Gå til innhold

Valg av Oakley solbriller


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt såkalte "svinesundsbriller" hele livet (mer eller mindre) og jeg synes det nå er på tide og kjøpe seg noen solbriller med litt mer stil over.

 

Jeg har stor sans for brillene fra Oakley og spesielt de i kategorien "Lifestyle":

http://no.oakley.com/store/products/men/sunglasses/lifestyle

 

Nå er dte heller ikek alle disse jeg liker da noen blir for "voldsomme", men jeg er nok ute etter noe midt i mellom. Noen som blir lagt merke til, men som ikke får meg til å se ut som en stor spyflue eller en utforkjører. (eller en dopet Tour De France" rytter for den saks skyld...)

 

I den "enkle" enden så har jeg kanskje falt litt for "Garage Rock" og i den litt mer "dristige" enden så digger jeg "Big Taco".

 

Brillene skal stort sett brukes i bil og når jeg sitter på brygga og tar meg en kald en om sommeren. Jeg ønsker polariserte brilleglass.

 

jeg kommer til å bygge meg en "custom" brille fra Oakley sine sider så jeg kan mer eller mindre bestemme farger og utseende på brillen selv.

 

men så kommer det store spørsmålet. Hvilken farge skal jeg ha på brilleglassene?

 

Jeg skjønner jo at dette er et tåpelig spørsmål så lenge det er snakk om smak og behag, men jeg synes preview bildene på Oakley sine sider lyver litt i forhold til bilder jeg har funnet på google, og dessuten er jeg redd for at jeg skal se ut som en junkie hvis fargen er for voldsom.

 

Setter pris på noen tips/bilder/linker fra noen som kjenenr til oakley brillene eller som har noen innspill.

 

Pris er ikke veldig viktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Husker ikke ikke hvor i farten, men Oakley har laget en oversikt over de ulike glasstypene de har. Der er det store forskjeller i forhold til hva du har tenkt å bruke de til. Husker listen også hadde en oversikt over hvor mye lys hver enkel glasstype slapp gjennom.

 

Fant ikke den listen i farten, men fant en kjapp guide her: http://theopticalvisionsite.com/wp-content/uploads/2011/01/Wiley-X-Colors1.jpg

Lenke til kommentar

Hei,

 

Husker ikke ikke hvor i farten, men Oakley har laget en oversikt over de ulike glasstypene de har. Der er det store forskjeller i forhold til hva du har tenkt å bruke de til. Husker listen også hadde en oversikt over hvor mye lys hver enkel glasstype slapp gjennom.

 

Fant ikke den listen i farten, men fant en kjapp guide her: http://theopticalvisionsite.com/wp-content/uploads/2011/01/Wiley-X-Colors1.jpg

Det finnes en god oversikt på Oakley sine sider angående valg av glasstype, men jeg synes selve utseendet er minst like viktig her med tanke på fargevalg. Det er ikke over alt knall lilla eller gule etc. glass passer inn da det blir veldig voldsomt, så da har jeg for meg at jeg må velge en gyllen middelvei. Kanskje også noe så kjedelig som vanlige sorte...

 

Er som sagt smak og behag dette, så jeg skjønner at det er vanskelig å svare meg konkret. jeg er vel egebntlig bare ute etter andres meninger og litt generell snakk rundt Oakley solbriller, og kanskje spesielt de typene jeg linker til lenger opp. :)

Lenke til kommentar

Blir jo fryktelig mye smak og behag. Jeg har sikkert 4-5 solbriller, ender alltid opp med at jeg kjøper et par når jeg er i utlandet. (innbiller meg at oakley er billigere i eksempelvis spania). Et par av disse er primært myntet funksjon (disse bruker jeg på fjelltur, sykkel etc) og et par av disse er myntet "rusletur i midtbyen".

 

Hva oakley sine angår så har jeg pitbull med polariserte smoke (grå) glass. Brillene sitter som støpt, dugger desverre litt, men glassene er knall. Disse brukes til sport.

 

Til byturer har jeg flere raybans (synes faktisk glassene til oakley er bedre), pluss et par som ligner litt på Holbrook. Skulle jeg ha kjøpt Holbrook brillene så hadde mest sannsynlig kjøpt de glassene som heter "bronze brown" med denne innfatningen - http://media.kickz.com/en/media/images/p/600/oakley-Holbrook-brown-1.jpg

Lenke til kommentar

Ja, det blir mye smak og behag, det er sikkert.

 

Kom nettopp fra en butikk nå hvor jeg fikk prøve en del briller fra Oakley og det var som jeg trodde Big Taco som jeg likte best. Men den var helt på grensen til den bikket mot "for voldsom". Med vanlig Black iridium glass og et badge i satin så tror jeg at jeg er i mål...

 

Har også sansen for blå iridium glass med tanke på utseendet, men det blir liksom litt voldsomt igjen og er usikker på fordelene med blå iridium kontra black iridium.

 

Snakker om disse brillene:

http://no.oakley.com/products/7023/26656

Lenke til kommentar

Big Taco er no den brillen jeg går for, men er jeg heldig å finner en brulle med nøæyaktig det glasset/den rammen etc. som jeg ønsker så sparer jeg 500,- til 1000,- på og kjøpe den fra en nettutikk kontra det å "bygge" den selv på Oakley sine sider.

 

Det viktigste er at rammen er sort blank (ikke matt) og har black iridium polarized glass. At disse "ikonene" på siden stikker seg ut litt ved at dem er sølvfarget eller har en annen mer eller mindre passende farge gjør dog ingen ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...