Nordmann3 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Hei, jeg har lenge tenkt på å sette opp en hjemmeside som skal være mest mulig kostnadsfritt. Derfor vil jeg gjerne kjøre den på min egen pc, istedenfor å kjøpe meg inn på et webhotel. Er ftp server en bra løsning? Det skal helst være så enkelt som mulig. Har index.html filen klar, så det er bare å putte den inn i en server, men problemer er at jeg ikke vet hvordan. Hva slags ftp program skal jeg bruke, og hvordan skal jeg få den tilgjengelig på nett for andre. Jeg har tenkt på et eget domene. Kan noen hjelpe? På forhånd takk.. Finnes det evt. norske videoer som forklarer dette? Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 27. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2014 ? Spørsmål over+ hvordan legge index filen til i ftp program og hvordan legge ut på nett gratis? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Du bruker ikke en FTP-server til å hoste en hjemmeside. Du trenger en HTTP-server (verdens mest brukte er helt gratis, og det er den du ble tipset om i innlegget over.) 1 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 ? Spørsmål over+ hvordan legge index filen til i ftp program og hvordan legge ut på nett gratis? Gikk du egentlig inn på siden? Det første som står er følgende: "The Number One HTTP Server On The Internet The Apache HTTP Server Project is an effort to develop and maintain an open-source HTTP server for modern operating systems including UNIX and Windows NT. The goal of this project is to provide a secure, efficient and extensible server that provides HTTP services in sync with the current HTTP standards. Apache httpd has been the most popular web server on the Internet since April 1996, and celebrated its 17th birthday as a project this February." HTTP (HyperText Transfer Protocol) blir brukt til å levere HTML (HypterText Markup Language). Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 Ja, jeg gikk inn på siden, men når jeg skulle laste ned programmet, var det en LANG liste med forskjellige ting. Hvilket skal jeg laste ned? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Hvis du sliter med dette, burde du kanskje ikke drifte din egen server. Det krever jo litt innsikt i sikkerhet osv å kunne gjøre dette på en forsvarlig måte. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå