Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Surring i ørene, Tinius?


Salvesen.

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har den siste tiden hatt mye surring i ørene/piping. Det er en jevn tone.

Når jeg la merke til det følte jeg det kom og gikk. De siste ukene har det vært der så og si hele tiden(innbiller meg at jeg glemmer det av og til slik at jeg ikke legger så godt merke til det).

 

Føler også at lyden blir litt "mildere" om jeg "lukker" ørene med fingrene.

 

Noen som har erfaringer med dette? Bør jeg dra til legen, får de gjort noe/sjekket noe?

 

Føler det blir gradvis verre og verre og om det skal fortsette slik er det ikke lenge til jeg ikke får sove mer regner jeg med.

 

Har også hatt en del vondt i hodet og litt små ubehag i ørene.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dra til legen hvis det har vedvart i flere uker. Få sjekket om det kanskje bare er en betennelse eller om det kan være andre årsaker. Mest sansynlig blir du henvist til en spesialist (eller be om det selv hvis legen kommer med svada som "vi venter et par uker og ser det an...").

 

Det er jo også vanlig med øresus, kronisk eller midlertidig, at det ikke alltid oppleves like plagsomt. Annen støy nøytraliserer ofte suset. Sliter du med å sove kan f.eks litt lav, rolig musikk hjelpe :) Finnes tonnevis av teknikker du kan prøve hvis du søker på nettet. Så kanskje du får nattero frem til du eventuelt finner ut av hva det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...