Kluvert Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 halo hadde kjøpt lamper til tak som var rød og når ejg skulle tørke de før jeg hang de opp begynte malingen gå av, er ikke overasket da de var sendt fra kina men det jeg lurte på om det finnes type maling man kane male på lamper som tåler litt varme, alt det er ikke selve lampa men det som rundt da ... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Snakker du om elektriske lamper? Hvis lampene er sendt fra Kina, er de neppe Nemko-godkjent. Ikke sett strøm på dem. Da kan huset brenne ned. Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 25. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2014 ja..det merka jeg faktisk fant ikke noe ce merke eller noe... da får jeg bytte de ut. Men finnes det sånt maling som tåler varme? Hadde vært greit å få svar på siden emnet er oprettet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Hva slags materiale er det som skal males? Metall? Jeg er ikke ekspert på maling, men det finnes butikker som spesialiserer seg på slikt. Jeg svarer i denne tråden for å advare deg mot et potensiellt livsfarlig produkt. Ting som skal kobles til 220 volt skal være godkjent, og hvis huset brenner ned på grunn av kinalamper, har du en dårlig forsikringssak. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Du får tak i lakk og lignende på biltema som tåler varme. Maling må du nok til en maleforettning for å få tak i. Men, ettersom lakken sitter veldig dårlig må man evt. pusse bort alt og male hele på nytt. Men igjen, er den fra kina så kast den. En ting med CE-merker fra kina, det kan stå for Chinese Export. Merket er tilnærmet identisk med det vanlige CE-merket. Så at det står CE på den er ikke nødvendigvis noe trygghet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Hva er lampen laget av? hva det er laget av bestemmer langt på vei hva slags maling som er best å bruke. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Akkurat i dette tilfellet skal nok lampen kastes av sikkerhetsmessige årsaker. Hvorvidt du trenger spesialmaling avhenger vel av hvor varmt det blir. Noen LED-greier lager lite varme, mens Halogen blir veldig varmt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå