Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

4 pip og svart skjerm

Anbefalte innlegg

Hei. Under Windows oppdatering ble min stasjonære Acer aspire XP slått av. Ikke med hensyn vel og merke. Nå piper den bare 4 gang og monitoren reagerer ikke. Med andre ord det skjer ingenting.

Noen som vet hva som kan være feil ?

Håper noen kan hjelpe da jeg ikke har så mye peiling på akkurat dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Under Windows oppdatering ble min stasjonære Acer aspire XP slått av. Ikke med hensyn vel og merke. Nå piper den bare 4 gang og monitoren reagerer ikke. Med andre ord det skjer ingenting.

Som linken til Kyrre S. sier:

Se til at tastaturet er OK.

Eller ta ut en og en rambrikke for å se om en har feil.

Jeg har tro på at du skal prøve et annet tastatur.

Lenke til kommentar

Du er sikker på at det er en Aspire XP? Finner ikke noe om Aspire XP, men Aspire X, XC, AXC etc finnes.

Lenke til kommentar

Du er sikker på at det er en Aspire XP? Finner ikke noe om Aspire XP, men Aspire X, XC, AXC etc finnes.

Det var derfor jeg bare lenket til den nettsiden, siden vi ikke vet noe om hovedkort, bios osv.

Lenke til kommentar

Det skulle stå Aspire X3995, men mobile min mente vist noe annet. Beklager det, gikk litt fort inn skrivingen. Takk for svar så langt.

Ser ikke helt hvorfor et annet tastatur skal ha noe og si ? Skal prøve det med ram nå straks.

Lenke til kommentar

4 short System timer failure The system clock/timer IC has failed or there is a memory error in the first bank of memory

American Megatrends da (?)

Du kan forsøke å koble vekk alt som ikke er essensielt for oppstart (behold CPU, GPU og 1 RAM-brikke) og se om dette hjelper. Flytt på RAM-brikken internt mellom slot'ene sine også. Du kommer selvsagt bare til POST uten HDD/SSD men du vil fortsatt kunne få pipene. (Kanskje gjøre en start uten GPU også bare for å høre etter?)

Det er nok en eller anna komponent på HK som feiler, eller HK'et i seg selv som sliter.

Hvis du klarer post uten pip når det aller meste er avkoblet, kan du koble inn en og en ting til du finner feilkilden.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...