Xaphoon Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Fikk denne på sms i dag; "Hei! Vi vil informere om en endring i BankID på mobil som gjelder ditt abonnement med nr. xxxxxxxx. Fra 1. mai 2014 vil det koste 49 øre når du taster inn din personlige kode i nettbanken, eller andre steder du bruker BankID på mobil. Les mer på telenor.no. Du kan velge å avslutte tjenesten dersom du ønsker det. Hilsen Telenor" Er dette kun Telenor som skal ha betalt for innlogging med bank-id? Eller er det andre operatører som også skal ha betalt for dette? Fortsetter Telenor på denne måten blir det helt klart et bytte, en gang må de jo se seg berget når det gjelder å flå kundene sine! Og når innlogging som regel tar 3-4 forsøk før en endelig kommer inn, kan jo dette bli svindyrt i løpet av et år, er det sånn at Telenor ikke vil at kundene skal benytte bank-id? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Jeg var ikke klar over at Bank-ID på mobil koster penger... Jeg hadde omsider fått konfigurert det på mobilen da skjermen knuste og den måtte på verksted. Minnet ble flashet, og jeg har ikke lagt inn innstillingene på nytt. Jeg rakk å teste det, og jeg syntes ikke det var enklere enn kodebrikken. Så jeg fortsatte å bruke kodebrikken. Jeg benytter Djuice, som er et datterselskap av Telenor. Jeg har ikke fått noen sånn beskjed. Endret 24. mars 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Interessant opplysning. Det spennende blir da hvor fort de andre følger etter og begynner å ta betalt...? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Eventuellt markedsfører seg som rimelige fordi de tilbyr GRATIS Bank-ID? 49 øre per innlogging, kanskje to ganger i måneden er ikke enorme summer. Et teleselskap kan tjener mye positiv PR og få nye kunder ved å skryte av at det er gratis. Endret 24. mars 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Sinnsvakt, da er jo dette ikke lengre noe selling point! Lenke til kommentar
inside_450512 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Bytt til kodebrikke ! Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) BankID på mobil – innføring av betaling ved bruk av tjenesten BankID på mobil er tilrettelagt og utviklet sammen med bankene, men det er Telenor som står for driften. Det er nå nødvendig å ta betalt for å dekke våre driftskostnader, så fra 1. mai vil prisen være kr 0,49 per transaksjon. Gjennomsnittskunden bruker BankID på mobil 12 ganger pr mnd dvs ca kr 6 pr mnd. Definisjon på transaksjon: Kr 0,49 takseres hver gang kunden taster inn sin personlige kode for å gjennomføre en transaksjon, betaling etc. Kilde: sendt ut til forhandlere Endret 24. mars 2014 av esoteric Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 49 øre per innlogging, kanskje to ganger i måneden er ikke enorme summer.To ganger i måneden? Bare å logge inn og betale to regninger er tre ganger. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Hvis det er sånn det skal være: Eneste grunnen til å bruke mobilen er hvis du har glemt kodebrikken hjemme. Hvis du har den tilgjengelig, er den mye enklere enn den kompliserte metoden med telefonen. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 Eventuellt markedsfører seg som rimelige fordi de tilbyr GRATIS Bank-ID? 49 øre per innlogging, kanskje to ganger i måneden er ikke enorme summer. Et teleselskap kan tjener mye positiv PR og få nye kunder ved å skryte av at det er gratis. Bruker mobilbank/nettbank ca hver 2.-3. dag, og det hender (avhengig av signal/dekning) at jeg må forsøke 3-4 ganger å logge inn/taste kode. Da blir det fort noen kroner i løpet av året. Telenor gir heller ikke antydning til forklaring på hvorfor de skal ha betalt for dette, finner det underlig i og med at sms er fri bruk...Og med de regnskapstallene Telenor legger frem... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 To ganger i måneden? Bare å logge inn og betale to regninger er tre ganger. Da undervurderte jeg kompleksiteten. Da blir det mye penger ja. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Og jeg var ikke klar over at dette kostet penger en gang, endelig fornøyd med at banken min endelig har ordnet med bank-id og vel så det Har også Djuice forresten. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Småpenger, men i prinsipp irriterende.De andre operatørene kaster seg nok på .. Lenke til kommentar
eddott Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Da jeg hadde Telipol en periode tok de betalt for bruk av bankID på mobil. I løpet av en måned tok de betalt for 223 stk SMS brukt av bankID på mobil. Hver gang BankID på mobil ble brukt, ble jeg trukket for 2 eller 3 SMSer. Etter det er det uaktuelt å betale for bruk av den tjenesten. Så lenge det finnes et gratis alternativ, kommer jeg til å bruke det. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Kom til å tenke på at dette blir som den gangen SMS ble innført. Først var det gratis og få brukte det. Men når det ble mer vanlig å bruke det, begynte tjenesten å koste penger... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Gjelder også Djuice kunder forteller telenor.. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Har så langt brukt bank-id 108 ganger denne måneden, blir betaling for dette innført hos Talkmore så blir det å skifte operatør. Evt. finne fram kodebrikken igjen dersom alle operatørene skulle få samme dårlige idê. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 (endret) Jeg er ikke i mot at dem skal ta betalning for BankID. Det er heller måten dem skal ta betalning på som får meg til å reagere. Jeg godtar heller at dem tar betalning kun om Telenor / Djuice heller setter opp prisen på sine abonnement med 3-5 kr hver måned i stedet hvor BankID kan være innkludert. Altså at vi har fri bruk av BankID på samme måte som at vi har fri bruk av SMS, MMS og Tale. Endret 25. mars 2014 av Vindicator Lenke til kommentar
bobky Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Bruker Bank ID på mobil kanskje 10 ganger på en måned. Har råd til 10 kr per måned for en såpass hendig tjeneste som BankID faktisk er! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. mars 2014 Del Skrevet 25. mars 2014 Latterlig, de får ta penger av bankene om de vil ha det. AtW Bruker Bank ID på mobil kanskje 10 ganger på en måned. Har råd til 10 kr per måned for en såpass hendig tjeneste som BankID faktisk er! Jeg synes det er vanskelig å argumentere for at BankID er særlig hendig, det kunne vært så mye bedre... AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå