Straffa Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Har spilt på PC siden Duke Nukem og Quake 1 kom ut. Husker mitt første GPU kort med 3dfx som gjorde at pixelene ble satt sammen til en fint "maleri" Å starte opp quake med 3dfx patch ja det var stas! Holdt på med PC gaming i mange år selv om jeg var innom Playstation 1, Nintendo og annet men det var ikke før Xbox og Halo 1 at jeg omtrent la PC gaming på hylla for en periode. I lang tid spilte jeg nesten kun på konsoller som PS2 og Xbox. Var innom PC litt nå og da. Bygget de opp og ble solgt nesten like fort igjen. Gaming var på konsoll og ferdig med det trodde jeg.. Så kom "HD Ready" tv og nye konsoller (Xbox 360 og PS3) og ord som next gen ble brukt. Dette var stas. Sitte å spille i 720p med 15-30 fps var morsomt og flott. Enkelte spill hadde også 60 fps men pytt gikk fint med 15-30 fps også. Var jo en konsoll. Trykke på knappen og starte. Etter en stund med "next gen" konsoller ble jeg aldri helt fornøyd. Begynte med PC igjen og bygget monster maskin flere ganger men igjen ble de solgt selv om jeg kunne spill i 1080p. Følte at prisen ikke var vært det og klarte meg med 720p spillene i 15-30 fps og grøtete grafikk. Det var den gangen Nå har vi Xbox One og PS4. Jeg var en av de som stod i kø for å få en PS4 da den kom ut for salg i fjor. Dette var stas, endelig en skikkelig konsoll med next gen grafikk og 60 fps i alle spill. Jepp ny standard er nå satt. Vi er jo tross alt i 2013 og forventer at alle spill kommer i 1080p 60fps og mulig støtte for 4k tv. Xbox 360 ble jo lansert i 2005. 8 år har vi karret oss gjennom med 720p spill og dårlig framerate. Likevel var det få som gikk over til PC da det var bra nok! Det kommer jo tross alt noe bedre I dag så har vi Xbox One og PS4. Nå blir det endelig 1080p 60 fps i alle spill og nydelig grafikk. Jepp... Eller nei. Det er et stort hopp selvsagt fra de gamle konsollene men flere innser nå at det er den samme suppa som før. Folk er lei av og vente. Bare ta og se på forumer som neogaf og andre steder. PC tråder vokser og det blir flere av de for hver dag. Det har eksplodert av nye medlemmer på digitale plattformer som Steam og Origin. Det er mye mere aktivitet i PC delen av forumer. Generelt mer interesse hva PC egentlig er og folk snuser mer på dette nå. Jeg tror PC gaming er tilbake for fullt. MS har selv sagt at de kommer til å satse mye mere på PC fremover. Phil Spencer: a 'renewed focus' on Windows PC gaming from Microsoft is coming "A renewed focus on Windows and PC gaming inside Microsoft is definitely happening" http://www.polygon.com/2014/3/21/5534188/microsoft-renewed-focus-on-windows-pc-gaming-phil-spencer Altså konsollene kommer fortsatt til å dominere markedet i lang tid så dette er ikke en tråd å tråkke ned på konsollene. Jeg tror PC gaming vil ta seg kraftig opp for de som ønsker det lille ekstra konsollene ikke kan gi. Flere enn meg som tenker det samme? Endret 24. mars 2014 av Straffa Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 også er det oss som har hatt PC som main platform i alle år (eller siden den tok over for Amiga) men velkommen! 3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Enig i førstepost her, tror vi som har investert i en gaming PC går gode tider i møte. For min del blir konsoll helt uaktuelt, ikke bare fordi "nexgen" allerede virker utdatert, men av den enkle grunn at 50% av det jeg spiller ikke finnes på konsoll. Og når jeg først skal spille FPS`er e.l. så foretrekker jeg uansett mus og tastatur så saken er biff Edit: Glemte nesten helt Ocolous Rift som jo kommer iløpet av året også! Spikern i konsollkista? Endret 24. mars 2014 av Thoto79 Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Tror nok det stemmer ganske bra, jeg for min del har hvertfall begynt å spille mye mer på PC de siste årene etter at jeg oppdaget Steam. Lettere tilgang og billige spill tror jeg er en avgjørende faktor for mange. Jeg er av typen som ikke er enten eller PC/konsoll, men foretrekker begge, men har blitt en mye mer aktiv PC-gamer nå enn jeg var for noen år siden. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Enig i førstepost her, tror vi som har investert i en gaming PC går gode tider i møte. For min del blir konsoll helt uaktuelt, ikke bare fordi "nexgen" allerede virker utdatert, men av den enkle grunn at 50% av det jeg spiller ikke finnes på konsoll. Og når jeg først skal spille FPS`er e.l. så foretrekker jeg uansett mus og tastatur så saken er biff Edit: Glemte nesten helt Ocolous Rift som jo kommer iløpet av året også! Spikern i konsollkista? Er enig i mye av det du skriver, men det er snakk om at Oculus Rift kommer til konsoll også. Will the Oculus Rift developer kit work with my Xbox 360, PS3, Wii, or next gen console? Not yet. The Oculus Rift developer kit will target PC-only. We hope to make the headset compatible with major consoles and mobile devices in the future. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Er enig i mye av det du skriver, men det er snakk om at Oculus Rift kommer til konsoll også. Will the Oculus Rift developer kit work with my Xbox 360, PS3, Wii, or next gen console? Not yet. The Oculus Rift developer kit will target PC-only. We hope to make the headset compatible with major consoles and mobile devices in the future. Riktig, det er jo bra. Spørsmålet blir vel om det er tilstrekkelig hardware i nextgen konsollene til at det skal funke bra, tviler litt på det men tiden får vise. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 PC gaming har da aldri vært borte. Jeg tror PC gaming er tilbake for fullt. MS har selv sagt at de kommer til å satse mye mere på PC fremover. Phil Spencer: a 'renewed focus' on Windows PC gaming from Microsoft is coming "A renewed focus on Windows and PC gaming inside Microsoft is definitely happening" De sa det samme under 360-tiden, forresten, så det er ikke noe jeg hadde stolt så alt for mye på. 1 Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 De sa det samme under 360-tiden, forresten, så det er ikke noe jeg hadde stolt så alt for mye på. Det er annerledes denne gangen. Nå som vi vet hva konsollene yter så er det ikke bra nok for mange Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) Vil alltid kjøre PC/konsoll comboen, mye pågrunn av eksklusive spill. Iforhold til ytelse gir jeg rett og slett frack... PC er ikke dødt og det er ikke konsoll heller, og det vil ikke skje i nærmere fremtid, etter min mening. Endret 24. mars 2014 av Rottenspacehead 1 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 PC har alltid hatt flest spill, best spill og flest spillere. Det er ikke noe som har skjedd de siste årene. Man kanskje si at de store utgiverne ser mer mot PC-plattformen igjen, og at AAA-spill blir mer prioritert på PC enn de har vært på en stund, men tror nok grunnen til det er at noen konsollspillere har råd og vil ta seg råd til å se de nyeste AAA-spillene med best grafikk og derfor tyr til PC pga konsollenes begrensninger. At de samme folkene har begynt å skjønne at det ikke er noe problem å koble PC-en til en håndkontroller og en TV har nok også hjulpet på. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 (endret) PC gaming har vel aldri vært "borte" i den forstand. Det er plattformen for entusiaster og dem som ikke kommer over kontroller baugen. Men i det store å hele så er det ikke så mange virkelige dedikerte gamere på PC om en skal dømme utifra Steam sine hardware survey som dem har jevnt å trutt. Og konsoll lever i beste velgående med rundt 10 millioner solgte XBO og PS4 på ca 6mnd. Hardware som overgår hva folk har av PC hardware i det store bildet om en skal lese utifra Steam sin hardware survey. Det er ikke overraskende selvfølgelig. Akkurat som det er vesentlig mindretall av dem som kjøper et skikkelig dedikert stereo anlegg så er det samme trenden med spill. Dem fleste ser ikke behovet eller har råd eller lyst til å bruke så mye penger på spill/musikk. Personlig er jeg veldig glad jeg er såpass glad i spill og ikke har et behov for å låse meg fast til et merke eller plattform. Spill er spill og jeg vil oppleve det beste uansett om det er PC,mobil,nettbrett eller konsoll. Endret 24. mars 2014 av LarZen Lenke til kommentar
per17 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 pc suger konsoll er bra pga kontroller og chille i sofaen Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 pc suger konsoll er bra pga kontroller og chille i sofaen Steam Big Picture Mode tillater meg å chille i sofaen med en kontroller. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Enig i førstepost her, tror vi som har investert i en gaming PC går gode tider i møte. For min del blir konsoll helt uaktuelt, ikke bare fordi "nexgen" allerede virker utdatert, men av den enkle grunn at 50% av det jeg spiller ikke finnes på konsoll. Og når jeg først skal spille FPS`er e.l. så foretrekker jeg uansett mus og tastatur så saken er biff Edit: Glemte nesten helt Ocolous Rift som jo kommer iløpet av året også! Spikern i konsollkista? Hvorfor er de det? Sony kommer med briller også. Ja, Sony. De produserer mye av delene selv så de kan til og med komme på markedet til en mye bedre pris. Ellers ser både brillene og demoene bedre ut en Ocolous Rift (riktignok en utdatert OR, men de er jo ikke final sony sine heller). Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Enig i førstepost her, tror vi som har investert i en gaming PC går gode tider i møte. For min del blir konsoll helt uaktuelt, ikke bare fordi "nexgen" allerede virker utdatert, men av den enkle grunn at 50% av det jeg spiller ikke finnes på konsoll. Og når jeg først skal spille FPS`er e.l. så foretrekker jeg uansett mus og tastatur så saken er biff Edit: Glemte nesten helt Ocolous Rift som jo kommer iløpet av året også! Spikern i konsollkista? Hvorfor er de det? Sony kommer med briller også. Ja, Sony. De produserer mye av delene selv så de kan til og med komme på markedet til en mye bedre pris. Ellers ser både brillene og demoene bedre ut en Ocolous Rift (riktignok en utdatert OR, men de er jo ikke final sony sine heller). Stemmer det men de har visst måtte kompromisse med blandt annet lavere synsvinkelen og oppløsning nettopp pga begrensningene i hardwaren. Skreddersydde spill til VR som for eks StarCitizen og EVE Online finnes jo heller ikke til konsoll så da syntes jeg valget mellom disse blir lett. Lenke til kommentar
per17 Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 pc suger konsoll er bra pga kontroller og chille i sofaen Steam Big Picture Mode tillater meg å chille i sofaen med en kontroller. hehe det var ironisk, klassisk konsoll argument Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 They said I was dead.They said console was the future. Now they say mobile and tablets are the future. I say to you, the reports of my death have been greatly exaggerated. I AM A PC GAME 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå