HMX Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg har nettopp fått en amd XP 3000 som ser ut til å fungere greit. Men det er bare det at hvis jeg iverksetter et prog som kjører CPU'en opp til 100% i mer en 10 sek, så krasjer Windows. Jeg får blue screen og så restarter pc-en seg :o . hva skal jeg gjøre? ( er det noe å gjøre?) Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Bytte til Intel Beskriv litt mer ,temp ram etc Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 varme kan ha skyld i det.. hadde vertfall det her en gang Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Ehhhhhh.... Bytte til Intel løser vel ikke helt problemet, når han har kjøpt en så dyr CPU... Mulig du har for høy temp på CPU så den blr så varm at den shutdowner.... Hatt på for lite eller for mye goop? Kabinett vifter? Vifte på CPU? Kan være problemet...... Hva står tempen på i bios? Lenke til kommentar
HMX Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Tempraturen ligger på 53 / 54 C Er det mye? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Litt over normalen.. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Tror ikke det er tempen som er flaske halsen. Kan du sjekke hvor mye tempen din er paa ful load? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Tempraturen ligger på 53 / 54 C Er det mye? Nei, det er ingen grunn til blåskjerm p.g.a. temp - har kun win2k pro her, men skulle være temmelig likt winXP ( du kjører ? ): Høyreklikk min datamaskin/ Egenskaper/ avansert/ Oppstart og gjenoppretting og fjern haken for 'Start på nytt automatisk' - da skulle du rekke å få ei feilmelding med mening før restart, evt. vis den her ? . Lenke til kommentar
HMX Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg fjerna kabinett døra så nå er tempen på 45 C den har ikke klikka siden. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 kan det være skjermkort som blir for varmt? eller harddisk? eller ram? Lenke til kommentar
vegham Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Test og klokk CPU ned litt da. Sette ned FSB og Multiplier. Men kansje du har på formasse ?? Uansett sett den ned og se om den fremdeles klikker, men ha på døra. Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg fjerna kabinett døra så nå er tempen på 45 C den har ikke klikka siden. Varmen som er problemet da. Når du kommer fra til det Da e det å skaffe seg en CPU-kjøler eller la døra på kabinettet stå åpen. Lenke til kommentar
HMX Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Å la døra være åpen er det bilggste. :wink: Men når jeg har en kjøler som skal støtte AMD XP 3200+ så er det litt teit. Fabrikanten til kjøleren heter (Cooler Master) og navnet på kjøleren er (CP5-8JD1F-ØL). Den lever ikke opp til målene sine tydeligvis. :-? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Husker en gang når jeg satt alle 3 harddiskene mine opp i egetprodusert strikkoppheng i 51/2 brønnene på mitt chieftech big tower. Tror det ble veldig varmt for OS disken (WD 40gb). PC'n ga meg blåskjerm under hele TG helt til jeg satt de tilbake 'nederst' i pc'n igjen (31/4 brønnene). Tror varme kan ha hatt mye å si her.. iom at varm luft stiger, og det er varmest øverst i kabinettet. Sørg iallefall for å ha god luftsirkulasjon i kabinettet ditt, så skal alle systmer, be it amd eller intel, være like stabile (så sant ikke amd'en kjører på via chipset ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå