Gå til innhold

Hvordan oppdatere Blu-Ray firmware med BIN-Fil?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilsendt en BIN fil med oppdateringer til en Blu Ray spiller. Problemet er at jeg ikke får åpnet fila, kommer en melding : Det kan være en filtype som ikke støttes og det kan være skade på fila. Noen som vet om det er mulig å åpne en slik fil? :eek: Gikk ikke i Adobe Reader.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at du skal åpne fila? Den er kanskje ment for Bluray-spilleren, og ikke for deg.

For å kunne hjelpe deg, må du skrive hva spilleren heter, og hva det står i manualen.

Da jeg skulle oppdatere en Philips TV, lastet jeg ned en fil, la den på en minnepinne, satte minnepinnen i TV-apparatet, og valgte Update inne i menyene.

Det fungerte greit.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg prøver å laste den ned på en minnepinne. Det er en Philips Blu-Ray spiller mod. BDP3480. Kommer ikke på nett da de ikke har trådløst adapter. Koble til kabler er utelukket da det er mange meter til uttak, blir upraktisk. Philips prøver å hjelpe med oppdateringer. Må minnepinnen være tom?

Lenke til kommentar

1. Legg .bin fil på minnebrikke. Behøver ikke være en tom brikke, men påse at .bin filen ikke ligger i en mappe av noe slag.

2. Plugg minnebrikke i Blurayspiller, og start spilleren

3. Gå til innstillinger/verktøy, finn menyvalg for oppdatering/firmware e.l.

4. La bluray spiller søke på eksterne media

5. Bekreft at versjonsnummer stemmer overens med spilleren du skal oppdatere

6. Installer oppdatering, restart spilleren og ta ut minnebrikken når du får beskjed.

Lenke til kommentar

1. Legg .bin fil på minnebrikke. Behøver ikke være en tom brikke, men påse at .bin filen ikke ligger i en mappe av noe slag.

2. Plugg minnebrikke i Blurayspiller, og start spilleren

3. Gå til innstillinger/verktøy, finn menyvalg for oppdatering/firmware e.l.

4. La bluray spiller søke på eksterne media

5. Bekreft at versjonsnummer stemmer overens med spilleren du skal oppdatere

6. Installer oppdatering, restart spilleren og ta ut minnebrikken når du får beskjed.

Gjorde som beskrevet, punkt for punkt. Fikk opp denne meldinga: "Oppdateringsprogramvaren ble ikke godkjent. Sett inn riktig programvare" Da hadde jeg lagt inn fila på minnepinne. Så da er jeg like langt.

Lenke til kommentar

Det virker som om fila ikke er riktig versjon for apparatet ditt.

Hvem gav deg denne fila? Du skriver i åpningsinnlegget at du fikk den tilsendt.

Kan du ikke laste den ned fra Philips sin hjemmeside?

Jeg fikk den fra Philips sin kundetjeneste. Regner med at de vet hva de gjør. Men det fungerte ikke, dessverre.

Lenke til kommentar

Hva er årsaken til at du vil oppgradere firmware? Har produktet en bug som du håper å kunne løse?

Er fila jeg linket til forskjellig fra den du fikk tilsendt?

De bør vite hva de holder på med, men de kan jo gjøre en liten feil, og sende deg feil fil.

MERK: Inni Zip-fila, som du må pakke ut med f.eks. WinZip, ligger ei BIN-fil.

Det er BIN-fila som skal på minnepinnen.

Jeg har dårlig erfaring med Philips.

Jeg kjøpte en flatskjerm som skulle være kompatibel med Riks-TV på Lefdal.

Apparatet fungerte, men taklet ikke CAM-modulen.

Dermed kunne jeg kun ta inn NRK.

Jeg prøvde alt, og brukte mange timer på dette. Jeg var ikke erfaren med Riks-TV, og antok selvsagt at det måtte være min feil når ting ikke fungerte.

Jeg var på supporten med både Philips og Riks-TV.

Jeg gjennomførte også en slik oppgradering med minnepinne, som du prøver på.

Oppdateringen var en suksess. Ikonene i brukergrensesnittet ble litt modernisert, men problemet med Riks-TV og CAM-modul ble ikke løst.

Lefdal lot meg bytte i et identisk apparat, som viste seg å ha samme feil.

Det er 200 kilometer mellom Lefdal og hytta, der TVen skal stå. Det er upraktisk å pakke med seg en diger flatskjerm som fyller hele baksetet, hver gang man skal på hyttetur.

Lefdal var greie, og gav meg tusen kroner i avslag på et dyrere apparat fra LG.

DERFOR har jeg fått Philips i vrangstrupa.

Men det kan jo hende de lager noen apparater som fungerer. Brødristeren min er Philips.

Lenke til kommentar

Hva er årsaken til at du vil oppgradere firmware? Har produktet en bug som du håper å kunne løse?

Er fila jeg linket til forskjellig fra den du fikk tilsendt?

De bør vite hva de holder på med, men de kan jo gjøre en liten feil, og sende deg feil fil.

MERK: Inni Zip-fila, som du må pakke ut med f.eks. WinZip, ligger ei BIN-fil.

Det er BIN-fila som skal på minnepinnen.

Jeg har dårlig erfaring med Philips.

Jeg kjøpte en flatskjerm som skulle være kompatibel med Riks-TV på Lefdal.

Apparatet fungerte, men taklet ikke CAM-modulen.

Dermed kunne jeg kun ta inn NRK.

Jeg prøvde alt, og brukte mange timer på dette. Jeg var ikke erfaren med Riks-TV, og antok selvsagt at det måtte være min feil når ting ikke fungerte.

Jeg var på supporten med både Philips og Riks-TV.

Jeg gjennomførte også en slik oppgradering med minnepinne, som du prøver på.

Oppdateringen var en suksess. Ikonene i brukergrensesnittet ble litt modernisert, men problemet med Riks-TV og CAM-modul ble ikke løst.

Lefdal lot meg bytte i et identisk apparat, som viste seg å ha samme feil.

Det er 200 kilometer mellom Lefdal og hytta, der TVen skal stå. Det er upraktisk å pakke med seg en diger flatskjerm som fyller hele baksetet, hver gang man skal på hyttetur.

Lefdal var greie, og gav meg tusen kroner i avslag på et dyrere apparat fra LG.

DERFOR har jeg fått Philips i vrangstrupa.

Men det kan jo hende de lager noen apparater som fungerer. Brødristeren min er Philips.

Jeg har en modell som trenger oppdateringer og jeg har ikke Ethernet. Derfor får jeg en fil med oppdateringer. Har snakket med Philips igjen, skal sende meg brikke pr. post. Da håper jeg det løser seg.

Lenke til kommentar

Er den filen de sendte deg den samme som de har på sin hjemmeside?

Eller ville muligens den fungert bedre?

De sender en brikke? Minnepinne, mener du?

Hva slags oppdatering trenger modellen? Er det noe galt med den slik den er i dag, som du må fikse med en oppdatering?

Lenke til kommentar

Det er det jeg prøver på, men det fungerer ikke. Fått feil programvare. Stryk til Phiips. Så dette er bare utrolig skuffende.

Men å finne oppdateringa selv på hjemmesiden til phillips det klarer du ikkje eller?

Det har jeg prøvd, uten at det ble suksess. Blu Ray spilleren responderer ikke på programvaren. Får bare melding om at det ikke er riktig programvare.Prøvd flere muligheter.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...