Simio2 Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Hei. Jeg har før laget en tråd om min nye gamingpc som skal bli kjøpt etter konfen. I utgangspunktet hadde jeg tenkt en define r4 men etter å ha funnet Bitfenix Prodigy kabinettet har jeg ombestemt meg til å gå for det (Ettersom jeg er en del på LAN og en Define R4 på 15-16kg blir litt mye) Dette er det jeg har funnet frem HDD: WD Blue 1TB SSD: Kingston SSDNow 300 120GB Kabinett: Bitfenix Prodigy black Hovedkort: Asus Z87-i Pro CPU: i5 4670K GPU: Evga GTX 760 SC CPU kjøler: Noctua NH-U12S PSU: Coolermaster V650S Ram:Crucial BallistixSport 8GB OS: Windows 7 Home premium (Grunnet Flightsimulator fra 2006) Alt fra netonnet unntatt OS som er fra Komplettt. Har dvd brenner liggende Totalt kommer dette på 9350kr Det jeg lurer på er om det går ann og få overclocket denne rundt 4 til 4.2 Ghz området uten å legge til en ekstra vifte Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Ja det er nok mulig, om du er litt heldig med prosessoren, haswell\ivybride prosessorene blir rask varme. Men kan jo tenkes du klarer en 4 Ghz. Hva med å heller kjøpe Samsung 840 EVO Basic 120GB SSDnow er en veldig gammel og utdatert SSD disk, så hadde ikke betalt mere en 500 kr for den. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Hvis du skal overklokke kan det tenkes at du burde går for en closed loop vannkjøler, f.eks Silverstone Tundra TD02. Den burde få plass i toppen av kassa di. Jeg har en H100i på min i5 4670K og disse prosessorene blir fort varme når man øker spenning og frekvens litt. 4.2ghz er ingen problem med en H100i i push, som eksempel Fordeleer med closed-loop vannkjøler: - Vil gi noe bedre kjøling på høy kapaistet (høyt turtall) - Vil være mindre belastning for hovedkortet ditt under transport Fordeler med high-end luftkjøler: - Koster mindre - Yter bortimot likt som en closed-loop når man kjører closed-loop på lav kapasitet (lavt turtall) for å få den mer stillegående Ytelse/Støy/Value Ratio så vinner nok en high-end luftkjøler Har du råd og vil ha det lille ekstra går du for en closed-loop. PS: IMHO er Prodigy-build sexy, men gud hvor trangt da ... Hadde aldri fått plass til min HW der, og fått et pent bygg. Endret 26. mars 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Simio2 Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 Tror jeg går får Noctuaen da Burde jeg eventuelt legge til en til vifte i front for bedre luftstrøm? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Ville satt inn en 230mm BitFenix Spectre i front hvis jeg var deg. Endret 26. mars 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Den kjøleren er kjempebra, du burde fint få til 4.2 GHz. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 m-atx eller iatx kabinettet du skal ha ? Lenke til kommentar
Simio2 Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 I-atx Tenkte da Asus brettet var et godt valg hvis jeg skal overclocke Lenke til kommentar
Simio2 Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 Men 1 spørsmål. Er det mulighet for og få plass til 140mm kjøleren til Noctua inni eller blir den for stor? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 (endret) Prodigy skal støtte 175mm høye CPU kjølere, så høyden burde ikke være noe problem Men det blir jo selvsagt trangere til alt annet med det tårnet inni der Får du inn skjermkortet med såpass stor kjøler? De fleste bruker vel lukkede vannkjølere i så små bygg for å spare plass. Du bør google litt. Man må også tenke på rambrikkene ved slike digre luftkjølere, men du har satt opp lavprofil i lista di, så den er grei. For å illustrere: Bilde av itx kort i et Prodigy med stock kjøler: Bilde av stock kjøler og flaggskipet til Noctua: Jeg tror det skal gå altså ... Men blir trangt selvsagt Og du vil nok ikke kunne ha på begge viftene. Kjøp en 212 Evo istedenfor. Det burde gå greiere. Endret 28. mars 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Simio2 Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 Jeg tenker ikke på flaggskipet Tenker på den med bare 1 140mm vifte Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 Jeg tenker ikke på flaggskipet Tenker på den med bare 1 140mm vifte Tror bare at Kyrre tok den som et eksempel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå