HLM Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hallo Jeg lurer på hvorfor "Ventemodus" ikke er mulig å velge når jeg slår av maskinen. Jeg kan kun velge "Slå av" eller "Start på nytt". Ikke det at jeg har noe behov for å velge denne funksjonen, men det er litt irriterende at det ligger en grå skygge over dette valget, og det er jo noe jeg ser :o hver gang jeg slår av PCen. Noen her på dette eminente forum som har et tips? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Tviler på at det går an å fjerne den... En såpass bagatell måtte da kunne passere Lenke til kommentar
HLM Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Fjerne den....? Jeg vil da ikke fjerne den, jeg vil bare at det skal være mulig å gjøre dette valget om jeg plutselig en dag skulle ha lyst til det. Nå er dette valget skyggelagt. Når du velger slå av PCen, får du opp et vindu som normalt har tre valg. På den ene PCen min er valget helt til venstre "skyggelagt", og dermed ikke et reelt valg. Hvorfor er det slik på den ene maskinen? Det skulle jeg likt å visst. Noe i BIOS? Beats me.... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Sjekk skjerminstillingene og skjermbeskytter og advance. Der finner du noen instillinger om slikt... Lenke til kommentar
HLM Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Takk for tips, men jeg finner ingenting i skjerminnstillingene. Tror snarere det er noe i Windows, eller BIOS-oppsettet, men hva? Lenke til kommentar
HLM Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Nok engang takk for tips. Dessverre lå ikke problemet her heller. Det er det rareste jeg har vært borti. Jeg har MSI HK på begge maskinene, ikke identisk riktignok, men jeg har nå sammenlignet bios-oppsettet, og det ser identisk ut. Maskinen som har mulighet for å velge ventemodus i "slå-av-vinduet", har også flere valg i vinduet som kommer opp når en velger "Strømalternativer" i kontrollpanelet. Undermappen(Sorry, er ikke inne på betegnelsene) "Dvalemodus" finnes bl.a her. Det gjør den ikke på maskinen som irriterer meg. Ingen andre her som har vært borti dette? Typisk min flaks da... Lenke til kommentar
HLM Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Noen her med MSI K7T Pro 2-A hovedkort, som IKKE har skyggelagt ventemodus-knapp i vinduet, når maskinen stenges ned? Vil du i såfall dele BIOS oppsettet med meg? Tenker at en eventuell feil ligger i strømstyringen, uten at dette er noe jeg vet da. Lenke til kommentar
HLM Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Jupp, problemet løst. Jeg oppdaterte HK driveren på nytt, denne gangen direkte fra VIA, altså ikke via MSI auto-update funksjonen. Snodig egentlig, at det hadde noe å si. Jeg mener at det var samme drivernummer begge steder. Who cares now....? Lenke til kommentar
kimheichelmann Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei jeg har samme problemet. Jeg innsatlerte xp pro på nytt å da virker ikke dvalemodusfunksjonen. Før så kunne jeg aktivere det inne på strømalternativer, men den muligheten er ikke der nå. Hva gjorde du for å fikse problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå