Gå til innhold

Er 19" svarte IBM P96 skjermer verdt noe?

Anbefalte innlegg

Jada, vet det kan høres ut som en annonse, men det er det ikke...

Vi kjøpte 7-8 slike for vel 1,5 år siden, tror de har Sony innmat. Veldig bra og nesten helt flate CRT skjermer.

Problemet er at nå har vi flyttet inn i nye lokaler ved siden av en jernbanelinje, og denne skaper store forstyrrelser på skjermene i form av utrolig ustabile skjermbilder rett før hvert tog passerer...

Har hørt at LCD skjermer løser problemet, men søker i første omgang en løsning som fjerner problemet... I neste omgang blir spørsmålet om de gamle fremdeles er salgbare om LCD er den eneste løsningen?

Noen som har forslag til løsing av problemet og eller synspunkter på om disse er salgbare for å spare kostnader?

Finnes det noen form for skjerming som kan lønne seg?

PS! Har ringt NSB... De har ingen planer om å innstille Lillestrømtoget, ei heller å følge ruteplanen slik at vi ev. kunne ha planlagt pauser ihht. togtabellen ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rister det slik at de er ustabile? Vet CRT reagerer på magnetfelt, men det er jo ikke det det er snakk om her? Er det strømmen i bygningen som blir ustabil pga vibrasjoner fra togene?

probleme må jo grunne et sted.

Dette betyr sannsynligvis at dere ikke har skyld i problemet, men at det er huseiers problem, som igjen vil si at dere kan kreve lavere husleie på bakgrunn av at lokalene ikke holder mål. Dette skulle spare dere noen tusen tipper jeg , som du da kan invensterer i nye skjermer hvis det blir behov.

Aldri hørt om dette problemet. hadde crt jeg og engang og den kunne fortelle meg før mobilen ringte. Er det lignende problem du har? I så fall er det magnetfeltet som påvirkes, og da er lcd løsningen. Men uansett så holder ikke lokalene mål, og dere bør kreve penger fra eier. Gamle skjermer har ikke spesielt mye verdi. Den største verdien du kan ha er å gi de til organisasjoner som har lite fra før, dette varmer godt om hjertet.

Spør økonomisjef om det er mulig å skrive ut disse da på regnskap. Er ikke sikker på dette , men det skader ikkke undersøke ;)

Lenke til kommentar

Takker for forslag så langt... Gir gjerne bort utstyr til veldedige formål så langt det er mulig, men for en liten bedrift er tross alt 7x4000 kroner en del penger, og om vi kan redusere disse utgiftene ved å få igjen 25% ved salg av de 'gamle' crt'ene...?!

Ga forresten bort en del utstyr for en tid siden, og nevnte den gangen at vi ville få blant annet en 24 port's switch til overs...?

Nåvel, denne er nå 'oppbrukt' for vår del, så om personen melder seg igjen...

Skal foreslå at vi bytter ut skjermene med LCD skjermer og antyde at vi kan få igjen kanskje 1000,- pr. CRT... Legger dem i tilfelle ut for salg her om det blir godkjent... :-)

Skal snakke litt med gårdeier også, takk for det tipset :-)

Lenke til kommentar

Fant forresten noe info om skjermene:

IBM P96 19 FD Trinitron 1600x1200 .24mm

Product Specifications

Designed for the mainstream corporate user offering image clarity and reliability. It is the best choice for standard business applications such as word processing, data entry, spreadsheets and business graphics. The IBM P96 shortneck monitor offers more viewing information with footprint of a standard 17" FST CRT. Features: Short-depth CRT, viewable image size of 17.9-in (454 mm) - Monitor depth is now equivalent to a typical 17-in monitor Easy-to-use digital user controls Compliance with ENERGY STAR and NUTEK power consumption guidelines TCO-99 compliance Specifications: Display case color: Pearl White Tube type: FD Trinitron Display size: 19" Viewable image size: 17.9" Max Resolution: 1600x1200/75Hz Maximum viewable width: 364mm Maximum viewable height: 273mm Pixel pitch/type: 0.24mm aperture grille (variable) Anti-glare: Yes Anti-static: Yes Tilt/swivel stand: Yes Screen surface treatment: Anti-reflective

Lenke til kommentar
rister det slik at de er ustabile? Vet CRT reagerer på magnetfelt, men det er jo ikke det det er snakk om her? Er det strømmen i bygningen som blir ustabil pga vibrasjoner fra togene?

Har ingenting med risting å gjøre... 30-40 sekunder før et tog kommer vibrerer skjermbildet som besatt... Jeg spurte et datafirma som holder til i samme bygget i dag, NetIt, og de bekrefter at også de hadde sett seg nødt til å bytte ut de fleste av sine gamle CRT'er...

Er helt klart et elektromagnetisk fenomen...

Lenke til kommentar

skal gjøre deg en deal jeg:

Add meg til msn. Litt avhengig av hva dere driver med, men jeg jobber i et firma som har total kontroll over hva som lyses ut av anbud og prisforespørsler her i europa. Hovedsaklig offentlig + en del private pris og anbudsforespørsler. Og det kommer stadig mer. Vi varlser deg på e-mail de dager det lyses ut noe du er intressert i. (www.mercell.no)

Selve dealen: gi bort de skjermen til noen som virkelig trenger de, så skal du få denne tjenesten gratis i 1 år over heler europa. Denne tjensten koster mer enn det du får igjen for skjermene.

Add meg på msn du så fikser vi dette...

PS: anser ikke dette som reklame av mitt firma, da 99 % av forumet er uintressert i dette:)

DEAL ?

Lenke til kommentar

Jeg jobber i et forma som holder til ikke langt fra Skøyen stasjon, jeg kan se rett ned på toglinjen. Jeg kan bekrefte at CRT skjermen sitt bilde rister/skjelver når det går mye strøm i ledningene, spesielt ille ble det etter at de bygde ut for Gardermobanen.

Vi kjøpte kasser i såkalt my-metall. Dette stoppet all synlig stråling. Det var bare de 5-6 kontorene nærmest skinnegangen hvor problemet var merkbart. Med LCD skjerm som i min bærbare, så er det selvsagt ikke noe problem. Slike my-metall bokser var ganske dyre, ca 5-6000 kr. Kassene har 5 sider med metall, kun den ene (opplagte) er åpen.

Jeg vil råde dere til å benytte sjansen til å kjøpe LCD skjermer. Det er jo også en den andre fordeler med LCD skjermer kontra CRT skjermer, men det vet du sikkert en del om fra før.

Lenke til kommentar
Jeg jobber i et forma som holder til ikke langt fra Skøyen stasjon, jeg kan se rett ned på toglinjen. Jeg kan bekrefte at CRT skjermen sitt bilde rister/skjelver når det går mye strøm i ledningene, spesielt ille ble det etter at de bygde ut for Gardermobanen.

Vi kjøpte kasser i såkalt my-metall. Dette stoppet all synlig stråling. Det var bare de 5-6 kontorene nærmest skinnegangen hvor problemet var merkbart. Med LCD skjerm som i min bærbare, så er det selvsagt ikke noe problem. Slike my-metall bokser var ganske dyre, ca 5-6000 kr. Kassene har 5 sider med metall, kun den ene (opplagte) er åpen.

Jeg vil råde dere til å benytte sjansen til å kjøpe LCD skjermer. Det er jo også en den andre fordeler med LCD skjermer kontra CRT skjermer, men det vet du sikkert en del om fra før.

LCD skjermer høres jo rimelig ut i forhold til disse kassene du nevner :-)

Ellers stemmer det med nærhet til jernbanelinjen bra, da vi holdt til på forsiden av bygget før vi flyttet og hadde aldri slike problemer... Etter at vi flyttet fra forsiden til baksiden som ligger ca. 10 meter fra jernbanelinjen og fra etasje 2 til 4 dukket de opp...

Neste spørsmål blir da om det er noen som har noen rimelige men bra 17" LCD skjermer de kan anbefale? Det er snakk om kun vanlig kontorbruk... Ser at Komplett har ADi skjermer til under Kr. 3000,-. Noen som vet om disse er brukbare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...