Simkin Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Jeg har en FM2 HTPC med en AMD A10-5800K, på et MSI FM2-A85XMA-E35 hovedkort og 8GB Crucial Tactical 1866Mhz Ram (2 brikker) Etter kun litt bruk (noen få uker) så begynte det med BSOD, fant til slutt ut att det var RAM, så disse ble byttet ut, og alt fungerte fint igjen. Ram'en er satt manuelt til spesifikasjonene, 1.5v og 9-9-9-27 på timings, og 1866Mhz. Idag når jeg skulle overføre ca 100GB via USB3, så fikk jeg BSOD, dette skjedde to ganger. Etter litt testing med BLEND i Prime95, så får jeg error med en gang, Fatal error: rounding was 0.5, expected less than 0.4 (på worker #2 og #3) Jeg har nå prøvd å sette ram til 1333Mhz, og så langt ser det ut til å prime på blend uten error's. Noen ide om hva som kan være galt? BIOS er oppdatert. Endret 24. mars 2014 av FiveInline Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Hehe, jeg har hatt akkurat samme problemet med noen nye minnebrikker (også Crucial Tactical 1866Mhz), fikk byttet de og opplevde det samme igjen. Testet med noen andre minnebrikker jeg hadde fra en server som jeg har stående og da virket alt som det skulle. Ganske merkelig problem, men har ikke testet med oppdatering av bios og reset av cmos enda. Men jeg snakket med en teknikker hos Crucial og vi konkluderte med at jeg hadde gjort alt som var mulig (utenom oppdatering av bios), men han mente fortsatt at det var merkelig så han sjekket ut litt mer. Etter litt viste det seg at de modulene på RAM brikken kunne ha noe avvik (han letet med BLTxxxxxxxxxx nummeret som står på pakken til rammen) og at dette var moduler som fortsatt kunne være hos tredjeparts forhandlere. Så det jeg skal teste no er en BIOS update om ikke dette går får jeg byttet brikkene hos komplett (snakket med de). Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Hehe, jeg har hatt akkurat samme problemet med noen nye minnebrikker (også Crucial Tactical 1866Mhz), fikk byttet de og opplevde det samme igjen. Testet med noen andre minnebrikker jeg hadde fra en server som jeg har stående og da virket alt som det skulle. Ganske merkelig problem, men har ikke testet med oppdatering av bios og reset av cmos enda. Men jeg snakket med en teknikker hos Crucial og vi konkluderte med at jeg hadde gjort alt som var mulig (utenom oppdatering av bios), men han mente fortsatt at det var merkelig så han sjekket ut litt mer. Etter litt viste det seg at de modulene på RAM brikken kunne ha noe avvik (han letet med BLTxxxxxxxxxx nummeret som står på pakken til rammen) og at dette var moduler som fortsatt kunne være hos tredjeparts forhandlere. Så det jeg skal teste no er en BIOS update om ikke dette går får jeg byttet brikkene hos komplett (snakket med de). Jeg prøvde nå å sette timings til auto, og hastighet til 1866Mhz, og da fullførte den første test uten problemer, noe den ikke gjorde med timings satt manuelt til det de egentlig skal kjøre på. For min del spiller det liten rolle om timings er 11 eller 9, da jeg bruker den kun til film stort sett, men jeg vil ikke si jeg føler meg helt trygg på disse brikkene nå. Hva slags avvik var det snakk om? er det defekter på brikkene? Endret 24. mars 2014 av FiveInline Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Hehe, jeg har hatt akkurat samme problemet med noen nye minnebrikker (også Crucial Tactical 1866Mhz), fikk byttet de og opplevde det samme igjen. Testet med noen andre minnebrikker jeg hadde fra en server som jeg har stående og da virket alt som det skulle. Ganske merkelig problem, men har ikke testet med oppdatering av bios og reset av cmos enda. Men jeg snakket med en teknikker hos Crucial og vi konkluderte med at jeg hadde gjort alt som var mulig (utenom oppdatering av bios), men han mente fortsatt at det var merkelig så han sjekket ut litt mer. Etter litt viste det seg at de modulene på RAM brikken kunne ha noe avvik (han letet med BLTxxxxxxxxxx nummeret som står på pakken til rammen) og at dette var moduler som fortsatt kunne være hos tredjeparts forhandlere. Så det jeg skal teste no er en BIOS update om ikke dette går får jeg byttet brikkene hos komplett (snakket med de). Jeg prøvde nå å sette timings til auto, og hastighet til 1866Mhz, og da fullførte den første test uten problemer, noe den ikke gjorde med timings satt manuelt til det de egentlig skal kjøre på. For min del spiller det liten rolle om timings er 11 eller 9, da jeg bruker den kun til film stort sett, men jeg vil ikke si jeg føler meg helt trygg på disse brikkene nå. Hva slags avvik var det snakk om? er det defekter på brikkene? Som jeg forstod det på han så var det et parti som innehold feil i modulen. Han kunne ikke komme med hva nøyaktig feilen var, men at en liten andel var påvirket. Men han sa at det var liten sjanse for å få disse brikkene, men at denne øker via tredjepart ettersom de har lager. Kan tenke meg at det er en viss andel som er påvirket og ikke nok til at de tilbakekaller brikkene, men at de vil bli oppdaget for så å byttes. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Da er vel kanskje mye som tyder på att komplett har disse defekte modulene på lager. Jeg får ta en telefon til komplett å snakke med de imorgen. Endret 24. mars 2014 av FiveInline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå