Helper656 Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Hei Er en gutt på 15 år som skal starte på VGS til høsten. Har begynt å tenke litt fremover hva jeg ønsker å gjøre etter VGS. Har tenkt å søke meg inn på politihøgskolen og bli politi for å så etter noen år i tjeneste søke meg inn i Den Kongelige Politieskorte. Har allerede oppfylt nesten alle de fysiske kravene, men så kommer det store spørsmålet: Er det veldig vanskelig å bli en del av Politieskorten? Er det kun et fåtall av søkerne som får jobb? Eller er dette en meget populær gren? Er det noen vits å starte på PHS kun for å en gang bli med i Politieskorten? Mvh. Nysgjerrig gutt Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Om du absolutt ikke kan tenke deg annet politiarbeid enn DKP bør du kanskje revurdere valget. Jeg vet ikke hvor vanskelig det er å komme inn, men ifølge en artikkel i VG kan disse personene tjene over en million i året, så det er nok utvilsomt populært, og krever dessuten spesialtrening innen politiet. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Mange av disse har nok også god erfaring fra forsvaret før de startet på PHS, så kan være greit å starte jobben mot målet der. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Er det kun den kongelige livvakttjenesta du er ute etter, eller vil det være aktuellt å jobbe i PST sin livvakttjeneste også? Uansett, livvaktene i politiet er i all hovedsak personar som blir plukka ut til tjenesta. Lenke til kommentar
Helper656 Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 Er det kun den kongelige livvakttjenesta du er ute etter, eller vil det være aktuellt å jobbe i PST sin livvakttjeneste også? Uansett, livvaktene i politiet er i all hovedsak personar som blir plukka ut til tjenesta. Er vell egentlig aktuelt å jobbe i PST også Lenke til kommentar
sicios Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Dette er vel noe du må gjennomføre: http://www.phs.no/om-phs/nyheter/nyhetsarkiv/2012/januar/livvakttjeneste---noe-for-deg/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå