Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vann i motor?

Anbefalte innlegg

Hei. Har en Bmw 525, 97 mod. Kjørte gjennom en større vanndam på veien, kjørte veldig sakte. men midt i dammen så stoppet bilen. etter en liten stund så fikk jeg start igjen, men etter dette så tikker biln SVÆRT høylytt. Den går helt fint og star med en gang, men tikker noe sykt nå...

Har jeg fått vann i motoren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

filtret er vått.. .Motoren var veldig god før dette skjedde. hvis jeg satser på å IKKE skifte motor, hva er feil, og hvor mye tror dere jeg må ut med på et verksted for å få dette fikset? jeg vil anta et motorbytte blir minst 20k ca..? og hvis det blir billigere å fikse denne motoren så gjør jeg heller det,

Endret av Formula90
Lenke til kommentar

Ville latt noen som er kyndige og som faktisk har hørt og sett motoren uttale seg.

Men ut fra hva du forteller høres det unektelig mest ut som du har dratt litt vann i motoren (hydrolock). Det mest vanlige er at man bøyer råder, men problemet med å skulle reparere en motor som er utsatt for noe så voldsomt er at det blir en svært omfattende jobb å forsikre seg om at veiv, veivlager, stempel, råder, topp/ventiler, etc, ikke har skader utover det som eventuelt er åpenbart ved rask åpning av motor. I tillegg er det uvisshet om oljekvalitet som Leo nevner, som kan ha gjort ytterligere skader.

Jeg ser ikke for meg at dette er fornuftig å reparere med den timeprisen verksteder opererer med. Men som sagt, la noen kyndige se/høre/prøve bilen og ta en vurdering, bastante diagnoser over Internett overlater jeg helst til andre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...