firepires Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Hei, Driver på å starte et Norsk Hosting firma for spill. Det som gjenstår er en dedikert server, har dere noen anbefalinger om hvor jeg kan kjøpe dette, der jeg ikke trenger å vise passet mitt? Mvh Firepires Lenke til kommentar
War Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Kjøpe server? skal du ha den fysisk med i senga eller skal du leie den? Hvis kjøpe www.nextron.no Cpuene kjøper man på ebay for 5k VS opp til 35K i norge for en. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Eller hvis du skal leie så er fragnet.net gode, litt dyrere sikkert, men servicen er ganske god og kjapp hvis du trenger det. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Har du tenkt på redundans? Det er gjerne ganske viktig om man skal ha en virksomhet der kundene forventer oppetid.. Det vil si at du i realiteten bør ha to servere, slik at bortfall av en server ikke gjør at tjenesten går ned for telling. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Det gjelder internett og strøm også. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Nextron setter sammen gode og rimelige servere i prisklasse 20k+ For å få god ytelse i prisklasse under 20k er det best å bygge selv basert på vanlige pckomponenter. Jeg vil heller bruke to pc'r som servere med failover og komponenter for 4000 i hver inkludert ecc ram, enn en lowend server til 10000 uten noen redundans. For tiden bruker jeg asus m5a99fx med 8 kjerner amd som servere. Esxi 5.1 har drivere for dem også. (esxi 5.5 støtter kun 4 av sata portene, og takler ikke nic'et) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå