Så da går jeg for den som sveibuen nevnte. Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Det er lekende lett å montere en H100i i det kabinettet du linket. Har bygget 2 maskiner i det kabinettet med nevnte kjøling. Og for å ha det sagt. Jeg fraråder på det sterkeste å bruke såkalte tårn kjølere. Du vil ikke ha en tung kjøler rett på hovedkortet hvis du mister maskinen i gulvet ved et uhell. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Mister maskin i gulvet????????? Hvis noen er så klønete så da hjelper det ikke samme pokker hva slags kjøler man har. Da vil jeg heller foreslå at man dekker alle gulv med tykke madrasser. 1 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Det er lekende lett å montere en H100i i det kabinettet du linket. Har bygget 2 maskiner i det kabinettet med nevnte kjøling. Og for å ha det sagt. Jeg fraråder på det sterkeste å bruke såkalte tårn kjølere. Du vil ikke ha en tung kjøler rett på hovedkortet hvis du mister maskinen i gulvet ved et uhell. Jeg skal heller tenke litt på det. Jeg kommer hvertfall ikke til å montere i sammen pcen før jeg har fått alt jeg vil ha. Siden jeg ikke gidder å montere cpu for å så ta den av eller gjøre noe annet når den har kommet på hovedkortet og inni kabinettet. Men når jeg først setter alt sammen så kommer den ikke til å røre på seg i det hele tatt. Mener at jeg tar den aldri med meg noen steder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå