Mr D Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Konkurrentene påstår at de ikke vil følge Telenor/Djuice: http://www.dinepenger.no/bruke/vil-ikke-foelge-telenors-mobilbank-gebyrer/22828022 Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Jeg bruker det gjerne 10-15 ganger hver dag. Da blir det fort dyrere enn mobilabonnementet, 1800-2700 kr/år. Håpløst! Da mister Telenor meg som kunde ihvertfall… Endret 25. mars 2014 av JanFr Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Gjør dem oppmerksom på det, så kanskje de endrer mening. Forøvrig mener jeg at flere bør bytte til Netcom. Gi monopolisten litt konkurranse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Hva annet kunne vi vente når mobiloperatører og banker jobber sammen? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Jeg har hvertfall lagt min beskjed igjen på Djuice sin Facebook side (ja er Djuice kunde): https://www.facebook.com/djuicenorge/posts/10152254521428672?comment_id=29728394&offset=0&total_comments=1¬if_t=feed_comment Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Telenor bør trekke seg fra å ta betalt, tror vinninga går opp i spinninga her.Mange kunder vil nok bytte operatør etter dette. Lenke til kommentar
Real-Madrid Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Vet ikke hvor sta Telenor er på slike nye innføringer og om de vil angre seg, men jeg vil tro at de fort mister de kundene som hyppigst bruker BankID (som man kan se flere her inne gjør). Irriterende å betale kanskje 50-100,- ekstra i måneden for de som bruker dette mye, det blir mye penger i løpet av et år. Ekstra kjipt med tanke på at de andre operatørene ikke tar betalt for dette. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Da bestilte jeg nytt abonnement i alle fall Lenke til kommentar
Fünke Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Er dette gjennom appen som heter "BankID", eller får Telenor sin egen ordning? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Opererer Telenor i en juridisk gråsone her ved å ikke la kundene gå fra avtalen når man har bindingstid?De begrunner med at BankID på mobil er en valgfri tjeneste, og at man da ikke kan gå fra avtalen uten bruddgebyr.Hva er deres synspunkter på dette? Er Telenor i en juridisk gråsone? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Neppe i noe gråsone.Telenor har sikkert forbeholdt seg retten til og både endre alt fra abonnements typer, tjenester og prisjusteringer som de vil i avtalevilkårene sine, noe alle som er Telenor kunder har akseptert da de inngikk kundeforholdet. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Jeg har snakket med djuice nå, og de kan fjerne "bruddavgiften" og kun belaste kunden for gjenstående nedbetaling av mobilen.Dette må krediteres når kunden mottar faktura, dvs. at det ikke går automatikk i dette. Lenke til kommentar
johnsen87 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 0Fünke i dag, 14:35 Er dette gjennom appen som heter "BankID", eller får Telenor sin egen ordning? --- Appen har ingen ting med dette å gjøre. Den vil fortsatt være som den er. Produktet Bank id på telefon er noe helt annet, og "kjører" direkte fra simkortet :-) Lenke til kommentar
Fünke Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 0Fünke i dag, 14:35 Er dette gjennom appen som heter "BankID", eller får Telenor sin egen ordning? --- Appen har ingen ting med dette å gjøre. Den vil fortsatt være som den er. Produktet Bank id på telefon er noe helt annet, og "kjører" direkte fra simkortet :-) Ok, så jeg må kontakte Telenor? Lenke til kommentar
johnsen87 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 0Fünke i dag, 14:35 Er dette gjennom appen som heter "BankID", eller får Telenor sin egen ordning? --- Appen har ingen ting med dette å gjøre. Den vil fortsatt være som den er. Produktet Bank id på telefon er noe helt annet, og "kjører" direkte fra simkortet :-) Ok, så jeg må kontakte Telenor? Hvis du ønsker bank id på mobil oppretter du dette i nettbanken. Det kreves at banken og mobiloperatøren din tilbyr denne tjenesten, men de fleste skal gjøre dette nå. Mulig du må bestille et nytt simkort hvis ditt eksisterende er gammelt. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Hvis man er i binding (ikke kjøpt tlf) og dette inntreffer, har man da rett på å bryte abb. før bindingen går ut? For å bytte til f.eks talkmore som ikke tar betalt (enda) Jeg ble ringt opp og tilbudt fratrekk i faktura ved å binde meg (står fritt til å kjøpe tlf med samme abb eller høyere uten å bryte binding) Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Hvis man er i binding (ikke kjøpt tlf) og dette inntreffer, har man da rett på å bryte abb. før bindingen går ut? For å bytte til f.eks talkmore som ikke tar betalt (enda) Jeg ble ringt opp og tilbudt fratrekk i faktura ved å binde meg (står fritt til å kjøpe tlf med samme abb eller høyere uten å bryte binding) I følge det svaret jeg fikk, så ja, det har du muligheten til. Dette går de selvsagt ikke ut med offentlig, men flere kunder av Telenor fått en SMS om at man kan heve avtalen om man ønsker. Her er SMS'en noen kunder har mottatt: Endret 26. mars 2014 av Glenn Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 (endret) Men det er pris på papirfaktura, det har jeg ikke mottatt på år og dag Ser man står fritt til å "avslutte tjenesten" - greit jeg har kodebrikke-app på tlf Endret 31. mars 2014 av Forumforumforum Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Telenor... igjen... Husker da bredbånd kom... Telenor var blandt de første, og selvfølgelig skulle de tjene ekstra penger på det... Så der kjøpte man pakker med ca 5 GB til dyre priser.. og flere i måneden ofte.. Men tok ikke lang tid før andre aktører kom på markedet og begynte med ubegrenset nedlasting... Og der havnet de fleste over til, og Telenor beholdt bare de Gamle tradisjonelle kundene som ikke viste bedre, og mistet enormt med kunder. Først da kundene var borte forsto de at begrensningen måtte fjernes... Snakk om å suge blod så lenge det er liv.. Så er det meningen å begynne med betaling for bank id på mobil... Det kommer til å ende på samme måte.. De mister selvsagt enormt med kunder, og sitter igjen med noen sløve folk som ikke vet bedre.. Så innser de etterhvert at det ikke var så lurt alikavell.. og kutter avgiften etter en liten stund, og det blir en dyr lærepenge. Grådigheten lenge vare! For hvilke kunder kan det egentlig lønne seg å bruke telenor i det lange løp noen gang? Ser de aldri på som rimelige, og kundeservice har sin pris.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå