Karwan. Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Hei Dette er da et av mine siste år i norge, Jeg har nemelig tenkt på å dra til frankrike å prøve å bli med i FFL ( French Foregin Legion ) tenkt å være der i 5 år ( minste man kan ha kontrakt) å gå videre til en Private military contractor. jeg lurer da på om det er noen i det hele tatt som har vært igjennom dette? om noen har erfaring fra et PMC byrå? Nei, er ikke en 13 år gammel gutt som har spillt alt for mye ''CoD'' og sett på alt for mye action filmer. dette er noe jeg har tenkt over en lang tid. folk sier jo at man skal like jobben sin og dette har jeg valgt som karriere. Endret 26. mars 2014 av Karwan. Lenke til kommentar
deleted Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Har du nevnt det til noen? Har du gått/skal gå førstegangstjenesten først? Nesten alle som har vært der fraråder andre å værve seg . Uansett hvor mye man leser, så vil man alltid få et virkelighetssjokk når det først skjer. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Er noen gode svar i denne tråden: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20120828055842AAvgijU Det gikk en dokumentarserie om fremmedligionen på TV for en tid tilbake, den var ganske informativ. Du burde sjekke den ut. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Vil også anbefale å kikke på DENNE tråden på milforum. Nordmann som vel rakk å bli kompanisjef i FFL før han begynte med privat sikkerhet. Mye info om legionen, sett med norske øyne. Når det er sagt: Har du prøvd det norske Forsvaret? Hva er det som evt ikke var godt nok \ "lokkende" nok? Lenke til kommentar
Karwan. Skrevet 25. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2014 Har sett på noen Dokumentarer om dem, virker interessant og spennende. Nei har ikke tatt førstegangstjenesten men har hatt kontakt med forsvaret om dette. de sa at jeg kunne få utsatt om jeg ble med i FFL Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Vil absolutt anbefale deg å prøve ut det norske Forsvaret først... Ikke bare får du et visst faglig grunnlag til et evt. forsøk på Legionen, men du får også et innblikk i en militær hverdag. Det er ikke bare fryd og gammen, disiplinen er BEINTØFF i Legionen, og om du leser tråden jeg lenket til i forrige innlegg, så finner du mye god info om dette, skrevet av en som har 15 års fartstid hos franskmennene. Selv om militæret virker kult, og legionen er noen råtasser og ekstremt dyktige, er det absolutt ikke for alle, uten at det er noen skam i det. Prøv førstegangstjenesten her hjemme først du, trives du med hvordan det funker, så får du vurdere legionen igjen... Syns du norske befal er strenge, så er ikke akkurat fremmedlegionen stedet... Edit: Siterer trådstarter på milforumtråden, linket til i tidligere innlegg: Vet du hvorfor du er her? Etter 4 måneder så er franskem min forstatt meget enkel men jeg klarer å forstå hva han sier. Nei det vet jeg ikke... BANG!! Jeg får meg en ørefik så det synger!!! BANG!! Jeg får en nummer to på den andre siden... Sersjantmajoren ser på meg og på en langsom og demonstrativ måte drar av den lille firkanten med en gullstripe og en tynn rød stripe som han har midt på brystkassa og som sier klart ifra om at jeg har med en Adjudant Chef å gjøre. Ja Legionær Stafford sier han, da er vi enkle legionærer begge to, skulle du ha lyst å sloss så er det bare å kline till. Nei tenker jeg, det er tryggere å forbli i rett å ta det som det kommer. Det er en tøff jævel, ca 45 år, senete og seig, han kommer til å banke meg flat om jeg blunker feil. Så braker det løst på fransk i 5 minutter, jeg forstår ikke alt, men min mor er tydeligvis en hore og norske politikere er horebukker, Interpol er homser som han tydeligvis puler i ræva hvær dag. Forstår du sier han plutselig? Ja jeg forstår. Hva har du forstått??!! Euhhhhh.... BANG!!! Ørefik til høyre, BANG!!! Ørefik til venstre. MERDE !!! Endret 25. mars 2014 av Killswitch Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 17-åringer som har sett litt mange hoorah-filmer..*eyeroll*. Ikke kutt alle bånd til Norge, det er ikke sikkert du klarer innrykket engang og blir kasta på huet og rævva tilbake til dagliglivet. Lenke til kommentar
Karwan. Skrevet 25. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2014 17-åringer som har sett litt mange hoorah-filmer..*eyeroll*. Ikke kutt alle bånd til Norge, det er ikke sikkert du klarer innrykket engang og blir kasta på huet og rævva tilbake til dagliglivet. Som jeg sa, jeg har bestemt meg ikke veldig mye du kan si som får meg til å forandre mening, men uansett det er verdt et forsøk? ikke sant? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Grunnen til at mange reagerer, er at du er ung... 17 åringer flest har gjerne et godt bilde av verden og hvordan ting henger sammen, men også en manglende... skal vi si modenhet, som gjør at ikke alle harde realiteter har slått inn. Har du for eksempel overhodet sett på de fysiske kravene legionen stiller? Det er ganske krevende krav, disiplinen er som sagt beintøff i legionen, garantert noe helt annet enn du har opplevd før. Er alt dette noe du overhodet har reflektert over? Er du villig til å risikere liv og lemmer på en afrikansk sti, for Frankrikes interesser? Det er tross alt situasjonen du stiller deg i. Endret 25. mars 2014 av Killswitch Lenke til kommentar
Karwan. Skrevet 25. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2014 Vil absolutt anbefale deg å prøve ut det norske Forsvaret først... Ikke bare får du et visst faglig grunnlag til et evt. forsøk på Legionen, men du får også et innblikk i en militær hverdag. Det er ikke bare fryd og gammen, disiplinen er BEINTØFF i Legionen, og om du leser tråden jeg lenket til i forrige innlegg, så finner du mye god info om dette, skrevet av en som har 15 års fartstid hos franskmennene. Selv om militæret virker kult, og legionen er noen råtasser og ekstremt dyktige, er det absolutt ikke for alle, uten at det er noen skam i det. Prøv førstegangstjenesten her hjemme først du, trives du med hvordan det funker, så får du vurdere legionen igjen... Syns du norske befal er strenge, så er ikke akkurat fremmedlegionen stedet... Edit: Siterer trådstarter på milforumtråden, linket til i tidligere innlegg: Vet du hvorfor du er her? Etter 4 måneder så er franskem min forstatt meget enkel men jeg klarer å forstå hva han sier. Nei det vet jeg ikke... BANG!! Jeg får meg en ørefik så det synger!!! BANG!! Jeg får en nummer to på den andre siden... Sersjantmajoren ser på meg og på en langsom og demonstrativ måte drar av den lille firkanten med en gullstripe og en tynn rød stripe som han har midt på brystkassa og som sier klart ifra om at jeg har med en Adjudant Chef å gjøre. Ja Legionær Stafford sier han, da er vi enkle legionærer begge to, skulle du ha lyst å sloss så er det bare å kline till. Nei tenker jeg, det er tryggere å forbli i rett å ta det som det kommer. Det er en tøff jævel, ca 45 år, senete og seig, han kommer til å banke meg flat om jeg blunker feil. Så braker det løst på fransk i 5 minutter, jeg forstår ikke alt, men min mor er tydeligvis en hore og norske politikere er horebukker, Interpol er homser som han tydeligvis puler i ræva hvær dag. Forstår du sier han plutselig? Ja jeg forstår. Hva har du forstått??!! Euhhhhh.... BANG!!! Ørefik til høyre, BANG!!! Ørefik til venstre. MERDE !!! Leste igjennom tråden og det var veldig informasjonsrikt og veldig spennende og lese! det med det norske militære virker egentlig ikke like fristende ut som FFL for å være helt ærlig. Det er den følelsen hvis du faktis kommer inn og kommer deg videre in til Reg 1 eller 2 så har jeg en følelse at man har en veldig god følelse om seg selv. ikke at jeg SKAL komme inn dit men jeg vill iallefall forsøke. bedre å gjøre det en å sitte å angre på det resten av livet ikke sant? Tenk å bare ha den følelsen å vite at du er blant de beste av de beste! oppleve verdenen som den virkelig er ingen gjemming bak en TV skjerm klistret fast til nyhetene. Tror du ikke det er bedre å vite hvordan verdenen virkelig er med alt det grusome og groteske som fins? faktsisk kunne si til barnebarna når de leser historie og for eksempel si jeg var der! Lenke til kommentar
Karwan. Skrevet 25. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Grunnen til at mange reagerer, er at du er ung... 17 åringer flest har gjerne et godt bilde av verden og hvordan ting henger sammen, men også en manglende... skal vi si modenhet, som gjør at ikke alle harde realiteter har slått inn. Har du for eksempel overhodet sett på de fysiske kravene legionen stiller? Det er ganske krevende krav, disiplinen er som sagt beintøff i legionen, garantert noe helt annet enn du har opplevd før. Er alt dette noe du overhodet har reflektert over? Er du villig til å risikere liv og lemmer på en afrikansk sti, for Frankrikes interesser? Det er tross alt situasjonen du stiller deg i. og ja har undersøkt ganske mye hva som kreves og jeg skal si jeg jobber med det så jeg kan faktisk nå disse kravene. Endret 25. mars 2014 av Karwan. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Beskriv hva som gjør det egnet til en slik type tjeneste. Du er jo veldig sikker på det selv, men klarer ikke å se om du har tenkt over alle aspektene. Endret 26. mars 2014 av RunRookieRun Lenke til kommentar
Karwan. Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Beskriv hva som gjør det egnet til en slik type tjeneste. Du er jo veldig sikker på det selv, men klarer ikke å se om du har tenkt over alle aspektene. Ingenting gjør meg egnet til en slik type tjeneste, det er bare noe du vill, FFL er for personer som vill unslippe alle sine problemer de kanskje har hjemme ( ikke at jeg har noen svære problemer ) men det er en utvei for personer. det er bare noe jeg har bestemt for meg selv som jeg har tenkt til å gjennomføre. et mål liksom.. noe som gir mening og betyr noe. ( for meg iallefall ) Endret 26. mars 2014 av Karwan. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Skeptisk til at FFL er den beste "problemløseren" her i verden... Men lykke til, ikke kom tilbake og stå frem på NRK med hvor ille du ble mishandlet som denne karen gjorde om det skulle skjære seg. Lenke til kommentar
Karwan. Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Skeptisk til at FFL er den beste "problemløseren" her i verden... Men lykke til, ikke kom tilbake og stå frem på NRK med hvor ille du ble mishandlet som denne karen gjorde om det skulle skjære seg. haha, skal prøve å ikke gråte. ikke at jeg ser på det som en problem løser for meg. men for noen... det er bare noe jeg vill gjennomføre, gjøre noe som betyr noe iallefall for meg. iallefall prøve Endret 26. mars 2014 av Karwan. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Eg har store problemer med å forstå kva som eigentleg er motivasjonen for å verve seg til fremmedlegionen. Med mindre du har rotet deg opp i problemer som gjer at du har behov for ein ny fransk identitet, eller du berre har veldig lyst til å komme i ein situasjon der du skal drepe andre mennesker så finnes det mange andre alternativer for tjenester som er langt mindre omfattande. Den norske FSK avdelingen deltar også i ein rekke skarpe oppdrag i land der Norge har interesser. Med unntak av nokre få drypp av informasjon frå utenlandske militære kilder og politikere som forsnakker seg så er det lite bekrefta informasjon å finne om FSK sine oppdrag. Det finnes også mange ikkje-militære yrker som også plasserer deg midt i krigens elendigheit dersom det er det du er ute etter. Fremmedlegionen er rett og slett ein dårlig deal for oss som har gode leveforhold. Fremmedlegionen rekrutterer fyrst og fremst personer som må skaffe seg ny fransk identitet, dette er i all hovedsak personer som skal skjule seg frå sine eigne myndigheiter, eller personer frå den tredje verden som vil ha fransk statsborgerskap pga dei rettigheitene som ein får med eit slikt statsborgerskap. Prisen dei må betale for dette er at dei må verve seg for 5 år med blodslit der ein må delta i væpnede aksjoner for å ivareta franske interesser i områder der det er for farlig til at Frankrike vil sende sine eigne landsmenn. Om du stryker med i ein afrikansk jungel av malaria fordi ingen gidder å sende helikopter for å hente deg etter endt oppdrag så er det berre ein mindre person som Frankrike må betale pensjon til. Fremmedlegionens oppdrag er med andre ord oppdrag der ein balanserer det at soldatane skal være godt nok utstyrte til å fullføre oppdraget, men helst ikkje så godt utstyrte at dei returnerer for å hente lønningsposen. 2 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Skeptisk til at FFL er den beste "problemløseren" her i verden... Men lykke til, ikke kom tilbake og stå frem på NRK med hvor ille du ble mishandlet som denne karen gjorde om det skulle skjære seg. haha, skal prøve å ikke gråte. ikke at jeg ser på det som en problem løser for meg. men for noen... det er bare noe jeg vill gjennomføre, gjøre noe som betyr noe iallefall for meg. iallefall prøve Noen ønsker seg tilbake i retning mer gammel militærdisiplin hvor hierarkiet ikke er horisontalt, det kan jeg faktisk forstå meg litt på selv om jeg ikke ønsker meg dit selv. Vær forberedt på det verste; for det som kommer er verre, mye verre enn du kan forestille deg. Skaff deg tidlig et vennskap blant de andre "rekruttene" for det er de du vil få styrken av når du sliter mest. Om du ofrer krefter tidlig og klarer å motivere en kamerat mens du fortsatt har krefter til overs kan det hende han føler han skylder deg når dere har kommet langt ut i opptaket. Mottoet jeg alltid har levd med er: Det er bedre å angre på noe man har gjort enn at man angrer på at man IKKE har gjort det. Lykke til og gi alt du har så kan du komme tilbake på forumet om fem-seks år og prate om din opplevelse. 1 Lenke til kommentar
Karwan. Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 Skeptisk til at FFL er den beste "problemløseren" her i verden... Men lykke til, ikke kom tilbake og stå frem på NRK med hvor ille du ble mishandlet som denne karen gjorde om det skulle skjære seg. haha, skal prøve å ikke gråte. ikke at jeg ser på det som en problem løser for meg. men for noen... det er bare noe jeg vill gjennomføre, gjøre noe som betyr noe iallefall for meg. iallefall prøve Noen ønsker seg tilbake i retning mer gammel militærdisiplin hvor hierarkiet ikke er horisontalt, det kan jeg faktisk forstå meg litt på selv om jeg ikke ønsker meg dit selv. Vær forberedt på det verste; for det som kommer er verre, mye verre enn du kan forestille deg. Skaff deg tidlig et vennskap blant de andre "rekruttene" for det er de du vil få styrken av når du sliter mest. Om du ofrer krefter tidlig og klarer å motivere en kamerat mens du fortsatt har krefter til overs kan det hende han føler han skylder deg når dere har kommet langt ut i opptaket. Mottoet jeg alltid har levd med er: Det er bedre å angre på noe man har gjort enn at man angrer på at man IKKE har gjort det. Lykke til og gi alt du har så kan du komme tilbake på forumet om fem-seks år og prate om din opplevelse. Takk for støtten, og ja er 100% at det ikke kommer til å bli en tur på stranda for og si det sånn.. og det skal jeg gjøre om jeg noen gang blir klar Mottoet ditt liker jeg svært godt!!! Lenke til kommentar
Karwan. Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 Eg har store problemer med å forstå kva som eigentleg er motivasjonen for å verve seg til fremmedlegionen. Med mindre du har rotet deg opp i problemer som gjer at du har behov for ein ny fransk identitet, eller du berre har veldig lyst til å komme i ein situasjon der du skal drepe andre mennesker så finnes det mange andre alternativer for tjenester som er langt mindre omfattande. Den norske FSK avdelingen deltar også i ein rekke skarpe oppdrag i land der Norge har interesser. Med unntak av nokre få drypp av informasjon frå utenlandske militære kilder og politikere som forsnakker seg så er det lite bekrefta informasjon å finne om FSK sine oppdrag. Det finnes også mange ikkje-militære yrker som også plasserer deg midt i krigens elendigheit dersom det er det du er ute etter. Fremmedlegionen er rett og slett ein dårlig deal for oss som har gode leveforhold. Fremmedlegionen rekrutterer fyrst og fremst personer som må skaffe seg ny fransk identitet, dette er i all hovedsak personer som skal skjule seg frå sine eigne myndigheiter, eller personer frå den tredje verden som vil ha fransk statsborgerskap pga dei rettigheitene som ein får med eit slikt statsborgerskap. Prisen dei må betale for dette er at dei må verve seg for 5 år med blodslit der ein må delta i væpnede aksjoner for å ivareta franske interesser i områder der det er for farlig til at Frankrike vil sende sine eigne landsmenn. Om du stryker med i ein afrikansk jungel av malaria fordi ingen gidder å sende helikopter for å hente deg etter endt oppdrag så er det berre ein mindre person som Frankrike må betale pensjon til. Fremmedlegionens oppdrag er med andre ord oppdrag der ein balanserer det at soldatane skal være godt nok utstyrte til å fullføre oppdraget, men helst ikkje så godt utstyrte at dei returnerer for å hente lønningsposen. altså FSK anser jeg ikke som ''elite soldater'' anser dem mer som en Special tropp/bataljon. FSK er ikke helt greia for meg. for å bli en ''mercenary''/pmc, så MÅ man ha minst 3 år '' combat experience''. du skrev at ''Prisen dei må betale for dette er at dei må verve seg for 5 år med blodslit der ein må delta i væpnede aksjoner for å ivareta franske interesser i områder der det er for farlig til at Frankrike vil sende sine eigne landsmenn. Om du stryker med i ein afrikansk jungel av malaria fordi ingen gidder å sende helikopter for å hente deg etter endt oppdrag så er det berre ein mindre person som Frankrike må betale pensjon til. Fremmedlegionens oppdrag er med andre ord oppdrag der ein balanserer det at soldatane skal være godt nok utstyrte til å fullføre oppdraget, men helst ikkje så godt utstyrte at dei returnerer for å hente lønningsposen.'' dette er egentlig ikke et problem fordi jeg vet hva jeg verver meg opp til men da kan man iallefall få vite at jeg døde på jobb lykkelig. istedet for å finne meg overdosa på kokain på et arbeidskontor å tjener 1 mil i året og var i depprasjon. så er det ikke bedre å vite at man døde når man gjorde noe som du var lykkelig med å gjøre? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Joda, for all del. Du er ein voksen mann som kan bestemme over ditt eige liv. Men eg synest du går for det mest drastiske alternativet for å få orden på livet ditt. Eg veit ingenting om kva undersøkelser og vurderinger du har gjort, men eg trur at du kan finne ein meir konstruktivt måte å få det nødvendige kicket dersom du berre ser deg litt rundt etter muligheitene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå