Gå til innhold

Bank-id på Telenor blir dyrt!


Anbefalte innlegg

Fikk denne på sms i dag;

 

"Hei! Vi vil informere om en endring i BankID på mobil som gjelder ditt abonnement med nr. xxxxxxxx. Fra 1. mai 2014 vil det koste 49 øre når du taster inn din personlige kode i nettbanken, eller andre steder du bruker BankID på mobil. Les mer på telenor.no. Du kan velge å avslutte tjenesten dersom du ønsker det. Hilsen Telenor"

 

Er dette kun Telenor som skal ha betalt for innlogging med bank-id?

Eller er det andre operatører som også skal ha betalt for dette?

 

Fortsetter Telenor på denne måten blir det helt klart et bytte, en gang må de jo se seg berget når det gjelder å flå kundene sine!

Og når innlogging som regel tar 3-4 forsøk før en endelig kommer inn, kan jo dette bli svindyrt i løpet av et år, er det sånn at Telenor ikke vil at kundene skal benytte bank-id?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var ikke klar over at Bank-ID på mobil koster penger...

Jeg hadde omsider fått konfigurert det på mobilen da skjermen knuste og den måtte på verksted.

Minnet ble flashet, og jeg har ikke lagt inn innstillingene på nytt.

 

Jeg rakk å teste det, og jeg syntes ikke det var enklere enn kodebrikken.

Så jeg fortsatte å bruke kodebrikken.

 

 

Jeg benytter Djuice, som er et datterselskap av Telenor. Jeg har ikke fått noen sånn beskjed.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

BankID på mobil – innføring av betaling ved bruk av tjenesten

BankID på mobil er tilrettelagt og utviklet sammen med bankene, men det er Telenor som står for driften. Det er nå nødvendig å ta betalt for å dekke våre driftskostnader, så fra 1. mai vil prisen være kr 0,49 per transaksjon.

 

Gjennomsnittskunden bruker BankID på mobil 12 ganger pr mnd dvs ca kr 6 pr mnd.

Definisjon på transaksjon: Kr 0,49 takseres hver gang kunden taster inn sin personlige kode for å gjennomføre en transaksjon, betaling etc.

 

Kilde: sendt ut til forhandlere

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Eventuellt markedsfører seg som rimelige fordi de tilbyr GRATIS Bank-ID?

 

49 øre per innlogging, kanskje to ganger i måneden er ikke enorme summer.

Et teleselskap kan tjener mye positiv PR og få nye kunder ved å skryte av at det er gratis.

Bruker mobilbank/nettbank ca hver 2.-3. dag, og det hender (avhengig av signal/dekning) at jeg må forsøke 3-4 ganger å logge inn/taste kode. Da blir det fort noen kroner i løpet av året. Telenor gir heller ikke antydning til forklaring på hvorfor de skal ha betalt for dette, finner det underlig i og med at sms er fri bruk...

Og med de regnskapstallene Telenor legger frem...

Lenke til kommentar

Har så langt brukt bank-id 108 ganger denne måneden, blir betaling for dette innført hos Talkmore så blir det å skifte operatør. Evt. finne fram kodebrikken igjen dersom alle operatørene skulle få samme dårlige idê.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke i mot at dem skal ta betalning for BankID. Det er heller måten dem skal ta betalning på som får meg til å reagere.

 

Jeg godtar heller at dem tar betalning kun om Telenor / Djuice heller setter opp prisen på sine abonnement med 3-5 kr hver måned i stedet hvor BankID kan være innkludert. Altså at vi har fri bruk av BankID på samme måte som at vi har fri bruk av SMS, MMS og Tale.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Latterlig, de får ta penger av bankene om de vil ha det.

 

AtW


Bruker Bank ID på mobil kanskje 10 ganger på en måned. Har råd til 10 kr per måned for en såpass hendig tjeneste som BankID faktisk er!

 

Jeg synes det er vanskelig å argumentere for at BankID er særlig hendig, det kunne vært så mye bedre...

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...