Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dashbordkamera til bil - noen anbefalinger?

Bone

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Vurderer å kjøpe et kamera til å ha på dashbordet, eller hvor de nå blir plassert? Skal brukes litt i forbindelse opplæring i trafikk, men når det er gjort, synes jeg det virker som en "kjekk sak å ha" ellers også, mtp å ta opp / spare på hendelser i trafikken (av forskjellige grunner).

Hvor mye koster noe slikt, altså, som er verdt å ha? Jeg så et par kameraer på Elkjøp til 1900,- og 2500,- -ish. Husker dessverre ikke merket eller modell.

Hvor stor lagringskapasitet har disse? Hvor mange minutter/timer kan man ta opp?

Kvalitet? 1080p frister jo mest, men ser også modeller til 720p.

Budsjett? Ikke vet jeg, men ser ikke for meg at jeg kommer til å bruke mer enn 3000,- på noe slikt.. 2500,- virker som en overkommelig pris, men får man brukbare til en mer rimelig pris, har det vært mer stas, selvfølgelig!

Takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobius Actioncam. Har lenge anbefalt 808 #16, men Mobius tar innersvingen. Mobius Actioncam er etterkommeren av diverse kameraer som hette 808 (der det var mange fake og uekte kameraer). Fås hos Eletoponline365 på Ebay. Anbefaler å få tak i kondensatorer til det hvis det bare skal brukes som dashcam. Det er ingen grunn til å betale i dyre dommer or et slikt kamera. Link til en fyr som interreserer seg veldig for slike kameraer:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...