Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg trenger litt noobhjelp her Nizzen.

NVMe i 2,5format .... er dette støttet av 1883? Jeg leste at du nevnte dette her:
http://www.overclock.net/t/1520678/tt-new-2-5-samsung-nvme-ssd-with-over-750-000-iops/20

Jeg trodde nvme var en helt annen planet og at det ikke var støtte for raiding av NVME enda?

Jeg driver å vurderer ssd oppsett på noen nye esxi servere på jobb, og er fristet til å se i NVMe rettningen, men finner ingen gjennomførte guider.

Lenke til kommentar

Jeg trenger litt noobhjelp her Nizzen.

NVMe i 2,5format .... er dette støttet av 1883? Jeg leste at du nevnte dette her:

http://www.overclock.net/t/1520678/tt-new-2-5-samsung-nvme-ssd-with-over-750-000-iops/20

Jeg trodde nvme var en helt annen planet og at det ikke var støtte for raiding av NVME enda?

Jeg driver å vurderer ssd oppsett på noen nye esxi servere på jobb, og er fristet til å se i NVMe rettningen, men finner ingen gjennomførte guider.

Vet ikkje on det funker. Har bare p3700 pci-e nå. Teste er den beste måren å finne ut av ting :D

Lenke til kommentar

Så lenge man ikke skal boote fra det, så kan man vel smelle et P3700 kort i omtrent hva som helst, så lenge OS'et har driverstøtte for det?

Har en HP DL380p G8 server med Intel P900 kort i fra før, og trenger mer flashlagring, så tenkte å smelle inn et P3600 eller P3700 kort i tillegg.

Det burde gå bra det? eller?

Lenke til kommentar

Så lenge man ikke skal boote fra det, så kan man vel smelle et P3700 kort i omtrent hva som helst, så lenge OS'et har driverstøtte for det?

Har en HP DL380p G8 server med Intel P900 kort i fra før, og trenger mer flashlagring, så tenkte å smelle inn et P3600 eller P3700 kort i tillegg.

Det burde gå bra det? eller?

p3700 er bootbar i win 8.1 nativt :)

Vet ikkje om andre os.

Som ikkje-bootbar så funker det uansett så lenge det er driver ja.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 år senere...
  • 2 uker senere...

Bruker enn 1883i på i et supermicro kabinettt med SAS 12G backplane, men jeg får ikke sett temperaturen på diskene. Har spannet den andre utgangen til et annet kabinett med intel SAS 6G expandere... der får jeg sett diskene. Er det en inkompabilitet mellom Areca og supermicro som forårsaker dette. Trodde faktisk at både supermicro og intel bruke LSI brikker

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Bruker enn 1883i på i et supermicro kabinettt med SAS 12G backplane, men jeg får ikke sett temperaturen på diskene. Har spannet den andre utgangen til et annet kabinett med intel SAS 6G expandere... der får jeg sett diskene. Er det en inkompabilitet mellom Areca og supermicro som forårsaker dette. Trodde faktisk at både supermicro og intel bruke LSI brikker

Mener du får sett den i CLI (via SMART?)

Det kan også være en bios/fw issue. De har lagt til støtte for en del spesifikke disker opp igjennom bios og fw updates.

Før du evt oppdaterer bios/fw/boot/mbr på Arecakontroller, tenk deg om hvis du har et supermicro x9 -serie hovedkort. 

Var nå de siste dagene borti major issues med Areca 1882 1.54 bios og Supermicro X9DAI.

Nyere enn 1.51 bios, så ble boot hengende på B2 postcode.

Dette er visstnok et -relativt- kjent fenomen, på 1883 også, på flere X9 sereie supermicrokort.

http://faq.areca.com.tw/index.php?action=artikel&cat=7&id=649&artlang=en

Iflg FAQ'en skal det hyre å gå til 1.53 bios, men det funka ikke for meg. Jeg måtte tilbake til 1.51.

Areca gjorde iflg. supporten major changes til bios coden ved versjon 1.52. Så jeg tipper det er noe her som tryner.

Jeg har også sendt en detaljert gjennomgang av issuen til Supermicro, og har fått respons, men venter på mer detaljert svar etter jeg sendte mer info.

Serveren/workstationen min boota med 1.53 bios hvis saskablene var nappa ut, men ikke når de var plugga i.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...