Daniel.ab Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Jeg har bodd mange steder opp gjennom.....Telenor har best dekning. Punktum. 800mhz-bånd blir bygget ut fortløpende.Telenor er ikke desidert dyrest (de ligger ca 50 kroner/mnd dyrere enn de billigste aktørene, men man har flere fordeler med Telenor. Dersom man ikke vil betale 50 kroner mer i måneden og miste fordelene kan man velge Djuice som er helt på linje med de billigste aktørene) Ingen tilbyr høyere hastigheter enn Telenor. De reklamerer ikke med høyere hastigheter enn 40 mbps fordi det er vanskelig å levere høyere grunnet at signalene ikke er sterke nok til å garantere 40mbps. Dersom du sitter intill en basestasjon vil du med Telenor oppleve akkurat samme hastigheter som en annen opperatør som reklamerer med 80mbps på det samme nettet. Forutsatt at du har et abonnement uten fartstak som feks komplett XL. Forskjellen er altså at Telenor ikke prøver å lure lettlurte kunder (som deg) med å reklamere med 80mbps hastigheter fordi selvom man teoretisk kan levere det vil det i praksissjeldent la seg gjøre. Nei, det er bare tull. Dekning varierer alt etter hvor du er. Ingen er "best". Hva fordeler har du med Telenor? "Alle" andre operatører er billigere enn Telenor. DET kaller jeg en fordel Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Djuice er jo Telenor sitt "billig merke", så det vil si at Djuice også får dette tullete gebyret. Bestilte bytting fra Djuice til Chess her for min del. Er ikke snakk om store summene, men det er prinsippet for min del. 1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Jeg har bodd mange steder opp gjennom.....Telenor har best dekning. Punktum. 800mhz-bånd blir bygget ut fortløpende.Telenor er ikke desidert dyrest (de ligger ca 50 kroner/mnd dyrere enn de billigste aktørene, men man har flere fordeler med Telenor. Dersom man ikke vil betale 50 kroner mer i måneden og miste fordelene kan man velge Djuice som er helt på linje med de billigste aktørene) Ingen tilbyr høyere hastigheter enn Telenor. De reklamerer ikke med høyere hastigheter enn 40 mbps fordi det er vanskelig å levere høyere grunnet at signalene ikke er sterke nok til å garantere 40mbps. Dersom du sitter intill en basestasjon vil du med Telenor oppleve akkurat samme hastigheter som en annen opperatør som reklamerer med 80mbps på det samme nettet. Forutsatt at du har et abonnement uten fartstak som feks komplett XL. Forskjellen er altså at Telenor ikke prøver å lure lettlurte kunder (som deg) med å reklamere med 80mbps hastigheter fordi selvom man teoretisk kan levere det vil det i praksissjeldent la seg gjøre. Nei, det er bare tull. Dekning varierer alt etter hvor du er. Ingen er "best". Hva fordeler har du med Telenor? "Alle" andre operatører er billigere enn Telenor. DET kaller jeg en fordel Jo Telenor har vist seg gang på gang å være best. Så det er ikke noe å diskuter engang. Du har flere fordeler: Kundeservice året rundt, forhandlere visst du trenger hjelp(F.eks øyeblikkelig nytt simkort). Sammenlignet med One Call, så er det mange nødvendige tjenester du får(F.eks efaktura). MinSky er nok noe mannen i gata vil ha god nytte av. Visst man ikke trenger de ekstra tjenestene, så er Djuice det rette valget. Mtp samme pris som de billigste, men beholder forhandlere og kundeservice året rundt. Ble bekreftet av Telenor at Djuice også får dette gebyret, så da er det Talkmore som blir det naturlige valget. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Fikk nettopp bekreftelse fra One Call at de har akseptert overflytting av mitt siste Telenor-abonnement. Hadde lyst til å beholde nummeret, hvis ikke ville jeg sagt det opp. Mens jeg skriver dette får jeg SMS fra Djuice om at de vil gi meg et godt tilbud for å beholde meg. Litt usikker på om jeg vil bite på dette, er egentlig fornøyd med Telenor, men liker ikke måten de behandler kunder på. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Er det noen aktører som benytter telenor sitt nett?Netcom har jo patetisk dekningsgrad og uaktuelt. (Knapt dekning på GSM/EDGE hjemme hos meg, som er midt i boliglag rett utenfor en av Norges største byer). Og diverse bussruter og togturer hvor jeg trenger 3g mest så var det ikke stort å skryte av.One Call skryter jo stadig av like god dekning, men tviler litt. Hmmm... Endret 26. mars 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Jeg har bodd mange steder opp gjennom.....Telenor har best dekning. Punktum. 800mhz-bånd blir bygget ut fortløpende.Telenor er ikke desidert dyrest (de ligger ca 50 kroner/mnd dyrere enn de billigste aktørene, men man har flere fordeler med Telenor. Dersom man ikke vil betale 50 kroner mer i måneden og miste fordelene kan man velge Djuice som er helt på linje med de billigste aktørene) Ingen tilbyr høyere hastigheter enn Telenor. De reklamerer ikke med høyere hastigheter enn 40 mbps fordi det er vanskelig å levere høyere grunnet at signalene ikke er sterke nok til å garantere 40mbps. Dersom du sitter intill en basestasjon vil du med Telenor oppleve akkurat samme hastigheter som en annen opperatør som reklamerer med 80mbps på det samme nettet. Forutsatt at du har et abonnement uten fartstak som feks komplett XL. Forskjellen er altså at Telenor ikke prøver å lure lettlurte kunder (som deg) med å reklamere med 80mbps hastigheter fordi selvom man teoretisk kan levere det vil det i praksissjeldent la seg gjøre. Nei, det er bare tull. Dekning varierer alt etter hvor du er. Ingen er "best". Hva fordeler har du med Telenor? "Alle" andre operatører er billigere enn Telenor. DET kaller jeg en fordel Jo Telenor har vist seg gang på gang å være best. Så det er ikke noe å diskuter engang. Du har flere fordeler: Kundeservice året rundt, forhandlere visst du trenger hjelp(F.eks øyeblikkelig nytt simkort). Sammenlignet med One Call, så er det mange nødvendige tjenester du får(F.eks efaktura). MinSky er nok noe mannen i gata vil ha god nytte av. Visst man ikke trenger de ekstra tjenestene, så er Djuice det rette valget. Mtp samme pris som de billigste, men beholder forhandlere og kundeservice året rundt. Ble bekreftet av Telenor at Djuice også får dette gebyret, så da er det Talkmore som blir det naturlige valget. Jeg har faktisk 2 like telefoner med Telenor og NetCom simkort. Reiser masse rundt omkring i Norge og følger godt med på hvem som gir meg best tjeneste det er den operatøren jeg bruker. Og det er ikke Telenor som er best. Vil heller si 50/50 hvem som leverer best tjeneste. Om jeg bare skulle hatt en operatør så hadde valget falt på NetCom. Kundeservice har jeg aldri bruk for, mulig det er viktig om du har Telenor. Simkort er ikke vanskelig å få om du har NetCom heller. Bare å oppsøke en butikk. Om du har Chess så må du bestille nytt og det tar 2 dager. Men det er litt av bakdelen du har når du sparer masse penger. Om du er redd for å stå uten simkort så det bare å bestille et som du i reserve og aktiverer du trenger det. Min sky er forresten bare noe tull. Hvorfor knytte seg til en tjeneste som fungerer bare med en operatør. Det er mange gratis tjenester som gjør akkurat det samme. (Google disk, dropbox, Google kontakt osv.) Lenke til kommentar
Oscar2107 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Fikk nettopp bekreftelse fra One Call at de har akseptert overflytting av mitt siste Telenor-abonnement. Hadde lyst til å beholde nummeret, hvis ikke ville jeg sagt det opp. Mens jeg skriver dette får jeg SMS fra Djuice om at de vil gi meg et godt tilbud for å beholde meg. Litt usikker på om jeg vil bite på dette, er egentlig fornøyd med Telenor, men liker ikke måten de behandler kunder på. Gratulerer med LYNRASKT 6mbits datahastighet, og network norway. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Jeg angrer ikke et sekund på at jeg bytta til Talkmore. Med Telenor som solid eier i bakgrunnen, lave priser, endel snedige saker som avtalen med Norwegian, god kundeservice og tydeligvis råderett så de kan styre unna upopulære Telenoravgjørelser så er de en innertier for vår familie 1 Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Er det noen aktører som benytter telenor sitt nett? Netcom har jo patetisk dekningsgrad og uaktuelt. (Knapt dekning på GSM/EDGE hjemme hos meg, som er midt i boliglag rett utenfor en av Norges største byer). Og diverse bussruter og togturer hvor jeg trenger 3g mest så var det ikke stort å skryte av. One Call skryter jo stadig av like god dekning, men tviler litt. Hmmm... Tja du har Telipol som kjører på Telenors nett. Lenke til kommentar
Oscar2107 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Jeg har bodd mange steder opp gjennom.....Telenor har best dekning. Punktum. 800mhz-bånd blir bygget ut fortløpende.Telenor er ikke desidert dyrest (de ligger ca 50 kroner/mnd dyrere enn de billigste aktørene, men man har flere fordeler med Telenor. Dersom man ikke vil betale 50 kroner mer i måneden og miste fordelene kan man velge Djuice som er helt på linje med de billigste aktørene) Ingen tilbyr høyere hastigheter enn Telenor. De reklamerer ikke med høyere hastigheter enn 40 mbps fordi det er vanskelig å levere høyere grunnet at signalene ikke er sterke nok til å garantere 40mbps. Dersom du sitter intill en basestasjon vil du med Telenor oppleve akkurat samme hastigheter som en annen opperatør som reklamerer med 80mbps på det samme nettet. Forutsatt at du har et abonnement uten fartstak som feks komplett XL. Forskjellen er altså at Telenor ikke prøver å lure lettlurte kunder (som deg) med å reklamere med 80mbps hastigheter fordi selvom man teoretisk kan levere det vil det i praksissjeldent la seg gjøre. Nei, det er bare tull. Dekning varierer alt etter hvor du er. Ingen er "best". Hva fordeler har du med Telenor? "Alle" andre operatører er billigere enn Telenor. DET kaller jeg en fordel Jo Telenor har vist seg gang på gang å være best. Så det er ikke noe å diskuter engang. Du har flere fordeler: Kundeservice året rundt, forhandlere visst du trenger hjelp(F.eks øyeblikkelig nytt simkort). Sammenlignet med One Call, så er det mange nødvendige tjenester du får(F.eks efaktura). MinSky er nok noe mannen i gata vil ha god nytte av. Visst man ikke trenger de ekstra tjenestene, så er Djuice det rette valget. Mtp samme pris som de billigste, men beholder forhandlere og kundeservice året rundt. Ble bekreftet av Telenor at Djuice også får dette gebyret, så da er det Talkmore som blir det naturlige valget. Jeg har faktisk 2 like telefoner med Telenor og NetCom simkort. Reiser masse rundt omkring i Norge og følger godt med på hvem som gir meg best tjeneste det er den operatøren jeg bruker. Og det er ikke Telenor som er best. Vil heller si 50/50 hvem som leverer best tjeneste. Om jeg bare skulle hatt en operatør så hadde valget falt på NetCom. Kundeservice har jeg aldri bruk for, mulig det er viktig om du har Telenor. Simkort er ikke vanskelig å få om du har NetCom heller. Bare å oppsøke en butikk. Om du har Chess så må du bestille nytt og det tar 2 dager. Men det er litt av bakdelen du har når du sparer masse penger. Om du er redd for å stå uten simkort så det bare å bestille et som du i reserve og aktiverer du trenger det. Min sky er forresten bare noe tull. Hvorfor knytte seg til en tjeneste som fungerer bare med en operatør. Det er mange gratis tjenester som gjør akkurat det samme. (Google disk, dropbox, Google kontakt osv.) Det vil være noen steder NetCom har bedre dekning, men Telenor har kommet best ut i dekningstester 5 eller 6 år på rad nå. Så på generelt grunnlag kan man nesten ikke diskutere den saken. "Om du har Chess så må du bestille nytt og det tar 2 dager. Men det er litt av bakdelen du har når du sparer masse penger." Hva mener du med masse penger? Djuice koster 199 for fri tale, sms og 1gb data. Chess kjører nøyaktig samme deal. Dessuten så er Telenor en total-leverandør. Med det mener jeg at jeg kan få alle mobil, fastelefon og internett produktene mine samlet på en faktura, det er enda en fordel sammen med alle andre fordelene samtidig så vet jeg at med Telenor vil jeg alltid få den nyeste teknologien, alt fra 800mhz 4g-band til IPv6, eller noe som i disse dager er svært aktuellt; bankID på mobil, som Telenor var først ute med. Jeg prøver ikke å si at andre operatører suger eller er dritdårlige, fodi det er de ikke. Det er en grunn til at de overlever i et dette knalltøffe markedet. Men personlig er jeg meget fornøyd med Telenor. Jeg føler at Telenor er gjennomsyret av kvalitet. De reklamerer ikke med mer enn 40mbps fordi det er vanskelig å levere høyere. Chess derimot reklamerer med 80mbps selvom det sjelden vil oppleves som 80mbps. Videre på ADSL, så reklamerer Telenor aldri med mer enn 16mbps på en ADSL-linje, selvom andre aktører reklamerer med 20 mbps på akkurat den samme linjen! Kunden vil antageligvis aldri være i nærheten av å kunne få 20mbit på en linje som kanskje ligger 2 km fra nærmeste sentral! Dessuten vil det også bare føre til at linjen blir ustabil og treg. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Fikk nettopp bekreftelse fra One Call at de har akseptert overflytting av mitt siste Telenor-abonnement. Hadde lyst til å beholde nummeret, hvis ikke ville jeg sagt det opp. Mens jeg skriver dette får jeg SMS fra Djuice om at de vil gi meg et godt tilbud for å beholde meg. Litt usikker på om jeg vil bite på dette, er egentlig fornøyd med Telenor, men liker ikke måten de behandler kunder på. Gratulerer med LYNRASKT 6mbits datahastighet, og network norway. Jeg har selv vært One Call kunde og fikk ikke noe annet valg enn å bare gå i fra dem til Djuice. Hastigheten jeg fikk med One Call lå på alt i fra 4 til 5 Mpbs, selv midt inne i Ålesund sentrum når jeg bodde der tidligere. Dette var med H+ hastighet på telefonen. Men jeg syntes at hastigheten var veldig lav og ringte One Call for å høre på hvorfor det var slikt. Nei dem sa at det var hastigheten dem leverte. Ble så fustrert at jeg skiftet til Djuice etter kun en uke under One Call. Sekundene etter at jeg hadde puttet inn Djuice sim-kortet, så fyrte jeg opp Speedtest.net og klinte til med 20 Mpbs. Snakk om forskjell. Så jeg vil ikke akkurat anbefale One Call om datahastighet er viktig for deg. Endret 26. mars 2014 av Vindicator 1 Lenke til kommentar
Oscar2107 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Er det noen aktører som benytter telenor sitt nett? Netcom har jo patetisk dekningsgrad og uaktuelt. (Knapt dekning på GSM/EDGE hjemme hos meg, som er midt i boliglag rett utenfor en av Norges største byer). Og diverse bussruter og togturer hvor jeg trenger 3g mest så var det ikke stort å skryte av. One Call skryter jo stadig av like god dekning, men tviler litt. Hmmm... OneCall bruker to forskjellige nett. Primært Network Norway. Dersom telefonen ikke finner et network norway-nett vil den koble seg på et Telenornett. Derfor kan man si at OneCall på sett og vis har like god dekning som Telenor/Djuice/Talkmore MEN På telenor sitt nett vil OneCall-kunder ha lavere hastigheter enn andre (leste 6mbps et sted). Dessuten så vil du, dersom du er i en telefonsamtale bryte med personen du snakker med når telefonen skifter nett mellom network norway og Telenor. Hvis du feks sitter på bussen eller i bilen og snakker i telefon i et område med network norway-dekning, så vil samtalen bli avbrudt når du beveger deg ut fra området som har Network Norway-dekning og inn i et område uten Network Norway dekning (til telenor sitt nett) Dessuten, så vil du i områder med Network Norway dekning ha svake signaler fordi Network norway har færre baser enn Telenor. Dette vil være spessielt merkbart når du går inn i bygninger. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Er det noen aktører som benytter telenor sitt nett? Netcom har jo patetisk dekningsgrad og uaktuelt. (Knapt dekning på GSM/EDGE hjemme hos meg, som er midt i boliglag rett utenfor en av Norges største byer). Og diverse bussruter og togturer hvor jeg trenger 3g mest så var det ikke stort å skryte av. One Call skryter jo stadig av like god dekning, men tviler litt. Hmmm... Tja du har Telipol som kjører på Telenors nett. Ahh, thanks! Seiler opp som et godt alternativ det. Både HDvoice OG telenor sitt nett, bare uten premium-prisen. Not bad at all. Eneste negative som jeg kan finne må være 6 Mbps på 3G-nettet. (blir nok 4G-mobil etter hvert, og da har det ikke fullt så mye å si men...) OneCall bruker to forskjellige nett. Primært Network Norway. Dersom telefonen ikke finner et network norway-nett vil den koble seg på et Telenornett. Derfor kan man si at OneCall på sett og vis har like god dekning som Telenor/Djuice/Talkmore MEN På telenor sitt nett vil OneCall-kunder ha lavere hastigheter enn andre (leste 6mbps et sted). Dessuten så vil du, dersom du er i en telefonsamtale bryte med personen du snakker med når telefonen skifter nett mellom network norway og Telenor. Hvis du feks sitter på bussen eller i bilen og snakker i telefon i et område med network norway-dekning, så vil samtalen bli avbrudt når du beveger deg ut fra området som har Network Norway-dekning og inn i et område uten Network Norway dekning (til telenor sitt nett) Dessuten, så vil du i områder med Network Norway dekning ha svake signaler fordi Network norway har færre baser enn Telenor. Dette vil være spessielt merkbart når du går inn i bygninger. Takker og bukker. Må ta det til etterretning. NSB-turene blir brutt ofte nok pga dårlig dekning/tunneller, og ser for meg at det ikke akkurat blir bedre om den faller ut mens den desperat bytter mellom Network Norway og Telenor. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Er det noen aktører som benytter telenor sitt nett? Netcom har jo patetisk dekningsgrad og uaktuelt. (Knapt dekning på GSM/EDGE hjemme hos meg, som er midt i boliglag rett utenfor en av Norges største byer). Og diverse bussruter og togturer hvor jeg trenger 3g mest så var det ikke stort å skryte av. One Call skryter jo stadig av like god dekning, men tviler litt. Hmmm... Talkmore. Da får du Telenor dekning, og 4G til samme pris som Djuice,Chess, One call osv. Altså pose og sekk. One Call er bare søppel med det switchinga mellom nett. En kjapp titt på FB sidene deres, så ser du at folk er misfornøyd med hvordan dekningen kommer og går. Endret 26. mars 2014 av Rusher Lenke til kommentar
Oscar2107 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Takker og bukker. Må ta det til etterretning. NSB-turene blir brutt ofte nok pga dårlig dekning/tunneller, og ser for meg at det ikke akkurat blir bedre om den faller ut mens den desperat bytter mellom Network Norway og Telenor. Nå har Telenor har rettigheter på 800mhz bandet som tidligere ble benyttet til TV-signaler. Nå skal telenor bygge nye baser som sender ut 4g på 800mhz. Telenor sender nå 4g på 2600mhz. 800mhz bærer mye bedre igjennom ting, og lengre. Se for deg en bass versus en tweeter på hjemmekinoanlegget, eller i bilen. Det er bassen med sine lave frekvenser man hører utenfor huset ellerbilen, ikke de høye tonene fra vokalen For mannen i gata betyr dette uavbrutt HD på redtube hele veien på toget fra Drammen til Oslo :D Endret 26. mars 2014 av Oscar2107 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Fikk nettopp bekreftelse fra One Call at de har akseptert overflytting av mitt siste Telenor-abonnement. Hadde lyst til å beholde nummeret, hvis ikke ville jeg sagt det opp. Mens jeg skriver dette får jeg SMS fra Djuice om at de vil gi meg et godt tilbud for å beholde meg. Litt usikker på om jeg vil bite på dette, er egentlig fornøyd med Telenor, men liker ikke måten de behandler kunder på. Gratulerer med LYNRASKT 6mbits datahastighet, og network norway. Jeg har et dyrt bedriftsabonnement hos Telio med alt inkludert selv, det andre nummeret har vært reservekort og vil bli brukt av guttungen når han blir stor nok til å bruke mobil selv. Lenke til kommentar
Oscar2107 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Fikk nettopp bekreftelse fra One Call at de har akseptert overflytting av mitt siste Telenor-abonnement. Hadde lyst til å beholde nummeret, hvis ikke ville jeg sagt det opp. Mens jeg skriver dette får jeg SMS fra Djuice om at de vil gi meg et godt tilbud for å beholde meg. Litt usikker på om jeg vil bite på dette, er egentlig fornøyd med Telenor, men liker ikke måten de behandler kunder på. Gratulerer med LYNRASKT 6mbits datahastighet, og network norway. Jeg har et dyrt bedriftsabonnement hos Telio med alt inkludert selv, det andre nummeret har vært reservekort og vil bli brukt av guttungen når han blir stor nok til å bruke mobil selv. Da vil nok ikke Telenor ha mye å stille opp med desverre Lenke til kommentar
Thorbjørn_lien Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Hvorfor får telenorkunder i DK 20 gb og fri tale, sms, mms for 299? Mens vi i norge med telenor bare får 5 gb? De får også 12 månder med wimp inkludert for 299. Ka farsken? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Hvorfor får telenorkunder i DK 20 gb og fri tale, sms, mms for 299? Mens vi i norge med telenor bare får 5 gb? De får også 12 månder med wimp inkludert for 299. Ka farsken? Annet lønns og kostnadsnivå. Sammenligner du med Afrika, så finner du sikkert enda større forskjeller. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Lønn og kostnadsnivå forskjellen mellon Danmark og Norge er mikroskopisk. Etter din tenkemåte så bør en fra Ghana ha 20 terabyte i måneden for 35 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg