Rusher Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Lønn og kostnadsnivå forskjellen mellon Danmark og Norge er mikroskopisk. Etter din tenkemåte så bør en fra Ghana ha 20 terabyte i måneden for 35 kr. Ukvalifisert gjetting klarer du tydeligvis, kanskje klarer du å dokumentere også da? Trenger ikke være rakettforsker(Noe du tydeligvis helt klart ikke er), for å skjønne at det koster mer å bygge i norsk geografi, sammenlignet med dansk. Endret 26. mars 2014 av Rusher Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Jeg er ikke rakettforsker, men jeg er heldigvis hyggelig nok til å ikke kalle andre for dumme. Det kan ikke du si. Lenke til kommentar
m0rk Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Jeg har bodd mange steder opp gjennom årene, rundt i hele norge. De siste 10 årene har jeg bodd på samme adresse. Jeg har i denne tiden hatt telenor, chess og netcom. Telenor har alltid hatt den dårligste kvaliteten på dekningen. Der jeg bor nå har jeg hatt kjempefin dekning med chess og netcom (de to bruker samme nett), men med telenor detter dekningen ut hele tiden. Hører nesten ikke hva folk sier, og de hører ikke hva jeg sier. Generelt sett har jeg mye dårligere dårligere dekning med telenor mange andre steder jeg er også, når jeg ikke er hjemme. Telenor er også desidert dyrest. De gir dårligere fart på 4G enn konkurentene (kun 40 mbps), selv om jeg har komplett XL abbonement. Hvorfor bruke dem da? Fordi det liksom er en merkevare, som liksom skal ha den beste dekingen? Har 1 mnd igjen av bindingstiden, og har allerede bestem meg for å bytte! Håper flere gjør det samme! Hvorvitt hvor om du har dekning der du bor går jo ut i fra sted til sted, kan jo selv sie at jeg har ikke netcom dekning, så der er ikke et direkte valid argument. Men jeg kan si meg enig i bankid er et unødvendig tiltak, men igjen det er snakk om micro priser, en gjennomsitts person bruker 12 transaksjoner pr mnd. Vi snakker om 6-30 kroner i mnd, jeg ser ikke en grunn til å snu meg i døra for slike priser når vi for 2 år tilbake betalte 349 for 100 minutter og 500mb. Vi normenn har rett og slett skjemt oss bort selv på priser på mobil, igjen har vi djuice og talkmore som tilbyr billige løsninger der til fordel for djuice også kan gi deg samme innhold men til 174,- om du binder det + substidert telefon. Så med markedets priser mener jeg vi egentlig brude si oss godt fornøyd med prisene vi har idag, være glad for at prisene går ned i motsettning til butikkene der de går opp pr flaske + snus ect, ja vi snakker om at teknologi blir billigere sant. Men vi kjøper ikke teknologien når vi prater abbonnoment, vi kjøper produkt på samme måte som i en vanlig varebutikk slik som ellers. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Ja du var så mye bedre og sammenlignet tankemåten hans med noe de fleste vil anse som dum/idiotisk... Ellers kan jeg ikke helt se hvorfor man skal være sjokket a at telenor har bedre priser i utlandet. Konkurransen og markedet er helt annerledes. Telenors priser i india kan ikke i nærheten sammenlignes med norske priser. Og det skulle en tro de fleste nordmenn var godt vante til. 1 Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Jeg har bodd mange steder opp gjennom.....Telenor har best dekning. Punktum. 800mhz-bånd blir bygget ut fortløpende.Telenor er ikke desidert dyrest (de ligger ca 50 kroner/mnd dyrere enn de billigste aktørene, men man har flere fordeler med Telenor. Dersom man ikke vil betale 50 kroner mer i måneden og miste fordelene kan man velge Djuice som er helt på linje med de billigste aktørene) Ingen tilbyr høyere hastigheter enn Telenor. De reklamerer ikke med høyere hastigheter enn 40 mbps fordi det er vanskelig å levere høyere grunnet at signalene ikke er sterke nok til å garantere 40mbps. Dersom du sitter intill en basestasjon vil du med Telenor oppleve akkurat samme hastigheter som en annen opperatør som reklamerer med 80mbps på det samme nettet. Forutsatt at du har et abonnement uten fartstak som feks komplett XL. Forskjellen er altså at Telenor ikke prøver å lure lettlurte kunder (som deg) med å reklamere med 80mbps hastigheter fordi selvom man teoretisk kan levere det vil det i praksissjeldent la seg gjøre. Nei, det er bare tull. Dekning varierer alt etter hvor du er. Ingen er "best". Hva fordeler har du med Telenor? "Alle" andre operatører er billigere enn Telenor. DET kaller jeg en fordel Jo Telenor har vist seg gang på gang å være best. Så det er ikke noe å diskuter engang. Du har flere fordeler: Kundeservice året rundt, forhandlere visst du trenger hjelp(F.eks øyeblikkelig nytt simkort). Sammenlignet med One Call, så er det mange nødvendige tjenester du får(F.eks efaktura). MinSky er nok noe mannen i gata vil ha god nytte av. Visst man ikke trenger de ekstra tjenestene, så er Djuice det rette valget. Mtp samme pris som de billigste, men beholder forhandlere og kundeservice året rundt. Ble bekreftet av Telenor at Djuice også får dette gebyret, så da er det Talkmore som blir det naturlige valget. Jeg har faktisk 2 like telefoner med Telenor og NetCom simkort. Reiser masse rundt omkring i Norge og følger godt med på hvem som gir meg best tjeneste det er den operatøren jeg bruker. Og det er ikke Telenor som er best. Vil heller si 50/50 hvem som leverer best tjeneste. Om jeg bare skulle hatt en operatør så hadde valget falt på NetCom. Kundeservice har jeg aldri bruk for, mulig det er viktig om du har Telenor. Simkort er ikke vanskelig å få om du har NetCom heller. Bare å oppsøke en butikk. Om du har Chess så må du bestille nytt og det tar 2 dager. Men det er litt av bakdelen du har når du sparer masse penger. Om du er redd for å stå uten simkort så det bare å bestille et som du i reserve og aktiverer du trenger det. Min sky er forresten bare noe tull. Hvorfor knytte seg til en tjeneste som fungerer bare med en operatør. Det er mange gratis tjenester som gjør akkurat det samme. (Google disk, dropbox, Google kontakt osv.) Det vil være noen steder NetCom har bedre dekning, men Telenor har kommet best ut i dekningstester 5 eller 6 år på rad nå. Så på generelt grunnlag kan man nesten ikke diskutere den saken. "Om du har Chess så må du bestille nytt og det tar 2 dager. Men det er litt av bakdelen du har når du sparer masse penger." Hva mener du med masse penger? Djuice koster 199 for fri tale, sms og 1gb data. Chess kjører nøyaktig samme deal. Dessuten så er Telenor en total-leverandør. Med det mener jeg at jeg kan få alle mobil, fastelefon og internett produktene mine samlet på en faktura, det er enda en fordel sammen med alle andre fordelene samtidig så vet jeg at med Telenor vil jeg alltid få den nyeste teknologien, alt fra 800mhz 4g-band til IPv6, eller noe som i disse dager er svært aktuellt; bankID på mobil, som Telenor var først ute med. Jeg prøver ikke å si at andre operatører suger eller er dritdårlige, fodi det er de ikke. Det er en grunn til at de overlever i et dette knalltøffe markedet. Men personlig er jeg meget fornøyd med Telenor. Jeg føler at Telenor er gjennomsyret av kvalitet. De reklamerer ikke med mer enn 40mbps fordi det er vanskelig å levere høyere. Chess derimot reklamerer med 80mbps selvom det sjelden vil oppleves som 80mbps. Videre på ADSL, så reklamerer Telenor aldri med mer enn 16mbps på en ADSL-linje, selvom andre aktører reklamerer med 20 mbps på akkurat den samme linjen! Kunden vil antageligvis aldri være i nærheten av å kunne få 20mbit på en linje som kanskje ligger 2 km fra nærmeste sentral! Dessuten vil det også bare føre til at linjen blir ustabil og treg. Dekning er ikke vits å diskutere. Det må du velge etter hvor DU oppholder deg. En test forteller ikke hvilken operatør du bør velge. NC og TM har begge god dekning. Bruk bank ID og MMS så er plutselig djuice masse dyrere Total leverandør er for folk som ikke bryr seg om pris og kvalitet. Her velger vi den leverandøren som gir best produkt til best pris NetCom bygger også ut 800mhz. Dei fleste kan vel levere bank id nå. UTEN å ta betalt. Det blir reklamert med OPP TIL 80 mbps. Jeg personlig har fått 78 mbps, så er ikke så langt unna. Men det har selvfølgelig sammenheng med om det er nok kapasitet på stasjonene. Mobilt bredbånd er en delt resurs. Ikke alle som skjønner det. Angående ADSL så er det et produkt som blir bedre til kortere linje du har fra sentral til huset. Jeg har hatt dønn stabilt 20 mbps i mange år. Nå har jeg VDSL og er stabilt på 90/50 mbps og betaler 399 +79 i linje leie. Finner ikke lignende tilbud fra Telenor og det som er nærmest er LANGT dyrere. Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Takker og bukker. Må ta det til etterretning. NSB-turene blir brutt ofte nok pga dårlig dekning/tunneller, og ser for meg at det ikke akkurat blir bedre om den faller ut mens den desperat bytter mellom Network Norway og Telenor. Nå har Telenor har rettigheter på 800mhz bandet som tidligere ble benyttet til TV-signaler. Nå skal telenor bygge nye baser som sender ut 4g på 800mhz. Telenor sender nå 4g på 2600mhz. 800mhz bærer mye bedre igjennom ting, og lengre. Se for deg en bass versus en tweeter på hjemmekinoanlegget, eller i bilen. Det er bassen med sine lave frekvenser man hører utenfor huset ellerbilen, ikke de høye tonene fra vokalen For mannen i gata betyr dette uavbrutt HD på redtube hele veien på toget fra Drammen til Oslo :D Telenor har mest 4G dekning på 1800 mhz. Men har også lisens på 800 mhz og 2600 mhz og driver utbygging av det. Netcom har mest 4G dekning på 2600 mhz i storbyene og 1800 mhz på "landet". Jobber også med masse 800 mhz utbygging, Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Følgelig skifter eksosteremde kunder over til alternative tjenestetilbydere. Endret 26. mars 2014 av BadCat Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Dekning er ikke vits å diskutere. Det må du velge etter hvor DU oppholder deg. En test forteller ikke hvilken operatør du bør velge. NC og TM har begge god dekning. Bruk bank ID og MMS så er plutselig djuice masse dyrere bla bla bla Nå har jeg VDSL og er stabilt på 90/50 mbps og betaler 399 +79 i linje leie. Hvorfor det? MMS er gratis så mye du ønsker, hos både Djuice og Talkmore. Det var fryktelig mye skrøner på deg. Selv om du tar "en hvit løgn", så blir det ikke en sannhet for det om. Med mindre man har spesielle behov, så er man egentlig "idiot" visst man velger Netcom eller Telenor. All den tid man får samme tjenesten ved bruk av Djuice, Talkmore på Telenor nett. Og Chess på Netcom nett. Men til en billigere pris. One Call kan ikke levere like mye som nevnte operatører, og er sånnsett ett dårligere alternativ, til samme pris. Endret 26. mars 2014 av Rusher Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Dekning er ikke vits å diskutere. Det må du velge etter hvor DU oppholder deg. En test forteller ikke hvilken operatør du bør velge. NC og TM har begge god dekning. Bruk bank ID og MMS så er plutselig djuice masse dyrere bla bla bla Nå har jeg VDSL og er stabilt på 90/50 mbps og betaler 399 +79 i linje leie. Hvorfor det? MMS er gratis så mye du ønsker, hos både Djuice og Talkmore. Det var fryktelig mye skrøner på deg. Selv om du tar "en hvit løgn", så blir det ikke en sannhet for det om. Med mindre man har spesielle behov, så er man egentlig "idiot" visst man velger Netcom eller Telenor. All den tid man får samme tjenesten ved bruk av Djuice, Talkmore på Telenor nett. Og Chess på Netcom nett. Men til en billigere pris. One Call kan ikke levere like mye som nevnte operatører, og er sånnsett ett dårligere alternativ, til samme pris. Beklager feil angående MMS. Var ganske sikker på at MMS ikke var inkludert tidligere iallefall. Muligens det gjaldt Telenor. Men for å få 4G fart på Djuice må du betale 49 for 20 mbps og 99 for 40 mbps. Fordelen med den til 99 er at du får 2 GB ekstra data Er det Telenor dekning du er ute etter så hadde jeg valgt Talkmore. Har tidligere hatt Talkmore i mange år og var godt fornøyd, men byttet vekk derfra fordi jeg ville ha Netcom dekning. Så er helt enig i at skal du han en billig og bra leverandør så velger du Chess eller Talkmore. Og dekning er som sagt noe som er opp til hver enkelt, så det er ikke vits i å teste det eller anbefale noen hvilken operatør som er best. Det er noe hver enkelt må sjekke på stedene som er viktig. (Hjem, jobb, hytten, osv...) MIN mening er at NetCom er best for meg! Hva skrøner er det jeg kommer med? Bortsett fra at jeg tok feil på MMS og det har jeg ingen problem med å innrømme Lenke til kommentar
Oscar2107 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Jeg har bodd mange steder opp gjennom.....Telenor har best dekning. Punktum. 800mhz-bånd blir bygget ut fortløpende.Telenor er ikke desidert dyrest (de ligger ca 50 kroner/mnd dyrere enn de billigste aktørene, men man har flere fordeler med Telenor. Dersom man ikke vil betale 50 kroner mer i måneden og miste fordelene kan man velge Djuice som er helt på linje med de billigste aktørene) Ingen tilbyr høyere hastigheter enn Telenor. De reklamerer ikke med høyere hastigheter enn 40 mbps fordi det er vanskelig å levere høyere grunnet at signalene ikke er sterke nok til å garantere 40mbps. Dersom du sitter intill en basestasjon vil du med Telenor oppleve akkurat samme hastigheter som en annen opperatør som reklamerer med 80mbps på det samme nettet. Forutsatt at du har et abonnement uten fartstak som feks komplett XL. Forskjellen er altså at Telenor ikke prøver å lure lettlurte kunder (som deg) med å reklamere med 80mbps hastigheter fordi selvom man teoretisk kan levere det vil det i praksissjeldent la seg gjøre. Nei, det er bare tull. Dekning varierer alt etter hvor du er. Ingen er "best". Hva fordeler har du med Telenor? "Alle" andre operatører er billigere enn Telenor. DET kaller jeg en fordel Nevn en Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Jeg har bodd mange steder opp gjennom.....Telenor har best dekning. Punktum. 800mhz-bånd blir bygget ut fortløpende.Telenor er ikke desidert dyrest (de ligger ca 50 kroner/mnd dyrere enn de billigste aktørene, men man har flere fordeler med Telenor. Dersom man ikke vil betale 50 kroner mer i måneden og miste fordelene kan man velge Djuice som er helt på linje med de billigste aktørene) Ingen tilbyr høyere hastigheter enn Telenor. De reklamerer ikke med høyere hastigheter enn 40 mbps fordi det er vanskelig å levere høyere grunnet at signalene ikke er sterke nok til å garantere 40mbps. Dersom du sitter intill en basestasjon vil du med Telenor oppleve akkurat samme hastigheter som en annen opperatør som reklamerer med 80mbps på det samme nettet. Forutsatt at du har et abonnement uten fartstak som feks komplett XL. Forskjellen er altså at Telenor ikke prøver å lure lettlurte kunder (som deg) med å reklamere med 80mbps hastigheter fordi selvom man teoretisk kan levere det vil det i praksissjeldent la seg gjøre. Nei, det er bare tull. Dekning varierer alt etter hvor du er. Ingen er "best". Hva fordeler har du med Telenor? "Alle" andre operatører er billigere enn Telenor. DET kaller jeg en fordel Nevn en Hvorfor nevne en når du kan få hele listen. http://www.telepriser.no/portal/page/portal/telepriser/forsiden/mobiltelefoni?calcType=MOBIL&type=get_calc_xml&antRader=20&linjeleie=&forbruk=medium&dekningFylke=0&betalingsform2=Abonnement&totMin=5000&fordeltPa=100&fordeltPaEnhet=1.0&minDag=5000&minHelg=0&minMobil=4054&minFast=946&antSMS=2000&antMMS=5&antMB=999&antMobilsvar=10&submit.x=107&submit.y=10 Her har jeg tatt utgangspunkt idet mest vanlige abb med 1 GB inkludert + fri tale/sms Lenke til kommentar
G Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Grattis Telenor. Godt å se at dere er best i klassen på gjøre seg upopulære blant kunder. (money talks) Lenke til kommentar
96abrevs Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Bare å velge Talkmore eller Djuice, så får du Telenor uten gebyrene... Noen har kanskje allerede svart på denne, men jeg svarer likevel. Jeg har djuice, og fikk akkurat beskjed per sms om at dette gebyret vil bli innført for oss djuice-kunder. Og sånn for ordens skyld, djuice er et datterselskap av Telenor ... Lenke til kommentar
G Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) Nok en spiker i kista for Telenor. Jeg er foreløpig fremdeles djuice-kunde. Har OGSÅ merket meg Telenors stygge 5-siffrede tvangspraksis. Jeg får sjelden en regning på det månedlige grunnbeløpet for abonnementet pga. den stupide 5-siffrede praksisen hos djuice (Telenor). Jeg kunne spart flere 10-kroninger per måned om jeg kunne få frivillig bruke de 8-siffrede parrede numrene som alternativ. Slik tvang blir det fort da flere hundrelapper per år i ekstraavgifter til stjelehor. Endret 27. mars 2014 av G 1 Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Bare å velge Talkmore eller Djuice, så får du Telenor uten gebyrene... Trodde Djuice var telenor bare med et annet navn jeg? Tror nok jeg ikke velger Djuice om jeg så skal velge noe annet, de kommer vel til å gjøre det samme. Lenke til kommentar
G Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Også Talkmore (eierskapet), ikke glemme det: Kontrollerte selskaper Telenor Norge AS (Norge) djuice (Norge, Danmark, Ungarn, Ukraina m.fl) Dipper AS (Norge) Talkmore (Norge) Telenor Broadcast Holding Telenor Satellite Broadcasting (Norge) Canal Digital (Norge, Danmark, Sverige, Finland) Telenor Danmark Holding Sonofon (Danmark) CBB Mobil (Danmark) Tele2 Danmark (Danmark) Cybercity (Danmark) Telenor AB (Sverige) Bredbandsbolaget (Sverige) Glocalnet (Sverige) Pannon GSM (Ungarn) Telenor d.o.o. (Serbia) ProMonte (Montenegro) Globul (Bulgaria) DiGi (Malaysia) (45 %)[9] DTAC (Thailand) Grameenphone (Bangladesh) Telenor Pakistan (Pakistan) Uninor (India) (71 % siden 2011) Minoritetsposter VimpelCom (Russland) (35,7 % av aksjene, 42,94 % av stemmene)Avløste eierposter i VimpekCom (Russland) og Kyivstar GSM (Ukraina) NTV (Norge) (33,3 %) RiksTV (Norge) (33,3 %) Av disse er Telenor kun minoritetsaksjonær i tre av selskapene i utlandet – russiske Vimpelcom, thailandske DTAC, og malaysiske DiGi – samt i norske RiksTV og NTV (33,3 % eierandel i begge). I 2005 kjøpte Telenor opp Vodafones virksomhet i Sverige, og i 2006 overtok selskapet mobilselskapet Sonofon og internettselskapet Cybercity i Danmark. Lenke til kommentar
Telefonnr4 Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 I går fikk jeg fikk følgende SMS fra djuice: "Hei! Fra 1. mai 2014 justeres prisen på BankID til 49 øre når du bruker tjenesten på telefonen." Jeg har vært bevisstløs Telenor og djuice-kunde i altfor mange år, så jeg tok en titt på kostnadene ved å bruke telefonen i USA, for å finne mer enn ett argument for å forlate djuice. Vel - det var ikke særlig vanskelig å bestemme seg. Goodbye djuice - hello Chess! Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 (endret) Til og med de med Komplett XL (599 i mnd) har fått den her nå. Tror Telenor må finne seg noen nye (bedre) PR-rådgivere, for det her var dårlige greier. Hadde det ikke vært for at abonnementet mitt er gratis fram til mars 2015, så hadde jeg sagt opp på dagen. Hele poenget med å ha fastprisabonnement er jo at alt skal være inkludert (med unntak av spesialnummer, bruk i utland o.l.). Endret 27. mars 2014 av Xmir Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Snart blir det vel mer vanlig å inkludere et gitt antall BankID-koder hver måned... XD 3 Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 2 ställen jag uppehåller mig till 90% av tiden min. Hemma eller på jobbet. På bägge ställen får jag nära på fiberhastighet till telefonen genom Netcom. Telenor har såvitt 3G på bägge ställen. Detta är mitt i Trondheim. Telenor har inte på långt när samma kvalitet som de själva vill ha det till. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg