oTorven Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Hei. Under Windows oppdatering ble min stasjonære Acer aspire XP slått av. Ikke med hensyn vel og merke. Nå piper den bare 4 gang og monitoren reagerer ikke. Med andre ord det skjer ingenting. Noen som vet hva som kan være feil ? Håper noen kan hjelpe da jeg ikke har så mye peiling på akkurat dette. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 https://kb.iu.edu/data/afzy.html Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Kan det være den feilaktige mars sikkerhets oppdateringen du er rammet av ? http://www.hardware.no/artikler/windows-xp-oppdatering-skaper-trobbel/158109 Lenke til kommentar
oTorven Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 Glemte å skrive at jeg har Windows 7 så det er det vel neppe. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Acer aspire XP Misforstod jeg da. Endret 24. mars 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Hei. Under Windows oppdatering ble min stasjonære Acer aspire XP slått av. Ikke med hensyn vel og merke. Nå piper den bare 4 gang og monitoren reagerer ikke. Med andre ord det skjer ingenting. Noen som vet hva som kan være feil ? Håper noen kan hjelpe da jeg ikke har så mye peiling på akkurat dette. Som linken til Kyrre S. sier: Se til at tastaturet er OK. Eller ta ut en og en rambrikke for å se om en har feil. Jeg har tro på at du skal prøve et annet tastatur. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Hei. Under Windows oppdatering ble min stasjonære Acer aspire XP slått av. Ikke med hensyn vel og merke. Nå piper den bare 4 gang og monitoren reagerer ikke. Med andre ord det skjer ingenting. Noen som vet hva som kan være feil ? Håper noen kan hjelpe da jeg ikke har så mye peiling på akkurat dette. Du er sikker på at det er en Aspire XP? Finner ikke noe om Aspire XP, men Aspire X, XC, AXC etc finnes. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Hei. Under Windows oppdatering ble min stasjonære Acer aspire XP slått av. Ikke med hensyn vel og merke. Nå piper den bare 4 gang og monitoren reagerer ikke. Med andre ord det skjer ingenting. Noen som vet hva som kan være feil ? Håper noen kan hjelpe da jeg ikke har så mye peiling på akkurat dette. Du er sikker på at det er en Aspire XP? Finner ikke noe om Aspire XP, men Aspire X, XC, AXC etc finnes. Det var derfor jeg bare lenket til den nettsiden, siden vi ikke vet noe om hovedkort, bios osv. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Nettopp derfor jeg spurte. Lettere å finne hvilken BIOS det hovedkortet har hvis man vet rett modell. Lenke til kommentar
oTorven Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 Det skulle stå Aspire X3995, men mobile min mente vist noe annet. Beklager det, gikk litt fort inn skrivingen. Takk for svar så langt. Ser ikke helt hvorfor et annet tastatur skal ha noe og si ? Skal prøve det med ram nå straks. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) 4 short System timer failure The system clock/timer IC has failed or there is a memory error in the first bank of memory American Megatrends da (?) Du kan forsøke å koble vekk alt som ikke er essensielt for oppstart (behold CPU, GPU og 1 RAM-brikke) og se om dette hjelper. Flytt på RAM-brikken internt mellom slot'ene sine også. Du kommer selvsagt bare til POST uten HDD/SSD men du vil fortsatt kunne få pipene. (Kanskje gjøre en start uten GPU også bare for å høre etter?) Det er nok en eller anna komponent på HK som feiler, eller HK'et i seg selv som sliter. Hvis du klarer post uten pip når det aller meste er avkoblet, kan du koble inn en og en ting til du finner feilkilden. Endret 25. mars 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå