Bodø/Glimt Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 import java.util.Random; [....] /** * @param min * @param max * @return a random number between min and max */ public int static random(int min, int max) { return random.nextInt(max-min) + min; } Noen som forstår hvorfor jeg har får feilmelding? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Du har ikke deklarert noen variabel som heter random. Lenke til kommentar
jag007 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 import java.util.Random; [....] /** * @param min * @param max * @return a random number between min and max */ public int static random(int min, int max) { Random random = new Random(); return random.nextInt(max-min) + min; } Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Unnskyld at jeg bryter inn i tråden, men jeg er ikke noen racer på Java, ville det vært mulig å gjøre noe sånt: import java.util.Random; [....] /** * @param min * @param max * @return a random number between min and max */ public int static random(int min, int max) { return (new Random()).nextInt(max-min) + min; } Lenke til kommentar
quantum Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Noen som forstår hvorfor jeg har får feilmelding? Ser ingen feilmelding ... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Unnskyld at jeg bryter inn i tråden, men jeg er ikke noen racer på Java, ville det vært mulig å gjøre noe sånt: import java.util.Random; [....] /** * @param min * @param max * @return a random number between min and max */ public int static random(int min, int max) { return (new Random()).nextInt(max-min) + min; } Det ville vært mulig ja, men ikke gjør det på grunn av at resultatet kommer til å være litt rart. private static final Random random = new Random(); public static int random(int min, int max) { return random.nextInt(max - min) + min; } Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Takk, jeg skjønner, men det samme ville jo skjedd med koden over min, ikke sant? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Takk, jeg skjønner, men det samme ville jo skjedd med koden over min, ikke sant? Det er ikke noe galt med koden din Lenke til kommentar
Bodø/Glimt Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 Takk til de som svarte. Vært oppe siden klokken halv seks for å jobbe med en oppgave som skal inn om 30 minutter, så jeg var litt trøtt og med det såpass glemsk at jeg ikke så denne "åpenbare" feilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå