Gå til innhold

Podkast: Vi graver i den norske spillhistorien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, Retro/Radcrew hva skulle jeg gjort på jobben uten dere.

btw når jeg forsøkte å laste ned lydfilen til mobilen så ble jeg servert episoden fra 16.03.2014. Jeg måtte gå inn i biblioteket og finne frem den riktige episoden. Dette har skjedd med meg et par ganger før.

Noen som har hatt samme problemet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ah! God episode. :)

Den minnet meg om en artig side jeg fant mot slutten av nittitallet, gjennom SOL Online sine oversiktssider: "Nynorske spel" (eller "Spel på nynorsk", husker ikke helt ). Det var en side med homebrew pc-spill tror jeg. Husker spesielt ett hvor du kunne skyte folk og spille fotball med restene av fiendene. ;)

Lenke til kommentar

Ah, Retro/Radcrew hva skulle jeg gjort på jobben uten dere.

btw når jeg forsøkte å laste ned lydfilen til mobilen så ble jeg servert episoden fra 16.03.2014. Jeg måtte gå inn i biblioteket og finne frem den riktige episoden. Dette har skjedd med meg et par ganger før.

Noen som har hatt samme problemet?

Setter pris på at du hører på :)

Ser ut som problemet ditt ble fiksa.

Lenke til kommentar

Det var et sidescrollende skytespill (typ R-Type og lignende) til Amiga som het Aladdin's Magic Lamp og var lagd av New Line (tror jeg) fra Kristiansand. Man styrer en magisk lampe som skyter kuler ut av tuten på julekuler og slikt.

Lenke til kommentar

Ah! God episode. :)

Den minnet meg om en artig side jeg fant mot slutten av nittitallet, gjennom SOL Online sine oversiktssider: "Nynorske spel" (eller "Spel på nynorsk", husker ikke helt ). Det var en side med homebrew pc-spill tror jeg. Husker spesielt ett hvor du kunne skyte folk og spille fotball med restene av fiendene. ;)

Er det nettsiden Gratis Kvalitetsdataspel du mener?

Lenke til kommentar

Det var et sidescrollende skytespill (typ R-Type og lignende) til Amiga som het Aladdin's Magic Lamp og var lagd av New Line (tror jeg) fra Kristiansand. Man styrer en magisk lampe som skyter kuler ut av tuten på julekuler og slikt.

Har en original kopi av dette. Dessverre bare disketten, ikke esken.
Lenke til kommentar

Jeg har ikke kommet over at Project IGI står for "I'm Going In". Hilarious

Ikke så morsom som oppfølgeren: Project I'm Going In 2.

Jeg ventet dessverre forgjeves på spin-off'en - Project I'm Going In : Dry

En dyster fremtid hvor havene har tørket inn og folk kriger om vann. :roll:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Hva med spillet "Interpose" fra "Twilight Zone Software"

Dette var en side scroller fra 1996, noe lignende Project-X

Jeg mener det fulgte med på en cover CD i spillmagasinet Tekno eller Giga

Dette spillet husker jeg også, da også via samme distribusjonskanal som deg.

Selv om ikke spillet var spesielt minneverdig, hadde de en av de beste feilskjermene - et bilde, tegnet i hva som kunne minne om Paint, av en general med teksten "GENERALENS FEIL" når noe gikk i dass.

Video:

Ellers er det jo, som det blir nevnt, Funcom og Innerloop som dominerte norsk spillbransje på 90-tallet, men av kjente nordmenn i utlandet hadde man jo bl.a. Bjørn Lynne (Dr. Awesome fra demogruppen Crusaders) som jobbet i Team17 med kjente spill som Worms.

Mye flott mimring i denne podkasten, og det er synd at spill ikke ble satset mer på her hjemme i bransjens formative år, hvor det ikke kostet en formue og en konkurs å gi ut ett spill som var en bommert.

Heldigvis har den norske indiescenen kommet på banen de siste årene for å prøve å ta igjen noe av det tapte.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kommet over at Project IGI står for "I'm Going In". Hilarious

Ikke så morsom som oppfølgeren: Project I'm Going In 2.

Jeg ventet dessverre forgjeves på spin-off'en - Project I'm Going In : Dry

En dyster fremtid hvor havene har tørket inn og folk kriger om vann. :roll:

Dette er det beste tittelforslaget jeg har lest ever

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...