Gå til innhold

Ventemodusknappen skyggelagt i XP....?

HLM

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg lurer på hvorfor "Ventemodus" ikke er mulig å velge når jeg slår av maskinen. :roll: Jeg kan kun velge "Slå av" eller "Start på nytt". Ikke det at jeg har noe behov for å velge denne funksjonen, men det er litt irriterende at det ligger en grå skygge over dette valget, og det er jo noe jeg ser :o hver gang jeg slår av PCen.

Noen her på dette eminente forum som har et tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjerne den....? Jeg vil da ikke fjerne den, jeg vil bare at det skal være mulig å gjøre dette valget om jeg plutselig en dag skulle ha lyst til det. Nå er dette valget skyggelagt. Når du velger slå av PCen, får du opp et vindu som normalt har tre valg. På den ene PCen min er valget helt til venstre "skyggelagt", og dermed ikke et reelt valg. Hvorfor er det slik på den ene maskinen? Det skulle jeg likt å visst. Noe i BIOS? Beats me.... :shrug:

Lenke til kommentar

Nok engang takk for tips. Dessverre lå ikke problemet her heller. Det er det rareste jeg har vært borti. Jeg har MSI HK på begge maskinene, ikke identisk riktignok, men jeg har nå sammenlignet bios-oppsettet, og det ser identisk ut. Maskinen som har mulighet for å velge ventemodus i "slå-av-vinduet", har også flere valg i vinduet som kommer opp når en velger "Strømalternativer" i kontrollpanelet. Undermappen(Sorry, er ikke inne på betegnelsene) "Dvalemodus" finnes bl.a her. Det gjør den ikke på maskinen som irriterer meg. :evil:

Ingen andre her som har vært borti dette?

Typisk min flaks da... :roll:

Lenke til kommentar

Noen her med MSI K7T Pro 2-A hovedkort, som IKKE har skyggelagt ventemodus-knapp i vinduet, når maskinen stenges ned? Vil du i såfall dele BIOS oppsettet med meg? :roll:

Tenker at en eventuell feil ligger i strømstyringen, uten at dette er noe jeg vet da.

Lenke til kommentar

Jupp, problemet løst. Jeg oppdaterte HK driveren på nytt, denne gangen direkte fra VIA, altså ikke via MSI auto-update funksjonen. Snodig egentlig, at det hadde noe å si. Jeg mener at det var samme drivernummer begge steder.

Who cares now....? :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...