Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke en Death Row fange, men er du ikke redd for at andre fanger feks voldtektsforbrytere eller barnemisshandlere skal finne deg? Hvis de har sittet 30 år i fengsel og ikke har andre å ta kontakt med mener jeg.

Tror det er ganske strengt personvern på slike brev. Regner med at det er fengselet som sender brevet videre. Slik at insatte ikke får vite adressen. Noe annet ville jo ha vært risky business.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke en Death Row fange, men er du ikke redd for at andre fanger feks voldtektsforbrytere eller barnemisshandlere skal finne deg? Hvis de har sittet 30 år i fengsel og ikke har andre å ta kontakt med mener jeg.

Tror det er ganske strengt personvern på slike brev. Regner med at det er fengselet som sender brevet videre. Slik at insatte ikke får vite adressen. Noe annet ville jo ha vært risky business.

Det er nok fangen selv som skriver på adressen ja, så den får de. Men som sagt - er man veldig, veldig redd for alt dette her er det jo bare å bruke en postbox adresse :)

Lenke til kommentar

Det er nok fangen selv som skriver på adressen ja, så den får de. Men som sagt - er man veldig, veldig redd for alt dette her er det jo bare å bruke en postbox adresse :)

For min del hadde jeg ikke tatt den store skrekken. Men at folk som har vært isolert i 30 år kan finne på å gjøre irrasjonelle ting er det vell ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Klart det. Men som sagt - man jo ikke skrive til akkurat dem som "har vært isolert i 30 år" og som skal ut igjen. :) Og uansett - det er nok en lang liste med irrasjonelle ting de kan finne på før de finner seg selv i Norge på leting etter en brevvenn, hehe.

Det er tross alt ikke bare bare å komme seg hit heller. Til og med mange helt ordinære A4 borgere i statene sliter med det.

Så nei, jeg ser det ikke for meg i min villeste fantasi egentlig.

Endret av Julie Wilhelmine
Lenke til kommentar

Jeg fikk veldig lyst på brevvenn. Er det bare å sende brev til en av adressene på bloggen din, eller må man gjennom noe mer?

Så gøy å høre! Det er absolutt verdt å gi det en sjanse :)

Ja, på bloggen driver vi å poster en del annonser for innsatte som ønsker seg brevvenn - om du finner noen som virker interessante der er det bare å sende brev til adressen som er oppgitt! Ellers finnes det jo nettsider osv. med veldig mange flere om du ikke finner noen på bloggen.

Og bare spør om det er noe mer du lurer på! Lykke til :)

Lenke til kommentar

er du forelsket i brevvennene dine?

Hehe, nei det er jeg ikke. Har absolutt ikke en sånn relasjon med noen av dem :)

Si det til deg selv du :)

ABB får frierbrev fra damer verden rundt han også så det er vel noe rart som hender inni dere damer når en fyr er kriminell, være det forelskelse eller vennskap så er det noe inni dere som trekker dere mot dem. Interessant fenomen, sikkert miljørelatert.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kosebamse fenomenet, snille på innsia liksom, damene ønsker "å redde" dem fra alle slemmingene. De fleste av oss ønsker jo å fremstå som viktige i en annen persons liv.

Unntaket er folk som er dømt for overgrep mot barn. Disse får, statistisk sett, lang færre brev. Selv naiviteten har visst sine grenser.

Lenke til kommentar

er du forelsket i brevvennene dine?

Hehe, nei det er jeg ikke. Har absolutt ikke en sånn relasjon med noen av dem :)

Si det til deg selv du :)

ABB får frierbrev fra damer verden rundt han også så det er vel noe rart som hender inni dere damer når en fyr er kriminell, være det forelskelse eller vennskap så er det noe inni dere som trekker dere mot dem. Interessant fenomen, sikkert miljørelatert.

Haha, nå er du vel litt kjapp med å dra alle under en kam, synes du ikke?

Kanskje jeg bare skriver med kvinner og homofile for alt du vet. Men du kan gjerne tenke hva du vil - det er meg helt likegyldig. :)

Lenke til kommentar

Kosebamse fenomenet, snille på innsia liksom, damene ønsker "å redde" dem fra alle slemmingene. De fleste av oss ønsker jo å fremstå som viktige i en annen persons liv.

Unntaket er folk som er dømt for overgrep mot barn. Disse får, statistisk sett, lang færre brev. Selv naiviteten har visst sine grenser.

Ja, det finnes vel den del av dem som tenker sånn. Dem om det :) Jeg for min del har ikke tenkt å "redde" eller forandre noen som helst. Men at jeg kan være viktig i deres liv ser jeg på som en flott ting - akkurat som at de er viktige i mitt.

Og du har vel rett i det at mange reserverer seg fra å skrive til noen som er dømt for overgrep mot barn - men det finnes da dem som gjør det også. Venninna mi er en av dem og vi tar også for oss tanker om dette på bloggen vår. :)

Synes forresten det er veldig interessant å lese tankene deres, alle sammen - selv om vi ikke alltid er enige! :)

Endret av Julie Wilhelmine
Lenke til kommentar

Jeg tror du er seksuelt tiltrukket av de du skriver med

Hehe, det var jo litt av en antagelse fra noen som verken kjenner meg eller dem jeg skriver med. Men for all del - hva du tror og ikke er helt opp til deg. Det faktum at du tar feil spiller jo ingen rolle for verken meg eller deg. :)

Lenke til kommentar

Hehe, det var jo litt av en antagelse fra noen som verken kjenner meg eller dem jeg skriver med. Men for all del - hva du tror og ikke er helt opp til deg. Det faktum at du tar feil spiller jo ingen rolle for verken meg eller deg. :)

Slapp av! Er bare noe jeg tror. Du trenger ikke å forsvare deg og snakke det bort så godt du kan med en gang :)

Lenke til kommentar

Slapp av! Er bare noe jeg tror. Du trenger ikke å forsvare deg og snakke det bort så godt du kan med en gang :)

Jeg er da avslappet, hehe. Bare svarer jeg - det må være lov :)

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til fordommer. Jeg har planer om å skrive til en jente på min alder og en homofil mann, så det har ingenting med at jeg ønsker å få frem den "gode" siden ved noen. For noen bak murene kan brevene være det som gir dem glede i en ellers tung tilværelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...