TheNarsissist Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Hei, nå nærmer søknadsfristen seg med storm. Og jeg må bestemme meg for hva jeg skal søke. Har søkt i utlandet, men må ha backup i Norge hvis det ikke skulle gå. Har nå sett meg ut Bachelor i finans på Bi og samfunnsøkonomi. Noen med erfaringer? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Jeg har samfunnsøkonomi fra UiO, noe spesielt du lurer på? En ting å være klar over er at en bachelor i samfunnsøkonomi mer bør sees som et forkurs til masteren.. Endret 25. mars 2014 av the_last_nick_left 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Du kan jo søke på begge deler da. Hva har du lyst å jobbe med da? Hva interesserer deg? Finanslinjen på BI er veldig spisset opp mot finansbransjen. Kan anbefale deg å lese fagplanen som ligger ute på siden deres, så får du litt mer inntrykk av hva det går ut på. Samfunnsøkonomi er kanskje en litt bredere linje, men jeg vil anta at den også kan gi deg gode muligheter innen finans. Kanskje primært som analytiker. Men det er godt mulig og kanskje til og med trolig at du stiller sterkere med en bachelor i finans enn en bachelor i samfunnsøkonomi om du vil jobbe etter tre år. UiO er jo gratis, noe som absolutt ikke er til å kimse av. Jeg har samfunnsøkonomi fra UiO, noe spesielt du lurer på?En ting å være klar over er at en bachelor i samfunnsøkonomi mer bør sees som et forkurs til masteren.. Ser på UiO sine sider at det er flere bachelorstudenter som har fått jobb? Eller er det i realiteten bare et fåtall? Tok du master? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Jeg gikk profesjonsstudiet, men så godt som alle jeg kjente tok en eller annen master, ja. Du kan i hvert fall ikke regne med å få en samfunnsøkonomi-jobb med bare bachelor. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Alle her fikk jobb med kun bachelor, men det er mulig disse ikke er representative for bachelorstudenter i samfunnsøkonomi og at de utgjør et fåtall: http://www.uio.no/studier/program/samfunnsokonomi/karriereintervjuer/ Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Nå har jeg ikke akkurat tallene i hodet, men jeg tror ikke disse er spesielt representative. I tillegg har jo flere av disse noe mer enn bare en bachelor. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Alle her fikk jobb med kun bachelor, men det er mulig disse ikke er representative for bachelorstudenter i samfunnsøkonomi og at de utgjør et fåtall: http://www.uio.no/studier/program/samfunnsokonomi/karriereintervjuer/ Det er bare kremen av avgangskullene som blir profilert i slike "disse fikk jobb med dette studiet" eksemplene. Med andre ord er det noen ganger på grensen til lureri. Det er alltid noen som gjør det utrolig bra uansett hvilken utdannelse det er snakk om. Man burde alltid ta slike eksempler med en stor klype salt. Endret 25. mars 2014 av Christeven Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 25. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2014 Takk for svar, jeg lurer egentlig mest på typiske jobber etter studiet og sjansen for å få jobb. Har vurdert økonomi og administrasjon, men synes det virker litt bredt. Er også interessert i tall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå