Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ensomhet, Usosial, små deppa

Anbefalte innlegg

Noken som har noke vise eller kloke ord til Ensomhet? Føle eg på en måte blir deppa av det.. Ungdomskulen var ikkje ei god tid for meg desverre, der det spredde seg falske rykte, folk trudde dei kjente meg og viste kem eg var, sosial angst, dårlig arbeid på skulen osv.. long story. Så når eg begynte på vg1 var livet plutselig snudd.. Folk helste på meg, eg fekk muligheten til å vise kem eg ville vere og ikkje den gamle usosiale gameren) ... fekk meg fort kjæreste noke eg ikkje hadde trudd selfølgelig.. det blei slutt pga mista interesse.. fant meg ei ny ei og følte meg lykkelig med kjæreste og folk rundt meg. Til slutt blei ho super bitch mot meg og de var et reint helvette eg aldri vil glømme.. eg holdt på med ho lenge for det sida ho var så nær drømme dama, men det forholdet tok slutt.. alikavell er ho etter meg.. Så då etter de forholdet tok slutt mista eg sosiale venna og begynte å sitte mykje inne ( still do) og det eg vil fram til er at eg er så drita lei, eg er lei av spel, lei av å sitte inne, lei av å vere ensom og singel, lei av å miste kontakta med folk.. og det føle eg at eg blir deppa av. Eg har klart å funne meg noke å gjort på eller en fest en skjelden gong, men det blir for skjeldent.. og så har eller føle eg jo at eg ikkje har noken venna eg kan vere ute med lengere eller bli med på en måte..

Føle eg kunne fylt mykje meir inn, men var vell inn på de viktigaste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur du kommer langt med en hobby! :)

det gjør underverker og komme seg ut av huset og bruke kroppen/hode på noe du intereserer deg for.

Du har ikke noe du liker og gjøre da? utenom gaming?

Jo, eg lika jo å trene, stå på ski, vere mykje ute på sommaren, fiske, fjelltur osv.. ofte jobb i helga, men det blir alikavell den ensomheten.. sku hatt meg ein god kjæreste sku eg :)

Lenke til kommentar

Har samme problemet nå. Jeg har mange gode venner fra byen jeg kommer, men så flyttet jeg litt langt bort for å studere, tenkte nye muligheter, nye mennesker og et helt nytt sted. ( en ny start) Men jeg merker at det er veldig vanskelig å få nye venner, spesielt når de folka jeg har i klassen ikke er folk som jeg foretrekker å være sammen med, har en som er fotball interessert og virker grei, men det er veldig vanskelig å få noen gode venner. Jeg trener på en treningstudie, har merket før at man kan få gode venner på slike plasser, ettersom du møter folk hele tiden der, samme folka igjen igjen, fikk en bestevenn på grunn av det, og 5 andre venner. Men nå er jeg i en ny by da,, snakket med ei jente som er instruktør der, hun begynte å snakke, så kanskje jeg burde prøve meg på hun. Syns det er kjipt å være usosial. Jeg er en sosial fyr, kan være veldig morsom og herlig å være sammen med, men har perioder der jeg bare holder for meg selv og er usosial. Men det suger. Bedre å prøve hvertfall. Å gå ut på nattklubber er det verste jeg vet, du kan ikke få venner der, du møter bare folk som du snakker med og tenker ja jeg kan bli kjent med de, men så " later de som de har glemt deg neste gang" . jaja .

Anonymous poster hash: ce41d...549
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det gjør underverker og komme seg ut av huset og bruke kroppen/hode på noe du intereserer deg for.

Jo, eg lika jo å trene, stå på ski, vere mykje ute på sommaren, fiske, fjelltur osv.. ofte jobb i helga, men det blir alikavell den ensomheten.. sku hatt meg ein god kjæreste sku e

Du er bare på jakt etter kvinnfolk ja.

Sukker.no

Lenke til kommentar

Hvis du fremdeles bor på samme sted og bare føler at du mistet kontakten med folk pga. det ble slutt med dama/gikk litt i andre retninger, så går det jo an å f. eks ta kontakt med en eller to av de gamle vennene og spørre om de vil bli med på noe en dag (ha et konkret forslag)? :) . Jeg har en del bekjente fra ungdomsskolen og vgs som jeg ikke har sett på evigheter, men de aller fleste er positive til å møtes for å ta en kaffe eller lignende hvis man spør. Så kan du jo ta det gradvis derfra.

Lenke til kommentar

Jo, eg lika jo å trene, stå på ski, vere mykje ute på sommaren, fiske, fjelltur osv.. ofte jobb i helga, men det blir alikavell den ensomheten.. sku hatt meg ein god kjæreste sku e

Du er bare på jakt etter kvinnfolk ja.

Sukker.no

Ja, det kan nesten sjå sånn ut.. men egentlig å ha noken å vere med å finne på noke gøy ilag, en venne gjeng for meg. Har veldig lyst på kjæreste igjen :)

Lenke til kommentar

Har samme problemet nå. Jeg har mange gode venner fra byen jeg kommer, men så flyttet jeg litt langt bort for å studere, tenkte nye muligheter, nye mennesker og et helt nytt sted. ( en ny start) Men jeg merker at det er veldig vanskelig å få nye venner, spesielt når de folka jeg har i klassen ikke er folk som jeg foretrekker å være sammen med, har en som er fotball interessert og virker grei, men det er veldig vanskelig å få noen gode venner. Jeg trener på en treningstudie, har merket før at man kan få gode venner på slike plasser, ettersom du møter folk hele tiden der, samme folka igjen igjen, fikk en bestevenn på grunn av det, og 5 andre venner. Men nå er jeg i en ny by da,, snakket med ei jente som er instruktør der, hun begynte å snakke, så kanskje jeg burde prøve meg på hun. Syns det er kjipt å være usosial. Jeg er en sosial fyr, kan være veldig morsom og herlig å være sammen med, men har perioder der jeg bare holder for meg selv og er usosial. Men det suger. Bedre å prøve hvertfall. Å gå ut på nattklubber er det verste jeg vet, du kan ikke få venner der, du møter bare folk som du snakker med og tenker ja jeg kan bli kjent med de, men så " later de som de har glemt deg neste gang" . jaja .

Anonymous poster hash: ce41d...549

Hvis du fremdeles bor på samme sted og bare føler at du mistet kontakten med folk pga. det ble slutt med dama/gikk litt i andre retninger, så går det jo an å f. eks ta kontakt med en eller to av de gamle vennene og spørre om de vil bli med på noe en dag (ha et konkret forslag)? :) . Jeg har en del bekjente fra ungdomsskolen og vgs som jeg ikke har sett på evigheter, men de aller fleste er positive til å møtes for å ta en kaffe eller lignende hvis man spør. Så kan du jo ta det gradvis derfra.

Ja, godt svar :) men det har eg jo liksom prøvd på.. og de blir ikkje like enkelt. Når en ikkje har vore med noken på evigheta og så spør en om å finne på noke.. kan virke litt random også

Lenke til kommentar

Ja, godt svar :) men det har eg jo liksom prøvd på.. og de blir ikkje like enkelt. Når en ikkje har vore med noken på evigheta og så spør en om å finne på noke.. kan virke litt random også

Ja, men du har vel ikke så mye å tape på å spørre? :) Annet enn at de kanskje er opptatt eller ikke har lyst, men du får det jo hvertfall ikke MER ensomt av den grunn. Da har du hvertfall prøvd! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, eg lika jo å trene, stå på ski, vere mykje ute på sommaren, fiske, fjelltur osv.. ofte jobb i helga, men det blir alikavell den ensomheten.. sku hatt meg ein god kjæreste sku eg :)

"Åboy! Bare jeg får meg en kjæreste så blir livet mitt bra!"

Ikke missforstå. En kjæreste kan hjelpe på ensomhet og savn, men å tro at det er en sølvkule som løser alle problemer er ganske naivt. Og skulle du formodentlig treffe en super jente som gjør livet ditt topp, hvis det da blir slutt så står du på bar bakke igjen. "Bare jeg får meg en kjæreste!"

Lær deg først å bli komfortabel med deg selv. Det er på sin plass å slenge inn en klissete klisjé. "Du må lære å elske deg selv, før du kan elske noen andre".

Anonymous poster hash: 59595...bfc

• Liker 3
Lenke til kommentar

"Åboy! Bare jeg får meg en kjæreste så blir livet mitt bra!"

Ikke missforstå. En kjæreste kan hjelpe på ensomhet og savn, men å tro at det er en sølvkule som løser alle problemer er ganske naivt. Og skulle du formodentlig treffe en super jente som gjør livet ditt topp, hvis det da blir slutt så står du på bar bakke igjen. "Bare jeg får meg en kjæreste!"

Lær deg først å bli komfortabel med deg selv. Det er på sin plass å slenge inn en klissete klisjé. "Du må lære å elske deg selv, før du kan elske noen andre".

Anonymous poster hash: 59595...bfc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...