superanonym1 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Uff.. Håper jeg er heldig! Passer veldig dårlig med inrykk i Januar met tanke på videre planer... Hmm..Er det på sesjons løpetesten man må ha 5 i tillegg til 3000 meter testen? Er forsåvidt det samme da jeg er godt innafor på begge, værre med de psykiske Skal du inn i Juli? Du må ha 5 på løpetesten på sesjon ja. 3000-meter har du ikke før innrykk, og da må du få karakter 2 for å bestå minstekravet. Det står på militærpolitiets sider på forsvaret hva det tilsvarer, men det er ganske lett. Ja jeg skal inn i juli:) Lenke til kommentar
KOA1 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Betryggende Bare å håpe på at det ikke er fullt og at jeg fikser det psykiske da Er det krav på styrken på sesjonen å? Mulig det står en plass, men det har jeg ikke stt :7 Endret 8. april 2014 av aok1 Lenke til kommentar
superanonym1 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Hvis du går på denne siden og blar ned, ser du hva som forventes av deg når du møter opp ved innrykk til MP : http://forsvaret.no/verneplikt/muligheter/Sider/militarpoliti.aspx Her står alt som skjer på sesjonsdagen: http://forsvaret.no/verneplikt/sesjon/sesjon-del-2/Sider/sesjonsdagen.aspx Det er vel egentlig krav på styrke, men jeg vet ikke helt hva dette er. Jeg håndterte styrkemaskinene dårlig, og forstod ikke helt hvordan testen fungerte. Dette skjønte de veldig godt, så selv om resultatene ble dårlige så fikk ikke jeg noen konsekvenser av det. Må igjen nevnes at jeg er jente, men virket ikke som om de vektla testene på styrke så veldig mye. Lenke til kommentar
KOA1 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Ok, skjønner. Har lest de linkene, men kommer ikke fram at det vektlegges styrke krav fra sesjonsdagen ift millitærpolitiet Takk for svar Lenke til kommentar
Nians Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Militærpolitiet Orden avdeling er forsvarets interne politi, og er styrt av Forsvarets Disiplinærlov. De fleste avdelingene i Norge har et nært sammarbeid med det sivilie politiet. Ordensavdeling er MP'en dere ser utenfor uteplassene, tar urinprøver, fartkontroller, trafikkdirigering, etterforskning o.l. Tropp 2 samvirketroppen er felttroppen til MP og er et støtteledd hovedsaklig til Panserbataljon. Deres oppgave er massetjeneste, nærkamp, eskortekjøring, strid i bebygde områder, personbeskyttelse, angrepsoperasjoner, håndtering av krigsfanger og mer. Militærpolitiet er en attraktiv plass for jenter som søker seg inn i Forsvaret. Rekrutten er på Sessvollmoen leir som er vedsiden av Jessheim. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå