Rubenevo Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Hei!Jeg blir innkalt til sesjon del 2, vet ikke når ennå. Men jeg vil gjerne ha en utdannelse og evt. karriere i militæret. Militærpoliti virker spennende siden det er blanding av politi og militæret, og jeg liker begge deler. Men hvilken del av militærpolitiet er det mest action i? Som eskortekjøring, close combat, skyting osv. Jeg ser for meg at tropp 2 er det, men hvordan er det i Tropp 2`? og militærpolitiet generelt?Hva går dagen mest ut på osv? Tenker at jeg skal ta befalsutdanning etter fgtj, og vurderer da sterkt MP-befal. Hvordan er mulighetene for jobb og karriere etter det? takk på forhånd! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Tror du overvurderer hvor mye "action" det er som MP og hva de gjør. 3 Lenke til kommentar
Rubenevo Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 Tror du overvurderer hvor mye "action" det er som MP og hva de gjør. Lest at tropp 2 driver med eskorte, personsbeskyttelse, angrepsoperasjoner osv Lenke til kommentar
signii Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 En jeg gikk sammen med på videregående gikk Hærens befalsskole militærpoliti, og er nå lagersjef eller noe sånt på en luftbase. Ikke mye action der tror jeg. Utenom telling av feltrasjoner og stridsvester.. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Er relativt sikker på at du har større sjangse for action hvis du søker deg til artilleri eller grensevakttjeneste. Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Nå er tropp 2 i MP (samvirketroppen) noe litt annet enn standard MP-tjeneste med pisseprøver og fartskontroller. Tropp 2 holder til på Bardufoss og er en spesialtropp som driver med bla. massetjeneste, nærkamp, eskortekjøring, strid i bebygde områder, personbeskyttelse og angrepsoperasjoner. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 MP er mye action det, pisseprøver, basevakt, fartskontroller, sofasliting og store etterforskninger når noen har gjort UGAGN 2 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 MP er mye action det, pisseprøver, basevakt, fartskontroller, sofasliting og store etterforskninger når noen har gjort UGAGN "Hvem har skrevet "MP SUGER" på brakka? Come forth! 5 Lenke til kommentar
superanonym1 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Hei! Jeg blir innkalt til sesjon del 2, vet ikke når ennå. Men jeg vil gjerne ha en utdannelse og evt. karriere i militæret. Militærpoliti virker spennende siden det er blanding av politi og militæret, og jeg liker begge deler. Men hvilken del av militærpolitiet er det mest action i? Som eskortekjøring, close combat, skyting osv. Jeg ser for meg at tropp 2 er det, men hvordan er det i Tropp 2`? og militærpolitiet generelt? Hva går dagen mest ut på osv? Tenker at jeg skal ta befalsutdanning etter fgtj, og vurderer da sterkt MP-befal. Hvordan er mulighetene for jobb og karriere etter det? takk på forhånd! Kult å se at noen faktisk vil inn i MP. Har selv innrykk i førstegangstjeneste i juli, men føler at alle er så negative til militærpoliti generelt at det ikke vil komme inn noen gira folk i det hele tatt. . Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Kult å se at noen faktisk vil inn i MP. Har selv innrykk i førstegangstjeneste i juli, men føler at alle er så negative til militærpoliti generelt at det ikke vil komme inn noen gira folk i det hele tatt. . Det er vel fordi MP har en stereotype som vektere at det er en gjeng cowboyer og maktglade typer der Mye av det stemmer nok, en føler seg nok litt overlegen når en har en slik stilling tror jeg. Men så er jeg også påvirket av klysemøter med MP. Lenke til kommentar
superanonym1 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Det er vel fordi MP har en stereotype som vektere at det er en gjeng cowboyer og maktglade typer der Mye av det stemmer nok, en føler seg nok litt overlegen når en har en slik stilling tror jeg. Men så er jeg også påvirket av klysemøter med MP. Ja, hvordan de oppfører seg har jo selvfølgelig ha mye å si.. Vet du noe om det er mange jenter i tjenesten? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Det er vel fordi MP har en stereotype som vektere at det er en gjeng cowboyer og maktglade typer der Mye av det stemmer nok, en føler seg nok litt overlegen når en har en slik stilling tror jeg. Men så er jeg også påvirket av klysemøter med MP. Ja, hvordan de oppfører seg har jo selvfølgelig ha mye å si.. Vet du noe om det er mange jenter i tjenesten? Aner ikke, sett kanskje én. Lenke til kommentar
rollerpoke Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Wall of text Aner ikke, sett kanskje én. Sett kanskje èn? Nei, men det er vel like mange der som en del andre steder. Kjenner nå tre/fire jenter fra der jeg kommer fra som vil bli Mp. Lenke til kommentar
Burke Skrevet 1. april 2014 Del Skrevet 1. april 2014 Jeg er på GSV nå, og det er ca like mange jenter i den lille MP troppen som er her som blant de 300 nye rekruttene fra innrykket i vinter. Lenke til kommentar
KOA1 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Off topic, men. Opptak til MP er det etter sesjon del2 eller gjnnomføres testene (push up, sit up, pullu, 3000) på sesjon 2? Mange som sier at man på sesjon del 2 får vite hvor man havner.. Lenke til kommentar
olefurz Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Off topic, men. Opptak til MP er det etter sesjon del2 eller gjnnomføres testene (push up, sit up, pullu, 3000) på sesjon 2? Mange som sier at man på sesjon del 2 får vite hvor man havner.. Jeg regner med det er her du har vært og sett: http://forsvaret.no/verneplikt/muligheter/Sider/militarpoliti.aspx Det stemmer at man får vite avdeling på Sesjon del 2. Dette bestemmes i samtale med en offiser, etter at testene er gjennomført. Unntakene er jegertjeneste o.l. som har egne opptak. Push-up, sit-up og 3000 meter, er ikke lenger brukt på sesjonsdagen, istedet er det tester for maksimal styrke i bein og bryst/arm, samt motbakkeløp på tredemølle. I tillegg til noen teoretiske tester. http://forsvaret.no/verneplikt/sesjon/sesjon-del-2/Sider/sesjonsdagen.aspx Nå vet ikke jeg hvilke fysiske tester som holdes ved innrykk(skal selv inn i Januar), men vil tro det er da de tester push-up, 3000 osv. Om du skulle stryke i disse testene ved innrykk, vil du vel kunne bli sendt hjem. Lenke til kommentar
superanonym1 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 ... Nå vet ikke jeg hvilke fysiske tester som holdes ved innrykk(skal selv inn i Januar), men vil tro det er da de tester push-up, 3000 osv. Om du skulle stryke i disse testene ved innrykk, vil du vel kunne bli sendt hjem. Man blir ikke sendt hjem kun på bakgrunn av at man ikke greier de fysiske minstekravene - men plassen i avd. militærpoliti er ikke sikker, og du kan risikere å havne i en annen avdeling. Man blir testet i push-ups, hangups, situps og 3000-meter. Scroll ned på denne siden, så ser du hva som er forventet av deg: http://forsvaret.no/verneplikt/muligheter/Sider/militarpoliti.aspx Lenke til kommentar
KOA1 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 (endret) Takker for svar! Skal på sesjon neste uke og har et lite håp om militærpolitiet med nrykk i Juli.. Er det håp? Eller er det for sent Endret 8. april 2014 av aok1 Lenke til kommentar
superanonym1 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Jeg aner ikke. Jeg var på sesjon i slutten av november, og fikk da beskjed om at jeg var heldig som ikke hadde sesjon senere i og med at det allerede var blitt temmelig fullt. Tror jeg også hadde en fordel med at jeg er jente, i og med at de virket ganske desperate etter motiverte jenter. Men det kan hende du er heldig:) Ellers har de jo også opptak i januar tror jeg. Bare husk på sesjon, at hvis du vil inn til militærpoliti så må du få karakter 5 eller over på både løpetest og psykiske tester. Lenke til kommentar
KOA1 Skrevet 8. april 2014 Del Skrevet 8. april 2014 Uff.. Håper jeg er heldig! Passer veldig dårlig med inrykk i Januar met tanke på videre planer... Hmm..Er det på sesjons løpetesten man må ha 5 i tillegg til 3000 meter testen? Er forsåvidt det samme da jeg er godt innafor på begge, værre med de psykiske Skal du inn i Juli? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå