petterg Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Jeg har et script (i windows) som logger seg på linuxserver over ssh, kjører en kommando og logger seg av igjen. Ved å kjøre kommando1 && kommando2 oppnår jeg at kommando2 kun kjøres om kommando1 er vellykket. Ved å kjøre kommando1 || kommando2 oppnår jeg at kommando2 kun kjøres om kommando1 feiler. Spørsmål 1: Hvordan kan jeg få kommando 2 til å kjøre uavhengig av om kommando1 feiler eller er vellykket? Spørsmål 2: Hvordan kan man nøste slike? F.eks at kommando2 kun skal kjøres om kommando1 en vellykket, mens kommando3 skal kjøres uansett hva status av de to første er? Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Svar 1: Bruk semikolon mellom kommandoene Svar 2: Bruk && mellom 1 og 2, og semikolon mellom 2 og 3 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Du kan også simulerer bruken av && og ; i en scriptfil (.sh). Har du en kommando per linje vil den fortsette uansett om forrige feilet. Legger du til set -e vil scriptet avsluttes om en kommando feiler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå