Gå til innhold

Bra Cutting diett?

Anbefalte innlegg

Frokost: 2 Havrepannekaker med Cottage Cheese og et glass ekstra lett melk

Mellommåltid: Proteinshake

Lunch: 2 Brødskiver med 4 Eggehviter og 1 helt egg

Middag: Ris/Potet, Kjøtt/Fisk & Grønnsaker

Post-Workout: Proteinshake & 1 Banan

Kveldsmat: Kyllingsalat + Cottage Cheese

Endret av Skillica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar også en skje med tran hver dag, og noen vitaminer

Men jeg måler ikke opp maten min heller.

Om du er på en diett for å beholde muskelmassen og samtidig miste fett, så er det veldig viktig å vite nøyaktig hvor mye mat man får i seg, og hva den inneholder. Det finnes sikkert noen som er ekstremt flinke på dette, og derfor slipper det, men det krever solide kunnskaper.

Lenke til kommentar

Er en gutt som er 1.79 høy og veier 76kg

Du trenger å få i deg rundt 2100 kalorier om dagen for å ligge i et akseptabelt kaloriunderskudd. Av dette bør 150-170 gram bestå av proteiner.

Ok, så hvor mye fett og karbs trengr jeg da om dagen?

Lenke til kommentar

Du trenger å få i deg rundt 2100 kalorier om dagen for å ligge i et akseptabelt kaloriunderskudd. Av dette bør 150-170 gram bestå av proteiner.

Egentlig det samme. Det viktigste på en diett er å beholde et høyt proteininntak, samtidig som man ligger i et lite kaloriunderskudd. Det er selvfølgelig en fordel at fettet består av sunt fett, og karbohydratene av den sunne typen.

Lenke til kommentar

Egentlig det samme. Det viktigste på en diett er å beholde et høyt proteininntak, samtidig som man ligger i et lite kaloriunderskudd. Det er selvfølgelig en fordel at fettet består av sunt fett, og karbohydratene av den sunne typen.

Kan du gi noen eksempler på sunt fett og sunne karbohydrater da? Som er lett, raskt, og helst billig

Lenke til kommentar

Nå er jeg mest sannsynlig ikke i posisjon til å kunne kritisere hva du sier her, men man kan vel ikke dømme hvor mye kalorier man bør få i seg bare med hensyn til høyde og vekt?

For eksempel kommer jo faktorer som fettforbrenning og liknende inn i bildet. Selv er jeg 17 år (snart 18), 1.80m høy og veier 66kg. Nå skal jeg snart bulke, og jeg må spise så mye som 3500kcal for å gå opp i vekt. Da må jeg vel spise rundt 3000kcal når jeg skal gå ned i vekt igjen? Poenget er at trådstarter kanskje bør finne ut dette selv, men fjerne ca. 500kcal fra bulkedietten sin, legge til kardiovaskulære øvelser og trene like mye kan være gode pekere.

Endret av Grøgger
Lenke til kommentar

Nå er jeg mest sannsynlig ikke i posisjon til å kunne kritisere hva du sier her, men man kan vel ikke dømme hvor mye kalorier man bør få i seg bare med hensyn til høyde og vekt?

For eksempel kommer jo faktorer som fettforbrenning og liknende inn i bildet. Selv er jeg 17 år (snart 18), 1.80m høy og veier 66kg. Nå skal jeg snart bulke, og jeg må spise så mye som 3500kcal for å gå opp i vekt. Da må jeg vel spise rundt 3000kcal når jeg skal gå ned i vekt igjen? Poenget er at trådstarter kanskje bør finne ut dette selv, men fjerne ca. 500kcal fra bulkedietten sin, legge til kardiovaskulære øvelser og trene like mye kan være gode pekere.

Det jeg sier er et gjennomsnitt som er tatt fra diverse kalkulatorer på nettet. Selvfølgelig kan det variere med tanke på forbrenning og aktivitetsnivå, så i noen tilfeller må man rett og slett bare prøve seg frem. Man kan for eksempel starte på 2100 kalorier og veie seg én gang i uka, så justerer man eventuelt deretter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Frokost: 2 Havrepannekaker med Cottage Cheese og et glass ekstra lett melk

Mellommåltid: Proteinshake

Lunch: 2 Brødskiver med 4 Eggehviter og 1 helt egg

Middag: Ris/Potet, Kjøtt/Fisk & Grønnsaker

Post-Workout: Proteinshake & 1 Banan

Kveldsmat: Kyllingsalat + Cottage Cheese

Først vil jeg anbefale å slutte med ekstra lett melk. Du betaler en stiv pris for noe som egentlig bare er reint sukkervann. Fett er ikke fienden ved cutting så lenge du spiser og trener riktig.

Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg har blitt litt skremt etter å ha lest studier som viser en sammenheng der melkinntaket i skandinaviske land er høyt, og en høyere mengde osteoporose enn resten av verden, ironisk nok siden melk har mye kalsium. Det kan virke som bearbeided melk er synderen her, og da er helt klar helmelk det bedre alternativet, både for næringinnholdet og beina dine. Drikk heller mindre helmelk og mer vann, enn mye ekstra lett/skummet.

Men dietten din virker bra sånn i utgangspunktet. Vet ikke hvor mye du trener. Jeg ville kanskje kutta ut risen/poteten da de er ganske raske karboer. Søtpotet er et bedre valg. Du kan gjerne spise ris/potet viss du absolutt ønsker, men da ville jeg anbefale å forskyve måltidet til etter trening som er et av de få tidspunktene raske karboer er gunstig. Det gjør jeg.

Kan også anbefale dette programmet på det høyeste. Det funker! http://www.bodybuilding.com/fun/jim-stoppani-six-week-shortcut-to-shred.html

Lykke til. :=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...