greenbeach Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Hei, Er helt stuck på kurset jeg går hos Codecademy.com. Som du ser på bilde under, så skjønner jeg ikke hva jeg skal ha i IF (), Har prøvd mye, å lest meg opp på modulus (%) skjønner at 7 % 4 = 3 osv. Er det bare jeg som overser noe veldig enkelt. Dette skal jo være får nybegynnere tenker jeg:P Vet ikke hva mer jeg kan si, tror tegningen og instruksjonen skal si det meste. håper på litt hjelp og kanskje en liten forklaring. Takk på forhånd. ## topic endret av ilpostino ## Endret 25. mars 2014 av ilpostino Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Dette er javascript, det har ingenting med java å gjøre. For å omformulere spørsmålet, hvis et tall er "evenly divisible by 2" innebærer det at resten etter en heltallsdivisjon på 2 blir 0. "Resten etter en heltallsdivisjon" er det samme som modulo (%). Altså, burde det logisk sett bli (men jeg har ikke testet det): if ((x % 2) == 0) { Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Stemmer det som Tåkelur sier, her har du et eksempel som jeg har laget: http://jsfiddle.net/F7ar7/ Lenke til kommentar
greenbeach Skrevet 25. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2014 Takk for alt, det er noe i den retningen jeg har tenkt, får det fortsatt ikke til å funke. Men skal prøve litt til. Å jeg beklager for å poste dette på feil sted. ser jo nå at jeg har oversett hele CSS/Javascript forumet^^ Lenke til kommentar
hansmariush Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 var isEven = function(number) { // Your code goes here! if (number % 2 === 0) { return true; } else { return false; } }; Denne koden fungerer for meg på CodeAcademy. Du kan også trykke på Q&A Forum nederst til venstre på nettsida. Der vil du få hjelp til og eventuelt se løsninger på alle oppgavene. Bare velg riktig "kapittel" og oppgave. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 (endret) edit: glem det. Endret 23. april 2014 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå