CaSh Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hei jeg har en bærbar Whitebox CL50 maskin. Jeg formaterte pcen igår og alt var bra. Jeg installerte alt av programvare igjen og brukte pcen en god del etter det. Idag når jeg slo pcen på gikk alt fint, men etter å ha skrudd den av og på et par ganger så begynte problemene. NOTE: Jeg har ikke surfet på internett eller gjort noe annet enn å slå på en liten periode, sjekket noe på hd, og skrudd av igjen. Problemet er at etter at jeg logger meg inn til windows xp så viser antivirus tegnet opp med ett kryss, power vises og safely remove hardware vises fram. Etter det tar det uhorvelig lang tid før noe annet program som jeg har i oppstarten f.eks MSN messenger, firewall etc begynner å virke. Jeg går til taskmanager og ser på ytelsen og processes. Der står System Idle Process på 97 %, og alt annet får ikke mer enn 1% CPU speed. Etter at alt er kjørt, så funker maskinen helt prikkfritt igjen. Jeg tror ikke det er noe som jeg har installert som har forårsaket dette, men det er mulig. For det som er rart er at jeg har brukt maskinen uten å installert noen ting og da funket det greit. Jeg har kjørt scandisk, uten at det har hjulpet, og jeg formaterte alt igår. Det virker litt som om det er et eller annet virus shit som er i bakgrunnen og stjeler mye CPU, men cpuen er jo på idle. så da må det jo være noe annet. Jeg har også installert og kjørt adaware, og der var det ikke noe mistenkelig. Har noen noe tips?? Jeg hadde satt VELDIG stor pris på det. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Dette er prosesser før alt starter acu.exe csrss.exe ctfmon.exe explorer.exe lsass.exe msnmsgr.exe navapw32.exe services.exe smss.exe soundman.exe spoolsv.exe svchost.exe svchost.exe svchost.exe svchost.exe System System idle Process Taskmgr.exe winlogon.exe Dette er prosesser etter at alt er startet acu.exe apache.exe apache.exe ati2evxx.exe csrss.exe ctfmon.exe explorer.exe lsass.exe msnmsgr.exe navapsvc.exe navapw32.exe services.exe slserv.exe smss.exe soundman.exe spoolsv.exe svchost.exe svchost.exe svchost.exe svchost.exe System System idle Process Taskmgr.exe winlogon.exe wmiprvse.exe Det jeg tror er at jeg har lastet ned microsoft processor driver. Mulig det var årsaken. Har snakket med en annen som hadde samme problem fordi han lastet ned noe som ikke var kritiske oppdateringer. Noen som har noe mer av ideer? Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Heisann.. Jeg vet ikke om dette kan hjelpe deg, men noen personer som la inn SP1 til Windows XP slet med at maskinen ble utrolig treg etterpå. Ellers er det viktig å legge inn drivere til chipsett o.l. for at maskinen skal fungere skikkelig. Mvh, Thomas. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg har lagt inn SP1. Men ikke opplevd det. Har også lagt inn drivere til chipsettet. Men det jeg gjorde var å bruke recovery og gikk et par dager tilbake. Og da funket den kjempe fint. Det som er rart er at jeg gikk til windows update og der var faktisk alle updates hentet, så da tror jeg at jeg kan utelukke det problemet. Lenke til kommentar
vonGrepa Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Har du prøvd å bytte til fast ip på nettverkskortet ditt? (192.168.0.x) Default er DHCP og hvis du ikke har en dhcp server så tar det lang tid.. /vonGrepa Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Jeg kan ikke bytte til fast ip. Jeg sitter på ett nettverk der jeg må ha DHCP server. Men anyway så er jo ikke problemet der lenger. Men det hadde jo vært fint å fått vite egentlig hvorfor problemet oppstod. Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Ok, nå skjønner jeg ingenting. Plutselig har problemet dukket opp igjen uten at jeg har installert noe 3dje part programvare. Tror jeg skal prøve å øke cachen min og se om det hjelper. Noen som har hatt samme problem??? Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2003 Ok, jeg økte cachen, og etter reebote så funka det bra igjen. Så dagen etter idag, så er problemet tilbake. Herregud, jeg blir snart gærn. Tror nok en formatering er eneste løsning, også skal jeg ikke ta en eneste oppdatering som ikke er kritisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå