Aiven Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Jeg har nå bodd her i 3 år og derfor løper kontrakten ut av seg selv. Har huseier anledning til å øke leien så mye de vil når vi skriver ny kontrakt, om jeg fortsatt ønsker å bo her? De har sendt meg en ny kontrakt med økning på 20% og det vil svi på mitt kommende studentbudsjett. Endret 25. mars 2014 av Aiven Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Ja, tror dessverre det. Mellom kontrakter kan de sette opp så mye de vil. Anonymous poster hash: 6ef5b...e67 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Ja, så lenge kontrakten går ut (og om den var tidsbestemt med 3 års varighet er det vel ikke noe å "ta" dem på der) kan de sette de vilkår de vil for at du skal få ny kontrakt. Men det kan hjelpe å forhandle - om de er fornøyde med deg så bør kombinasjonen med risiko og kostnader ved å få inn ny leietaker gjøre at de gir deg en del rabatt... Endret 25. mars 2014 av Herr Brun Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 25. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2014 Ja, så lenge kontrakten går ut (og om den var tidsbestemt med 3 års varighet er det vel ikke noe å "ta" dem på der) kan de sette de vilkår de vil for at du skal få ny kontrakt. Men det kan hjelpe å forhandle - om de er fornøyde med deg så bør kombinasjonen med risiko og kostnader ved å få inn ny leietaker gjøre at de gir deg en del rabatt... Ok, takk, det er bra. Jeg har sendt dem en forhandlingsmail Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 De kan imidlertid ikke avtale eller kreve en leie som er urimelig sammenholdt med tilsvarende husrom på tilsvarende vilkår, jfr. husleieloven § 4-1. Så det er ikke helt nøyaktig at de kan sette de vilkår de ønsker. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Ja, så lenge kontrakten går ut (og om den var tidsbestemt med 3 års varighet er det vel ikke noe å "ta" dem på der) kan de sette de vilkår de vil for at du skal få ny kontrakt. Men det kan hjelpe å forhandle - om de er fornøyde med deg så bør kombinasjonen med risiko og kostnader ved å få inn ny leietaker gjøre at de gir deg en del rabatt... Ok, takk, det er bra. Jeg har sendt dem en forhandlingsmail Det er ikke normalt å prute på husleien, så vær varsom.....ellers risikerer du å bli kastet på dør. Jeg tolker det som at markedet for utleie i ditt område er ganske hett når utleier velger å øke leien med 20%. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå