petrus764 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Hei Jeg har en S4 som kjørte siste CM11 nightly frem til i dag tidlig, da jeg hadde problemer med LTE. HSPA fungerte fint. Vet ikke helt hva som var problemet, men symptomene var at LTE-logoen kom opp i 2 sekunder på signalindikatoren før den forsvant igjen, var borte noen sekunder og kom tilbake, før den forsvant igjen osv. HSPA fungerte fint, mistenkte først apn, men da burde vel 1. ikke hspa fungert og 2. merga inn en kommende change http://review.cyanogenmod.org/#/c/61447/ selv. Det så ut til å fungere først, men gleden var kortvarig. Det vil si at telefonen kobla seg på LTE i går, men i dag tidlig begynte den å krangle igjen. Den funka ikke her før jeg dro til jobb, da jeg kom på jobb så fungerte det, men utover dagen begynte den å krangle igjen. Jeg fatter ikke hvordan det er mulig. Først trodde jeg kanskje det var fordi jeg prøvde xposed-modulen http://forum.xda-developers.com/moto-x/themes-apps/xposed-module-to-disable-ugly-vzw-4g-t2676146 som egentlig bare er for moto x, men det er jo bare et tema og en xposed-modul, så når den fjernes skal det jo ikke kunne ødelegge noe, det er hele poenget med xposed, og igjen, det er jo bare et tema. Flashet tilbake til stock NB9 i odin etter en full wipe (inkl. system) hvor LTE fungerte utmerket, prøvde CM11 igjen (siste nightly) og det fungerte i en kort periode. Kasta ut CM, tilbake på stock, funka, så la jeg inn en GPE-rom i stedet, hvor alt også fungerer. Men jeg liker CM best, så det hadde vært optimalt om det fungerte der også. Denne posten ble sinnsykt uoversiktlig, men det jeg lurer på er om andre her kjører relativt oppdatert CM11 nightly med NetCom og har fungerende LTE eller om dere også har problemer? Spesielt interessert i de som også har S4. Hadde spurt på XDA, men siden problemet kan være netcom-relatert spør jeg heller her. Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 26. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2014 Kan legge til at det ble bra etter 61447 ble implementert i CM, hvorfor det ikke funka da jeg fiksa apn manuelt aner jeg ikke. Men nå er det i alle fall bra, så hvis du sliter med det samme selv, bruk en nightly fra 25/03 eller nyere. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Vanskelig å si, det kan være trouble med nightly. Kjørte du noe logcat mens du hadde det eller? Bra det ordnet seg da Endret 26. mars 2014 av b-real Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 28. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2014 Prøvde å se litt i logg, men var ikke noe som ga mening angående problemet mitt. Uansett er jeg bare fornøyd med at det ordnet seg, var innom noen andre roms i mellomtida men foretrekker helt klart cm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå